Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska - Sieci (S2)
specjalność: Sieci, instalacje komunalne i przemysłowe
Sylabus przedmiotu Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria środowiska - Sieci | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych, studiów inżynierskich | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zarządzanie przedsięwzięciami budowlanymi | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Zespół Dydaktyczny Ekonomiki, Organizacji i Zarządzania w Budownictwie | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Irena Tracz <Irena.Tracz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 2 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Ogólne wiadomości na temat ekonomiki i zarządzania w budownictwie |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznaie się z działaniami podejmowanymi w poszczególnych fazach zarządzania przedsięwzięciem |
C-2 | Analiza parametrów techniczno-ekonomicznych przedsięwzięcia budowlanego |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Opracowanie studium wykonalności technicznej i finansowej dla określonego przedsięwziecia współfinansowanego ze środków UE w zakresie: 1. Analiza otoczenia społeczno-gospodarczego projektu 2. Analiza popytu/potrzeb odbiorców 3. Charakterystyka wariantowych rozwiązań technicznych i prognoza kosztów 4. Opis i charakterystyka wybranej technologii 5. Zakres rzeczowy i lokalizacja projektu 6. Ocena oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko 7. Plan wdrożenia i funkcjonowania projektu - harmonogram niezbędnych działań - harmonogram ogłaszania przetargów i podpisywania kontraktów - harmonogram realizacji oraz plan płatności 8. Analiza finsowa 9. Analiza wrażliwości 10. Analiza ryzyka | 15 |
15 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Podejście procesowe do zarządzania przedsięwzięciami budowlanymi | 1 |
T-W-2 | Analiza potrzeb Inwestora pod kątem ustalania podstawowych celów inwestycyjnych | 2 |
T-W-3 | Zasady sporządzania Studium wykonalności przedsięwzięcia | 2 |
T-W-4 | Analiza wykonalności technicznej przedsięwzięcia budowlanego | 3 |
T-W-5 | Analiza wykonalności finansowej przedsięwzięcia budowlanego | 2 |
T-W-6 | Rachunek opłacalności przedsięwzięcia | 3 |
T-W-7 | Ewaluacja projektu i podjęcie decyzji inwestycyjnej | 1 |
T-W-8 | Zaliczenie przedmiotu na podstawie testu | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | udział w ćwiczeniach | 15 |
A-A-2 | Praca zespołowa przy opracowaniu poszczególnych analiz studium wykonalności | 12 |
A-A-3 | przygotowanie do zaliczenia | 4 |
A-A-4 | zaliczenie ćwiczeń | 1 |
32 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | uczestnictwo w wykładach | 15 |
A-W-2 | Bieżące utrwalenie poznanego materiału | 9 |
A-W-3 | przygotowanie do zaliczenia | 3 |
27 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | wykład informacyjny |
M-2 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie testu |
S-2 | Ocena podsumowująca: Prezentacja opracowanego tematu |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/A/02_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | S_2A_W07 | T2A_W09, T2A_W11 | InzA2_W03, InzA2_W04 | C-1, C-2 | T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-W-5, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/A/02_U01 Analizuje istotne parametry projektu : czas, koszt i jakość, kontroluje podstawowe parametry projektu i potrafi wdrożyć odpowiednie działania korygujące. | S_2A_U22, S_2A_U21 | T2A_U14, T2A_U19 | InzA2_U04, InzA2_U08 | C-2 | T-A-1, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|---|
S_2A_S2/A/02_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), ponosi odpowiwedzialność za kierowanie podległym zespołem. | S_2A_K02, S_2A_K01 | T2A_K03, T2A_K04 | — | C-1 | T-A-1, T-W-7 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/A/02_W01 Wskazuje najważniejsze działania w zakresie planowania, organizacji i zarządzania w fazie przygotowania przedsięwzięcia oraz jego realizacji, charakteryzuje najważniesze elementy zarządzania projektem | 2,0 | |
3,0 | Zaliczenie testu w 60% .Opracowanie zadanego tematu w stopniu podstawowym, wymagana poprawność merytoryczna i formalna, nieznaczne błędy możliwe do samodzielnej poprawy przez studenta. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/A/02_U01 Analizuje istotne parametry projektu : czas, koszt i jakość, kontroluje podstawowe parametry projektu i potrafi wdrożyć odpowiednie działania korygujące. | 2,0 | |
3,0 | Określa główne parametry projektu na etapie przygotowania i realizacji inwestycji | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
S_2A_S2/A/02_K01 Potrafi zarządzać poszczególnymi elementami projektu (zaktesem, kosztami , ryzykiem i zasobami ludzkimi), ponosi odpowiwedzialność za kierowanie podległym zespołem. | 2,0 | |
3,0 | Ma świadomość ważności przy podejmowaniu decyzji dotyczących zarządzania projektem | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- W. Błaszczyk, Metody organizacji i zarządzania. Kształtowanie relacji organizacyjnych, PWN, Warszawa, 2005
- K.Zimkiewicz, Wsółczesne koncepcje i metody zarządzania, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2009
- D.Eaton, Zarządzanie przedsiębiorstwem budowlanym, Poltext, Warszawa, 2009
- D.Eaton, Zarządzanie zasobami ludzkimi w budownictwie, Poltext, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- W.Kietliński, Proces inwestycyjny w budownictwie, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, warszawa, 2007
- Praca zbiorowa, Podstawy zarządzania nieruchomościami, Poltext, Warszawa, 2009