Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)
specjalność: Technologia i Organizacja Budownictwa

Sylabus przedmiotu Skrzyżowania drogowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Skrzyżowania drogowe
Specjalność Drogi, Ulice i Lotniska
Jednostka prowadząca Katedra Dróg i Mostów
Nauczyciel odpowiedzialny Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jacek Czarnecki <Jacek.Czarnecki@zut.edu.pl>, Przemysław Gardas <Przemyslaw.Gardas@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 1,00,44zaliczenie
wykładyW1 15 1,00,56zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczony kurs "Budownictwo komunikacyjne"
W-2Znajomość podstaw projektowania dróg, ulic i skrzyżowań.
W-3Znajomość obsługi podstawowego oprogramowania CAD.
W-4Zaliczony kurs "Projektowanie układów komunikacyjnych w miastach"

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
C-2Znajomość podstaw formalno-prawnych do wykonania projektu budowlanego.
C-3Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Wydanie projektów z przedmiotu "Projektowanie układów komunikacyjych w miastach", tematów i podkładów mapowych do projektu skrzyżowania drogowego. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu.2
T-P-2Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania.4
T-P-3Skrzyżowanie w profilu podłuznym.2
T-P-4Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania.2
T-P-5Przekroje poprzeczne na skrzyżowaniu.2
T-P-6Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.4
T-P-7Projekt stałej organizacji ruchu.2
T-P-8Projekt czasowej organizacji ruchu.2
T-P-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.2
T-P-10Przedmiar robót.4
T-P-11Kosztorys inwestorski i ofertowy.4
30
wykłady
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.1
T-W-2Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.2
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.3
T-W-4Aspekty specjaności drogowej w ustawie Prawo budowlane.3
T-W-5Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.1
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.1
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.1
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.1
T-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).1
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
30
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.14
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny.
M-2Ćwiczenia projektowe.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
S-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W10T2A_W08C-2, C-1T-W-4, T-W-9, T-W-7, T-W-1, T-W-5, T-W-3, T-W-8, T-W-2, T-W-6M-1S-1
B_2A_DUL/D/06_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_W09, B_2A_W10T2A_W07, T2A_W08C-2T-P-8, T-P-5, T-P-10, T-P-7, T-P-1, T-P-11, T-P-3, T-P-9, T-P-2, T-P-6, T-P-4, T-W-8, T-W-9, T-W-7, T-W-3, T-W-6M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_U01
Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
B_2A_U22, B_2A_U14, B_2A_U08, B_2A_U18, B_2A_U07, B_2A_U21T2A_U07, T2A_U10, T2A_U18, T2A_U19C-3T-P-3, T-P-4, T-P-5, T-P-2, T-P-10, T-P-11, T-P-6, T-P-7, T-P-8, T-P-9, T-W-8, T-W-3, T-W-9, T-W-4, T-W-7, T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-P-1M-2, M-1S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_DUL/D/06_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
B_2A_K03T2A_K02C-3, C-2T-W-9, T-P-4, T-P-5, T-P-7, T-W-6, T-W-7, T-W-3, T-P-8, T-P-2, T-P-6, T-P-10, T-P-3, T-P-9, T-P-11, T-W-4, T-W-2, T-W-8, T-W-5M-2, M-1S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_W01
Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
B_2A_DUL/D/06_W02
Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_U01
Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu budowlanego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_DUL/D/06_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.

Literatura podstawowa

  1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, 1999, Dz. U. 1999 nr 43 poz. 430
  2. Obwieszczenie Marszałka Sejmu RP z dnia 25 stycznia w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy o drogach publicznych, 2007, Dz. U. 2007 nr 19 poz. 115
  3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach, 2003, Dz. U. 2003 nr 220 poz. 2181
  4. Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 12 listopada 2010 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo budowlane, 2010, Dz. U. 2010 nr 243 poz. 1623 z późn. zm
  5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 12.04.2002 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie, 2002, Dz. U. 2002 nr 75 poz. 690
  6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy projektu budowlanego, 2003, Dz. U. 2003 nr 120 poz. 1133
  7. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004 r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno-użytkowego, 2004, Dz. U. 2004 nr 202 poz. 2072
  8. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 maja 2004 r. w sprawie określenia metod i podstaw sporządzania kosztorysu inwestorskiego, obliczania planowanych kosztów prac projektowych oraz planowanych kosztów robót budowlanych określonych w programie funkcjonalno-użytkowym, 2004, Dz. U. 2004 nr 130 poz. 1389
  9. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 23.06.2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu zagrożenie bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, 2003, Dz. U. 2003 nr 120 poz. 1126
  10. Obwieszczenie Marszałka Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 8 czerwca 2010 r. w sprawie ogłoszenia jednolitego tekstu ustawy - Prawo zamówień publicznych, 2010, Dz. U. 2010 nr 113 poz. 759
  11. Wytyczne projektowania skrzyżowań drogowych cz. I i II, GDDP, Warszawa, 2001
  12. Instrukcja projektowania małych rond, GDDP, Warszawa, 1996
  13. Wytyczne projektowania ulic, GDDP, Warszawa, 1992
  14. Wytyczne projektowania dróg – WPD 1, WPD – 2 i WPD- 3, GDDP, Warszawa, 1995
  15. Gaca S., Suchorzewski W., Tracz M., Inżynieria ruchu drogowego. Teoria i praktyka, WKŁ, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. Komentarz do warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie. cz. II, GDDKiA, Warszawa, 2002
  2. Instrukcja techniczna K-1 Mapa zasadnicza, Główny Geodeta Kraju, Warszawa, 1998
  3. Stypułkowski B., Drogi kołowe i węzły drogowe, PWN, Warszawa, 1984
  4. Datka S., Ulice, Politechnika Krakowska, Kraków, 1986
  5. Krystek R., Węzły drogowe i autostradowe, WKŁ, Warszawa, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Wydanie projektów z przedmiotu "Projektowanie układów komunikacyjych w miastach", tematów i podkładów mapowych do projektu skrzyżowania drogowego. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu.2
T-P-2Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania.4
T-P-3Skrzyżowanie w profilu podłuznym.2
T-P-4Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania.2
T-P-5Przekroje poprzeczne na skrzyżowaniu.2
T-P-6Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.4
T-P-7Projekt stałej organizacji ruchu.2
T-P-8Projekt czasowej organizacji ruchu.2
T-P-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.2
T-P-10Przedmiar robót.4
T-P-11Kosztorys inwestorski i ofertowy.4
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.1
T-W-2Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.2
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.3
T-W-4Aspekty specjaności drogowej w ustawie Prawo budowlane.3
T-W-5Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.1
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.1
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.1
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.1
T-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).1
T-W-10Zaliczenie wykładów.1
15

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach projektowych.30
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach wykładowych.14
A-W-2Samodzielne ugruntowanie wiedzy z zakresu treści wykładów.10
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia.5
A-W-4Udział w zaliczeniu.1
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/06_W01Ma wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Znajomość podstaw formalno-prawnych do wykonania projektu budowlanego.
C-1Znajomośc zasad projektowania i klasyfikacji skrzyżowań drogowych.
Treści programoweT-W-4Aspekty specjaności drogowej w ustawie Prawo budowlane.
T-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.
T-W-1Treści programowe i zasady zaliczenia wykładów. Podstawowe definicje dotyczące dróg, ulic i skrzyżowań.
T-W-5Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-W-2Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Pisemne zaliczenie wykładów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma wiedzy dotyczącej standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) ma minimalną wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) ma podstawową wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) ma dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) ma więcej niż dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą wiedzę dotyczącą standardów i wytycznych technicznych w projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/06_W02Zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
Cel przedmiotuC-2Znajomość podstaw formalno-prawnych do wykonania projektu budowlanego.
Treści programoweT-P-8Projekt czasowej organizacji ruchu.
T-P-5Przekroje poprzeczne na skrzyżowaniu.
T-P-10Przedmiar robót.
T-P-7Projekt stałej organizacji ruchu.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Wydanie projektów z przedmiotu "Projektowanie układów komunikacyjych w miastach", tematów i podkładów mapowych do projektu skrzyżowania drogowego. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu.
T-P-11Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-P-3Skrzyżowanie w profilu podłuznym.
T-P-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
T-P-2Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania.
T-P-6Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-P-4Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania.
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie zna wytycznych technicznych i programów komputerowych stosowanych przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,0Student(ka) w minimalnym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
3,5Student(ka) w podstawowym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,0Student(ka) w dobrym stopniu zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
4,5Student(ka) w stopniu więcej niż dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
5,0Student(ka) w stopniu bardzo dobrym zna wytyczne techniczne i programy komputerowe stosowane przy projektowaniu skrzyżowań drogowych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/06_U01Potrafi sklasyfikować skrzyżowania drogowe oraz wykonać jego projekt budowlany wraz z dokumentacją rysunkową w wybranym programie CAD zgodnie z zadaną specyfikacją.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
B_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów budowlanych
B_2A_U08Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD
B_2A_U18Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
B_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U21Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-3Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.
Treści programoweT-P-3Skrzyżowanie w profilu podłuznym.
T-P-4Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania.
T-P-5Przekroje poprzeczne na skrzyżowaniu.
T-P-2Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania.
T-P-10Przedmiar robót.
T-P-11Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-P-6Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-P-7Projekt stałej organizacji ruchu.
T-P-8Projekt czasowej organizacji ruchu.
T-P-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.
T-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
T-W-4Aspekty specjaności drogowej w ustawie Prawo budowlane.
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.
T-W-5Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.
T-W-2Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
T-P-1Omówienie celu, zakresu i zasad zaliczenia ćwiczeń projektowych. Wydanie projektów z przedmiotu "Projektowanie układów komunikacyjych w miastach", tematów i podkładów mapowych do projektu skrzyżowania drogowego. Zawartość opisowej i rysunkowej części projektu.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie potrafi wykonać projektu budowlanego skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,0Student(ka) z trudnością potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
3,5Student(ka) bez większych trudności potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,0Student(ka) potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
4,5Student(ka) w sposób dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
5,0Student(ka) w sposób bardzo dobry potrafi wykonać projekt budowlany skrzyżowania drogowego zgodnie z zadaną specyfikacją.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_DUL/D/06_K01Ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Cel przedmiotuC-3Umiejętność wykonania projektu budowlanego skrzyżowania drogowego.
C-2Znajomość podstaw formalno-prawnych do wykonania projektu budowlanego.
Treści programoweT-W-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia. Plan bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (BIOZ).
T-P-4Przekroje normalne i szczegóły konstrukcyjne poszczególnych jezdni skrzyżowania.
T-P-5Przekroje poprzeczne na skrzyżowaniu.
T-P-7Projekt stałej organizacji ruchu.
T-W-6Zakres i forma projektu budowlanego.
T-W-7Przedmiar i kosztorys robót.
T-W-3Zasady projektowania skrzyżowań.
T-P-8Projekt czasowej organizacji ruchu.
T-P-2Plan zagospodarowania terenu. Plan sytuacyjno-wysokościowy skrzyżowania.
T-P-6Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-P-10Przedmiar robót.
T-P-3Skrzyżowanie w profilu podłuznym.
T-P-9Informacja dotycząca bezpieczeństwa i ochrony zdrowia.
T-P-11Kosztorys inwestorski i ofertowy.
T-W-4Aspekty specjaności drogowej w ustawie Prawo budowlane.
T-W-2Podział i charakterystyka skrzyżowań drogowych.
T-W-8Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych.
T-W-5Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia.
Metody nauczaniaM-2Ćwiczenia projektowe.
M-1Wykład informacyjny.
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student(ka) nie ma świadomości odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,0Student(ka) w stopniu minimalnym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
3,5Student(ka) w stopniu podstawowym ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,0Student(ka) ma świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
4,5Student(ka) ma dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.
5,0Student(ka) ma bardzo dobrą świadomość odpowiedzialności za podejmowane decyzje i skutki swoich działań inżynierskich.