Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_KBI/E/01-3_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
B_2A_U09 | Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski |
B_2A_U10 | Potrafi wykorzystać metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich oraz prostych problemów badawczych |
B_2A_U16 | Potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
B_2A_U12 | Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T2A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne |
T2A_U11 | potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi |
T2A_U15 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-1 | Efekty statyczne i dynamiczne obciążenia wiatrem |
---|
Treści programowe | T-W-1 | 1. Podstawowe pojęcia i definicje z zakresu aerodynamiki oraz obciążenia wiatrem budowli i konstrukcji – 5 godz.
2. Efekty dynamiczne obciążenia wiatrem – 1 godz.
3. Zjawisko i skutki rezonansu budowli i konstrukcji wywołanego obciążeniem wiatrem – 1 godz.
4. Zjawiska zmęczeniowe spowodowane obciążeniem wiatrem – 1 godz.
5. Możliwości zabezpieczenia budowli i konstrukcji przed zniszczeniami spowodowanymi wiatrem jako obciążeniem wyjątkowym - 2 godz.
6. Budowa modeli numerycz¬nych budowli i konstrukcji obciążonych wiatrem – 4 godz.
7. Technika badań modelowych w tunelu aerodynamicznym – 6 godz.
8. Omówienie normy PN-EN-1991-1-4 oraz zasad projektowania budowli i konstrukcji obciążonych wiatrem - 10 godz. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Laboratorium |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Kolokwia |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Podstawowa znajomość przedmiotu |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |