Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Język obcy - niemiecki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język obcy - niemiecki | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Robert Bomba <Robert.Bomba@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | niemiecki |
Blok obieralny | 1 | Grupa obieralna | 2 |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka na poziomie B2 potwierdzona egzaminem uczelnianym bądź certyfikatem językowym na wymaganym poziomie. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i językowych w zakresie języka specjalistycznego. |
C-2 | Umiejętność samodzielnej pracy studenta z tekstami związanymi z kierunkiem kształcenia. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
T-LK-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne z zakresu: Wzornictwo korporacyjne – definicja, pojęcia | 8 |
T-LK-2 | Projekt logo – wersje bazowe (forma, warianty – zastosowanie, proporcje, strefy ochronne) | 7 |
T-LK-3 | Wybór pisma, wybór kolorów, projekt i zastosowanie pieczęci | 3 |
T-LK-4 | Dokumenty firmowe – projekt (papier listowy, wizytówki) | 3 |
T-LK-5 | Wzornictwo meblowe | 7 |
T-LK-6 | Aranżacja wnętrz | 7 |
T-LK-7 | Najnowsze trendy we wzornictwie przemysłowym na świecie. | 4 |
T-LK-8 | Historia wzornictwa | 6 |
45 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
lektorat | ||
A-LK-1 | Przygotowanie się do zajęć. | 37 |
A-LK-2 | Zajęcia praktyczne. | 45 |
A-LK-3 | Udział w konsultacjach. | 8 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | zajęcia praktyczne |
M-2 | praca w grupach |
M-3 | prezentacja |
M-4 | dyskusja |
M-5 | praca z tekstem |
M-6 | słuchanie ze zrozumieniem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: prezentacja |
S-2 | Ocena podsumowująca: egzamin pisemny |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A01-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | Wz_2A_W01 | A2_W08 | C-1 | T-LK-7, T-LK-8, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-6, T-LK-2, T-LK-3, T-LK-5 | M-1, M-2, M-3, M-5 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A01-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | Wz_2A_U09 | A2_U18, A2_U19 | C-1 | T-LK-6, T-LK-8, T-LK-7, T-LK-4, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-1, T-LK-2 | M-1, M-2, M-3, M-4 | S-1 |
Wz_2A_A01-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | Wz_2A_U09 | A2_U18, A2_U19 | C-2 | T-LK-1, T-LK-2, T-LK-4, T-LK-8, T-LK-5, T-LK-7, T-LK-6, T-LK-3 | M-1, M-5, M-6 | S-2, S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A01-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | Wz_2A_K02 | A2_K02 | C-2 | T-LK-7, T-LK-3, T-LK-5, T-LK-8, T-LK-6, T-LK-4, T-LK-1, T-LK-2 | M-1, M-3, M-6, M-4 | S-2, S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A01-N_W01 posiada wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych oraz wykazuje znajomość wybranego słownictwa specjalistycznego zgodnego z kierunkiem studiów | 2,0 | |
3,0 | Student posiada podstawową wiedzę na temat struktur językowych stosowanych w tekstach specjalistycznych | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A01-N_U01 potrafi wypowiadać się na tematy techniczne, związane ze swoją specjalnością | 2,0 | |
3,0 | Student potrafi formułować krótkie wypowiedzi na tematy techniczne. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Wz_2A_A01-N_U02 posiada umiejętność rozumienia tekstów i użycia podstawowego słownictwa specjalistycznego ze swojej dziedziny | 2,0 | |
3,0 | Student rozumie co najmniej 60 % czytanych tekstów specjalistycznych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A01-N_K01 ma świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych | 2,0 | |
3,0 | Student dostrzega świadomość potrzeby dokształcania i samodoskonalenia w zakresie rozwijania kompetencji językowych. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Universität Augsburg, Corporate Design Richtlinien, Univerlag Augsburg, www.uni augsburg de/edu
- MD Moebel Interior Design – Internationale Zeitschrift für Einrichtungsbereich, 2002
- Heinz Habermann, Kompendium des Industrie-Design: Von der Idee zum Produkt Grundlagen der Gestaltung, Springer, 2003
- Marion Godau, Produktdesign: Eine Einführung mit Beispielen aus der Praxis, Birkhäuser, 2011
- Christian Scheier, Dirk Held, Dirk Bayas-Linke, Johannes Schneider, Codes: Die geheime Sprache der Produkte, Haufe-Lexware, 2012
- Jana Zahorcowa, Deutsch für Architekten und Bauplaner, Wydział Architektury Słowackiego Uniwersytetu Technicznego - Bratysława, 2011