Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Budownictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe5:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Budownictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe5
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Geotechniki
Nauczyciel odpowiedzialny Zygmunt Meyer <Zygmunt.Meyer@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 5

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS3 45 3,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone wszystkie przedmioty z zakresu studiowanej specjalności
W-2Zaliczone szkolenie biblioteczne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów4
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej4
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury6
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów10
T-S-5Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych12
T-S-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy5
T-S-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy4
45

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym45
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej magisterskiej7
A-S-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury4
A-S-4Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej8
A-S-5Opracowanie koncepcji projektowych i poszczególnych badań4
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu magisterskiego10
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej12
90

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-6Metody praktyczne (seminarium)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Prezentacja referatów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, standardami oraz normami. Wie jak przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
B_2A_W01, B_2A_W02, B_2A_W03, B_2A_W05, B_2A_W06, B_2A_W09, B_2A_W10, B_2A_W13, B_2A_W15T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W05, T2A_W06, T2A_W07, T2A_W08, T2A_W10C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-6, T-S-5, T-S-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-5_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania informacji z literatury, formułować hipotezy oraz samodzielnie przygotować i zreferować rozwiązania w pracy dyplomowej a także pozyskać oprogramowanie wspomagające organizację procesu budowlanego
B_2A_U05, B_2A_U01, B_2A_U02, B_2A_U03, B_2A_U04, B_2A_U07, B_2A_U09, B_2A_U11, B_2A_U12, B_2A_U15, B_2A_U19, B_2A_U22T2A_U01, T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U05, T2A_U07, T2A_U08, T2A_U10, T2A_U11, T2A_U17, T2A_U18, T2A_U19C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-6, T-S-5, T-S-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
B_2A_A/04-5_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
B_2A_K01, B_2A_K02, B_2A_K03, B_2A_K05, B_2A_K06, B_2A_K07, B_2A_K08T2A_K01, T2A_K02, T2A_K03, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07C-1, C-2, C-3, C-4, C-5T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4, T-S-6, T-S-5, T-S-7M-1, M-2, M-3, M-4, M-5, M-6S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-5_W01
Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, standardami oraz normami. Wie jak przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
2,0
3,0Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-5_U01
Posiada umiejętność pozyskiwania informacji z literatury, formułować hipotezy oraz samodzielnie przygotować i zreferować rozwiązania w pracy dyplomowej a także pozyskać oprogramowanie wspomagające organizację procesu budowlanego
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
B_2A_A/04-5_K01
Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
2,0
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Meyer Zygmunt, Obliczenia inżynierskie osiadania fundamentów, Przedsiębiorstwo Produkcyjno Handlowe ZAPOL, Szczecin, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Stosownie do zamawianych wykładów

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów4
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej4
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury6
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów10
T-S-5Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych12
T-S-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy5
T-S-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy4
45

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w seminarium dyplomowym45
A-S-2Opracowanie planu pracy dyplomowej magisterskiej7
A-S-3Przygotowanie wstępnego spisu literatury4
A-S-4Przygotowanie prezentacji wybranego tematu pracy dyplomowej8
A-S-5Opracowanie koncepcji projektowych i poszczególnych badań4
A-S-6Przygotowanie ostatecznego spisu literatury, rysunków, tabel, załączników do dyplomu magisterskiego10
A-S-7Przygotowanie drugiej prezentacji będącej końcową prezentacją pracy dyplomowej12
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_A/04-5_W01Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności, standardami oraz normami. Wie jak przedstawić prezentację dotyczącą wyników realizacji zadania inżynierskiego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_W01Ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki i innych obszarów nauki, przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W02Ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych z budownictwem
B_2A_W03Zna podstawy mechaniki ośrodków ciągłych. Zna zasady analizy zagadnień statyki konstrukcji powierzchniowych oraz bryłowych
B_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z budownictwa
B_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
B_2A_W09Zna zaawansowane metody, programy komputerowe stosowane w rozwiązywaniu złożonych zadań z zakresu budownictwa
B_2A_W10Ma wiedzę dotyczącą standardów i norm technicznych w zakresie studiowanej specjalności
B_2A_W13Ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach w budownictwie
B_2A_W15Zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej oraz prawa autorskiego
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W05ma wiedzę o trendach rozwojowych i najistotniejszych nowych osiągnięciach z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów i pokrewnych dyscyplin naukowych
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy
T-S-5Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-S-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-6Metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Posiada wiedzę związaną z podstawowymi zagadnieniami z wybranej specjalności w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_A/04-5_U01Posiada umiejętność pozyskiwania informacji z literatury, formułować hipotezy oraz samodzielnie przygotować i zreferować rozwiązania w pracy dyplomowej a także pozyskać oprogramowanie wspomagające organizację procesu budowlanego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_U05Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
B_2A_U01Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
B_2A_U02Potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku obcym
B_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
B_2A_U04Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności
B_2A_U07Korzysta z zaawansowanych narzędzi specjalistycznych w celu wyszukiwania użytecznych informacji, komunikacji oraz pozyskiwania oprogramowania wspomagającego pracę projektanta i organizatora procesów budowlanych
B_2A_U09Potrafi, stosownie do problemu badawczego, formułować założenia dotyczące eksperymentów, w tym pomiarów i symulacji numerycznych, planować i przeprowadzać badania, interpretować uzyskane wyniki oraz wyciągać wnioski
B_2A_U11Potrafi przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, powiązanych z budownictwem oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
B_2A_U12Potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
B_2A_U15Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane
B_2A_U19Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia ( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe
B_2A_U22Potrafi zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą również aspekty pozatechniczne, zaprojektować złożony obiekt budowlany lub proces technologiczny właściwy dla studiowanej specjalności oraz określić co najmniej w części, sposób jego realizacji, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U01potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie
T2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U08potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy
T-S-5Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-S-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-6Metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student posiada umiejętność samodzielnego przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaB_2A_A/04-5_K01Ma świadomość odpowiedzialności za pracę własną i zespołu oraz rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówB_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
B_2A_K02Jest odpowiedzialny za rzetelność uzyskanych wyników swoich prac oraz ocenę prac podległego mu zespołu
B_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
B_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
B_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w budownictwie
B_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
B_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat budownictwa, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K03potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Cel przedmiotuC-1Poznanie zasad pisania planów i treści prac dyplomowych z zakresu mechaniki gruntów
C-2Nabycie umiejętności przygotowania prezentacji z zakresu pracy dyplomowej magisterskiej
C-3Przygotowanie do pracy indywidualnej i zespołowej
C-4Przygotowanie do stosowania technik komputerowych oraz nowoczesnych technologii w praktyce inżynierskiej
C-5Nabycie świadomości podnoszenia kwalifikacji zawodowych, przestrzegania przepisów prawa budowlanego oraz postępowania zgodnie z zasadami etyki zawodowej
Treści programoweT-S-1Podstawowe wiadomości dotyczące przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej w odniesieniu do zagadnień z mechaniki gruntów
T-S-2Omówienie zasad edytorskich i struktury pracy dyplomowej
T-S-3Sposoby katalogowe porządkowania zebranych materiałów do pracy dyplomowej, dobór źródeł, tworzenie notatek, spis literatury
T-S-4Prezentacja przez studentów wybranych tematów poszerzających wiedzę z zakresu mechaniki gruntów
T-S-6Analiza realizowanych prac dyplomowych magisterskich, dyskusja i podsumowanie pracy
T-S-5Prezentowanie przez studentów realizowanych rozdziałów pracy dyplomowych magisterskich, dyskusje związane z tematyką prezentowanych prac dyplomowych
T-S-7Przygotowanie do druku i obrony pracy dyplomowej magisterskiej. Omówienie zasad dotyczących szczegółowych wymagań edytorskich, sposobu przekazania treści i sposobu prezentacji pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Metoda projektów
M-3Metoda przypadków
M-4Wykład problemowy
M-5Metody praktyczne (prezentacja)
M-6Metody praktyczne (seminarium)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Prezentacja referatów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie w stopniu dostatecznym
3,5
4,0
4,5
5,0