Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Geotechnika
Sylabus przedmiotu Teoria niezawodności:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budownictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Teoria niezawodności | ||
Specjalność | Technologia i Organizacja Budownictwa | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Teorii Konstrukcji | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Ewa Silicka <Ewa.Silicka@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | matematyka, fizyka, mechanika budowli, metody numeryczne |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie z podstawowymi prawami algebry zdarzeń i rachunku prawdopodobieństwa |
C-2 | Zapoznanie z podstawowymi rozkładami prawdopodobieństwa zmiennych losowych dyskretnych i ciągłych |
C-3 | Zapoznanie z metodami szacowania poziomu niezawodności obiektów budowlanych |
C-4 | Umiejętność posługiwania się rozkładami prawdopodobieńswa oraz ich parametrami |
C-5 | Umiejętność wyznaczania wskaźników niezawodności elementów konstrukcyjnych |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Podstawy teorii niezawodności | 2 |
T-P-2 | Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych dyskretnych | 3 |
T-P-3 | Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych ciągłych | 3 |
T-P-4 | Wyznaczanie wskaźników niezawodności elementów konstrukcyjnych | 3 |
T-P-5 | Kolokwia zaliczające | 4 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wiadomości wstępne. Pojęcie niezawodności oraz prawdopodobieństwa awarii. | 1 |
T-W-2 | Podstawy algebry zdarzeń oraz rachunku prawdopodobieństwa. | 3 |
T-W-3 | Rozkłady prawdopodobieństwa zmiennych losowych dyskretnych i ciągłych. | 4 |
T-W-4 | Łączne rozkłady prawdopodobieństwa. | 2 |
T-W-5 | Metody szacowania poziomu niezawodności elementów konstrukcyjnych - wskaźniki niezawodności. | 4 |
T-W-6 | Metody szacowania poziomu niezawodności systemów konstrukcyjnych | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-P-2 | Realizacja zadań projektowych | 5 |
A-P-3 | Przygotowanie do kolokwiów | 4 |
24 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Studia literaturowe | 8 |
A-W-3 | Utrwalanie bieżącego materiału | 13 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny połaczony z przykładowo rozwiązywanymi zadaniami |
M-2 | Cwiczenia projektowe |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne |
S-2 | Ocena formująca: Ocena oddawanych prac projektowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena kolokwiów |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/15_W01 Posiada podstawowe wiadomości z zakresu niezawodności konstrukcji inżynierskich, rozumie pojęcia niezawodności i prawdopodobieństwa awarii | B_2A_W01 | T2A_W01 | — | C-1, C-2, C-3 | T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-4, T-W-2, T-W-1 | M-1 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
B_2A_TOB/D/15_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać proste problemy z zakresu teorii niezawodności konstrukcji inżynierskich | B_2A_U10 | T2A_U09 | — | C-4, C-5 | T-P-1, T-P-4, T-P-2, T-P-5, T-P-3 | M-2 | S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/15_W01 Posiada podstawowe wiadomości z zakresu niezawodności konstrukcji inżynierskich, rozumie pojęcia niezawodności i prawdopodobieństwa awarii | 2,0 | |
3,0 | Posiada podstawową wiedzę związaną z niezawodnością obiektów konstrukcyjnych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
B_2A_TOB/D/15_U01 Potrafi formułować i rozwiązywać proste problemy z zakresu teorii niezawodności konstrukcji inżynierskich | 2,0 | |
3,0 | Potrafi formułować i rozwiązywać podstawowe problemy niezawodnościowe. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Murzewski J., Niezawodność konstrukcji inżynierskich, Arkady, Warszawa, 1989
- Timoshenko S., Goodier J. N., Teoria sprężystości, Arkady, Warszawa, 1962
- Sołowjew A.D., Analityczne metody w teorii niezawodności, WNT, Warszawa, 1983
- Biegus Antoni, Probabilistyczna analiza konstrukcji stalowych, PWN, Warszawa - Wrocław, 1999
Literatura dodatkowa
- Melchers R.E., Structural Reliability Analysis and Prediction, Ellis Horwood, New York, 2010