Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | B_2A_KBI/D/05_U01 | Potrafi ksztaltowć układy konstrukcyjne budynków prefabrykowanych z uwzględnieniem przestrzennej sztywności i odziaływania obciążeń poziomych, z doborem połączeń między prefabrykatami wraz z wykonaniem rysunków konstrukcyjnych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | B_2A_U20 | Potrafi zaprojektować elementy i złożone konstrukcje obiektów budowlanych |
---|
B_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
B_2A_U15 | Potrafi ocenić i dokonać zestawienia dowolnych obciążeń działających na obiekty budowlane |
B_2A_U21 | Potrafi zwymiarować detale konstrukcyjne w różnych obiektach budowlanych w zależności od studiowanej specjalności |
B_2A_U08 | Potrafi sporządzić dokumentację techniczną w środowisku wybranych programów CAD |
B_2A_U19 | Potrafi do rozwiązania zadania inżynierskiego wybrać metody, techniki i narzędzia
( analityczne bądź numeryczne) przystosować istniejące narzędzia, a także opracować nowe |
B_2A_U04 | Potrafi przygotować oraz przedstawić w języku polskim i obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanej specjalności |
B_2A_U13 | Potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w budownictwie |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U12 | potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów |
T2A_U17 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
T2A_U19 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia |
Cel przedmiotu | C-2 | Umiejętność analizy budynków z uwagi na sztywność przestrzenną. |
---|
C-4 | Umiejętność analizy złożonych stanów obciążeń w elementach konstrukcji. |
Treści programowe | T-W-2 | Uwarunkowania typizacyjne i technologiczne projektowania konstrukcji prefabrykowanych. |
---|
T-W-6 | Obliczanie konstrukcji na obciążenia poziome: ustalenie obciążeń przypadajacych na zespół usztywniający, warunki pominiecia w obliczeniach sił od obciążeń poziomych i momentów skręcających; modele uproszczone stosowane w obliczeniach statycznych; obliczanie sil wewnętrznych w nadprożach i pasmach pełnych ściany usztywniającej za pomoca modelu pasmowego. |
T-W-1 | Pojęcia podstawowe prefabrykacji, klasyfikacja prefabrykatów. |
T-W-3 | Współczesne systemy i rozwiązania konstrukcyjne budynków i hal. |
T-W-9 | Wytężone strefy prefabrykowanej konstrukcji ściennej: konstrukcja i nośność złączy poziomych; konstrukcja i nośność złączy pionowych. |
T-W-10 | Tarcze stropowe z elementów prefabrykowanych. Rola wieńców żelbetowych. |
T-P-1 | Projekt płyty ściannej wewnętrznej z otworami: obliczenia statyczno-wytrzymałościowe na obciążenia poziome i pionowe; analiza stref wytężonych; obliczenia wytrzymałościowe złącza poziomego, pionowego oraz nadproża. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Metoda projektów |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pracy projektowej |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student przedstawia nierzetelne dane, błędne rozwiązania, nie postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,0 | Student przedstawia mało czytelne dane, niedokończone rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
3,5 | Student przedstawia podstawowe dane, słabe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
4,0 | Student przedstawia rzetelne dane, podstawowe rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
4,5 | Student przedstawia rzetelne dane, dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |
5,0 | Student przedstawia rzetelne dane, bardzo dobre rozwiązania, postępuje zgodnie z zasadami etyki |