Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Inżynieria środowiska - Sieci (S2)

Sylabus przedmiotu Praca dyplomowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria środowiska - Sieci
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych, studiów inżynierskich
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca dyplomowa
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Ogrzewnictwa, Wentylacji i Ciepłownictwa
Nauczyciel odpowiedzialny Władysław Szaflik <Wladyslaw.Szaflik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Katarzyna Zwarycz-Makles <Katarzyna.Zwarycz-Makles@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 20,0 ECTS (formy) 20,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 3 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
praca dyplomowaPD3 0 20,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zaliczone przedmioty przewidziane programem studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
praca dyplomowa
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
praca dyplomowa
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/07-4_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
S_2A_W12, S_2A_W06, S_2A_W05, S_2A_W11T2A_W03, T2A_W04, T2A_W06, T2A_W07InzA2_W01, InzA2_W02, InzA2_W05C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/07-4_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
S_2A_U20, S_2A_U14, S_2A_U24, S_2A_U19, S_2A_U03, S_2A_U17T2A_U03, T2A_U10, T2A_U16, T2A_U18, T2A_U19InzA2_U05, InzA2_U07, InzA2_U08C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6M-1, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
S_2A_S2/A/07-4_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
S_2A_K08, S_2A_K01, S_2A_K07, S_2A_K06, S_2A_K04, S_2A_K05, S_2A_K03T2A_K01, T2A_K02, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06, T2A_K07InzA2_K01, InzA2_K02C-1T-PD-1, T-PD-2, T-PD-3, T-PD-4, T-PD-5, T-PD-6M-1, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/07-4_W01
Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/07-4_U01
Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
S_2A_S2/A/07-4_K01
Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Aktualna literatura związana z pracą., 2011

Treści programowe - praca dyplomowa

KODTreść programowaGodziny
T-PD-1Cel pracy0
T-PD-2Zakres pracy0
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne0
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.0
T-PD-5Korekta pracy0
T-PD-6Recenzja pracy0
0

Formy aktywności - praca dyplomowa

KODForma aktywnościGodziny
A-PD-1Gromadzenie, przegląd literatury45
A-PD-2Formułowanie założeń i tworzenie koncepcji pracy35
A-PD-3Realizacja pracy (badania lub obliczenia)350
A-PD-4konsultacje z nauczycielem20
A-PD-5Analiza i wnioski40
A-PD-6Redakcja pracy70
A-PD-7Przygotowanie do obrony, egzaminu dyplomowego, prezentacja39
A-PD-8Obrona1
600
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/07-4_W01Ma wiedzę dotyczącą instalacji i sieci sanitarnych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_W12Ma podstawową wiedzę w zakresie utrzymania obiektów i systemów typowych dla studiowanej specjalności
S_2A_W06Ma poszerzoną wiedzę związaną z kluczowymi zagadnieniami z zakresu wybranej specjalności
S_2A_W05Ma podbudowaną teoretycznie, szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami automatyki, sterowania i eksploatacji urządzeń technicznych oraz z zakresu właściwości dynamicznych obiektów i systemów inżynierii środowiska
S_2A_W11Zna możliwości wykorzystania alternatywnych źródeł energii w budownictwie i przemyśle
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W06ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_W01ma podstawową wiedzę o cyklu życia urządzeń, obiektów i systemów technicznych
InzA2_W02zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu prostych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
InzA2_W05zna typowe technologie inżynierskie w zakresie studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Cel pracy
T-PD-2Zakres pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
Metody nauczaniaM-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Prawidłowe, ale nieoptymalne rozwiazanie postawionego problemu
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/07-4_U01Umiejętność rozwiązywania problemów inżynierskich.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_U20Potrafi znaleźć rozwiązania alternatywne w stosunku do istniejących w zakresie systemów, procesów, urządzeń w inżynierii środowiska
S_2A_U14Umie dokonać klasyfikacji prostych i złożonych obiektów z zakresu inżynierii środowiska
S_2A_U24Potrafi rozwiązać problemy związane z eksploatacją obiektów inżynierii środowiska. Potrafi zaproponować usprawnienia istniejących rozwiązań technicznych
S_2A_U19Potrafi zaprojektować elementy, instalacje, systemy i urządzenia wchodzące w zakres inżynierii środowiska
S_2A_U03Potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
S_2A_U17Potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
T2A_U19potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją, uwzględniającą aspekty pozatechniczne - zaprojektować złożone urządzenie, obiekt, system lub proces, związane z zakresem studiowanego kierunku studiów, oraz zrealizować ten projekt - co najmniej w części - używając właściwych metod, technik i narzędzi, w tym przystosowując do tego celu istniejące lub opracowując nowe narzędzia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_U05potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi
InzA2_U07potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia
InzA2_U08potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Cel pracy
T-PD-2Zakres pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
Metody nauczaniaM-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Rozwiązanie zagadnienia prawidłowe, dopuszcza się niewielkie błedy rachunkowe
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaS_2A_S2/A/07-4_K01Prawidłowo rostrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, prawidłowo ocenia postępowanie według zasad etyki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówS_2A_K08Rozumie potrzebę przekazywania społeczeństwu wiedzy na temat inżynierii środowiska, formułuje i prezentuje informacje i opinie w sposób powszechnie zrozumiały z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
S_2A_K01Potrafi profesjonalnie zdefiniować, sklasyfikować i zastosować priorytety służące realizacji podjętego zadania inżynierskiego
S_2A_K07Prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu, ma świadomość postępowania zgodnie z zasadami etyki
S_2A_K06Ma świadomość konieczności podnoszenia kompetencji zawodowych i osobistych, samodzielnie uzupełnia i poszerza wiedzę w zakresie nowoczesnych procesów, technologii oraz metod zarządzania w inżynierii środowiska
S_2A_K04Ma świadomość konieczności zrównoważonego rozwoju w inżynierii środowiska
S_2A_K05Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
S_2A_K03Ma świadomość ważności oraz rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływ na środowisko i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
T2A_K07ma świadomość roli społecznej absolwenta uczelni technicznej, a zwłaszcza rozumie potrzebę formułowania i przekazywania społeczeństwu, w szczególności poprzez środki masowego przekazu, informacji i opinii dotyczących osiągnięć techniki i innych aspektów działalności inżynierskiej; podejmuje starania, aby przekazać takie informacje i opnie w sposób powszechnie zrozumiały, z uzasadnieniem różnych punktów widzenia
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżynieraInzA2_K01ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
InzA2_K02potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Zdobycie umiejętności rozwiązywania zagadnień inżynierskich
Treści programoweT-PD-1Cel pracy
T-PD-2Zakres pracy
T-PD-3Wstępne informacje bibliograficzne
T-PD-4Konsultacje dotyczące badań lub obliczeń.
T-PD-5Korekta pracy
T-PD-6Recenzja pracy
Metody nauczaniaM-1objaśnienia lub wujaśnienia
M-2dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: ocena przedstawionej pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Czytelne przedstawienie otrzymanych wyników
3,5
4,0
4,5
5,0