Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska (S2)
specjalność: Ogrzewnictwo i Wentylacja
Sylabus przedmiotu Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa | ||
Specjalność | Ogrzewnictwo i Wentylacja | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Dorota Leciej-Pirczewska <Dorota.Leciej-Pirczewska@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ciepłownictwo |
W-2 | Ogrzewnictwo |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znajomość kluczowych zagadnień z ogrzewnictwa i ciepłownictwa |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Projekt uwzględniający zagadnienia przerabiane na wykładach | 30 |
30 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Wybrane zagadnienia z ogrzewnictwa i ciepłownictwa w zależności od potrzeb aktualnej grupy studenckiej | 15 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja zadania projektowego | 25 |
A-P-3 | Zaliczenie projektu | 1 |
A-P-4 | Konsultacje | 5 |
61 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-W-2 | Samodzielne przygoowanie się do egzaminu | 9 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-W-4 | Samodzielna lektura | 3 |
A-W-5 | Obecność na zaliczeniu | 2 |
31 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny w formie przezentacji multimedialnej |
M-2 | Dyskusja dydaktyczna |
M-3 | Metoda projektu |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Sprawdzanie zaawansowania projektu, korekty |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne z materiałów wykładowych |
S-3 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie projektu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_W06 Ma poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem | IS_2A_W06 | T2A_W03, T2A_W06 | InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05 | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_U19 Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska | IS_2A_U19 | T2A_U18, T2A_U19 | InzA2_U08 | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-2, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_K01 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska | IS_2A_K06 | T2A_K01 | — | C-1 | T-W-1, T-P-1 | M-1, M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_W06 Ma poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem | 2,0 | |
3,0 | Ma dostatecznie poszerzoną wiedzę związaną z ogrzewnictwem i ciepłownictwem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_U19 Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IS_2A_S2/D/0/8_K01 Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska | 2,0 | |
3,0 | Wykona poprawnie zadanie projektowe. Posiada postawową wiedzę z omawianych na wykładach zagadnień | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- 2011, Stosownie do prowadzonych wykladów