Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IS_2A_S2/D/AZE/5_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykazać potrzebę i celowość wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych jakim jest energia wód, a także umieć ocenić możliwość wykorzystania (w danych warunkach) energii wód celem zaspokojenia określonych potrzeb energetycznych. Powinien umieć wskazać konkretne rozwiązania przydatne do praktycznego zastosowania. Powinien umieć określić oddziaływania środowiskowe energetyki wodnej. Ponadto powinien umieć korzystać z literatury naukowej i technicznej. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IS_2A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
IS_2A_U05 | Potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
IS_2A_U14 | Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska |
IS_2A_U20 | Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U05 | potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
T2A_U18 | potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA2_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
---|
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studenta z tematyką możliwości wykorzystania energii wód. Duża i mała energetyka wodna, urządzenia, praca urządzeń |
---|
Treści programowe | T-W-1 | Wykorzystanie energii wodnej. Elektrownie przepływowe. Elektrownie z członami pompowymi. Elektrownie szczytowo-pompowe. Urządzenia elektrowni wodnych. Praca elektrowni wodnych. Mała energetyka wodna. Energia pływów, fal, prądów morskich |
---|
T-P-1 | Wykonanie projektu wykorzystania energii wód. Zapoznanie się z podstawową metodyką liczenia. |
Metody nauczania | M-2 | Metody praktyczne: wykonanie projektu. |
---|
M-1 | Wykład informacyjny. |
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Projekt: Ocenie podlega: układ pracy tj. struktura, podział treści, kolejność rozdziałów, zawartość merytoryczna, styl, poprawność językowa, dobór, wykorzystanie i cytowanie literatury, cytowanie wzorów |
---|
S-1 | Ocena formująca: Zaliczenie pisemne. System punktowy oceny sprawdzianu: ocena pozytywna uzyskanie ponad 60% punktów. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie poniżej 60%. |
3,0 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie 60 - 69%. |
3,5 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie 70 - 79%. |
4,0 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie 80 - 89%. |
4,5 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie 90 - 94%. |
5,0 | Opanowanie wymaganego materiału wykładów na poziomie 95 - 100%. |