Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Plastyka - rysunek prezentacyjny:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Plastyka - rysunek prezentacyjny
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Architektury i Planowania Przestrzennego
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Agnieszka Rek-Lipczyńska <areklipczynska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 6,0 ECTS (formy) 6,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP1 30 2,01,00zaliczenie
projektyP2 30 4,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1wiedza i umiejętności z zakresu zagadnień zastosowania perspektywy w rysunku
W-2wiedza i umiejętności dotyczące technik rysunkowych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1doskonalenie umiejętności posługiwania się rysunkiem projektowym w celu zapisu wyobrażeń oraz koncepcji i idei projektowych
C-2doskonalenie umiejętności tworzenia komunikatów wizualnych prezentujących idee projektowe
C-3doskonalenie sprawności swobodnego posługiwania się narzędziami rysunkowymi w celu zapisu własnych koncepcji projektowych oraz w celu marketingowego przekazu idei projektu
C-4doskonalenie umiejętności swobodnego łączenia narzędzi rysunkowych, malarskich i programów komputerowych
C-5dosknalenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji,

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Barwa - środek ekspresji.12
T-P-2Forma, kształt, faktura.16
T-P-3Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.2
30
projekty
T-P-1Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych.14
T-P-2Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury.14
T-P-3Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu2
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna90
120
projekty
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna.30
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena poszczególnych etapów ćwiczeń
S-2Ocena podsumowująca: ocena dokonywana na zakończenie przedmiotu

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_B02_W01
ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Wz_2A_W01A2_W08C-1, C-5, C-4, C-2, C-3T-P-1, T-P-2, T-P-2, T-P-1M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_B02_U01
potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi
Wz_2A_U07A2_U16C-1, C-3, C-4, C-2, C-5T-P-1, T-P-2, T-P-1, T-P-2M-1S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_B02_K01
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Wz_2A_K02A2_K02C-3, C-4, C-5, C-1, C-2T-P-1, T-P-2, T-P-1, T-P-2M-1S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_B02_W01
ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
2,0nie posiada wiedzy w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; nie orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
3,0ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
3,5ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
4,0ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
4,5ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
5,0ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; potrafi podjąć dyskusję na temat wybranego zagadnienia, w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_B02_U01
potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi
2,0nie potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultatów prac projektowych , nie posługuje się w stopniu podstawowym tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi
3,0potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi
3,5potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi
4,0potrafi samodzielnie przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi
4,5potrafi przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zawansowanymi technikami prezentacyjnymi
5,0potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi w sposób kreatywny

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_B02_K01
samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
2,0student nie potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działań zawodowych, nie wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
3,0student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób najprostszy wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
3,5student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób prosty wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
4,0student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
4,5student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
5,0student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, wykazuje się przy tym dużą kreatywnością

Literatura podstawowa

  1. Jose M. Parramon, Jak rysować w perspektywie, 2011
  2. Michał Suffczyński, Rysunek i akwarela. Sztuka komunikacji wizualnej, 2011
  3. Terisio Pignatti, Historia rysunku, Wydawnictwo Arkady, Warszawa, 2005
  4. Simon Mark, STORYBOARD - RUCH W SZTUCE FILMOWEJ, Wydawnictwo Wojciech Marzec, 2010
  5. Hard J., The Art of the Storyboard: A Filmmaker's Introduction, 2008

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Barwa - środek ekspresji.12
T-P-2Forma, kształt, faktura.16
T-P-3Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu.2
30

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych.14
T-P-2Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury.14
T-P-3Podsumowanie i zaliczenie przedmiotu2
30

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna90
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1Uczestnictwo w zajęciach.30
A-P-2Praca własna.30
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_B02_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W01ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1doskonalenie umiejętności posługiwania się rysunkiem projektowym w celu zapisu wyobrażeń oraz koncepcji i idei projektowych
C-5dosknalenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji,
C-4doskonalenie umiejętności swobodnego łączenia narzędzi rysunkowych, malarskich i programów komputerowych
C-2doskonalenie umiejętności tworzenia komunikatów wizualnych prezentujących idee projektowe
C-3doskonalenie sprawności swobodnego posługiwania się narzędziami rysunkowymi w celu zapisu własnych koncepcji projektowych oraz w celu marketingowego przekazu idei projektu
Treści programoweT-P-1Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych.
T-P-2Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury.
T-P-2Forma, kształt, faktura.
T-P-1Barwa - środek ekspresji.
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena dokonywana na zakończenie przedmiotu
S-1Ocena formująca: ocena poszczególnych etapów ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie posiada wiedzy w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; nie orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
3,0ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
3,5ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
4,0ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz w stopniu podstawowym potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
4,5ma podstawową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; w stopniu podstawowym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
5,0ma szczegółową wiedzę w obszarze wzornictwa oraz dziedzin pokrewnych, oraz potrafi przeprowadzić złożoną analizę wybranej dziedziny; potrafi podjąć dyskusję na temat wybranego zagadnienia, w stopniu zaawansowanym orientuje się w całości środków ekspresji i umiejętności warsztatowych w sztukach plastycznych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_B02_U01potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U07potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U16kontynuuje rozwijanie umiejętności warsztatowych umożliwiających realizację własnych koncepcji artystycznych w stopniu wystarczającym do utrzymania i poszerzania zdolności tworzenia, realizowania i wyrażania własnych koncepcji artystycznych zgodnie ze studiowanym kierunkiem studiów i specjalnością
Cel przedmiotuC-1doskonalenie umiejętności posługiwania się rysunkiem projektowym w celu zapisu wyobrażeń oraz koncepcji i idei projektowych
C-3doskonalenie sprawności swobodnego posługiwania się narzędziami rysunkowymi w celu zapisu własnych koncepcji projektowych oraz w celu marketingowego przekazu idei projektu
C-4doskonalenie umiejętności swobodnego łączenia narzędzi rysunkowych, malarskich i programów komputerowych
C-2doskonalenie umiejętności tworzenia komunikatów wizualnych prezentujących idee projektowe
C-5dosknalenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji,
Treści programoweT-P-1Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych.
T-P-2Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury.
T-P-1Barwa - środek ekspresji.
T-P-2Forma, kształt, faktura.
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena dokonywana na zakończenie przedmiotu
S-1Ocena formująca: ocena poszczególnych etapów ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultatów prac projektowych , nie posługuje się w stopniu podstawowym tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi
3,0potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi technikami prezentacyjnymi
3,5potrafi w stopniu podstawowym przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi
4,0potrafi samodzielnie przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i średniozawansowanymi technikami prezentacyjnymi
4,5potrafi przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zawansowanymi technikami prezentacyjnymi
5,0potrafi samodzielnie i całościowo przedstawić rezultaty prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji, posługując się tradycyjnymi jak i zaawansowanymi technikami prezentacyjnymi w sposób kreatywny
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_B02_K01samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza działania zawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_K02samodzielnie podejmuje, kontynuuje i rozszerza swoje działania zawodowe oraz pozazawodowe, świadomie poszerza swoją wiedzę i umiejętności, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_K02jest zdolna do samodzielnego integrowania nabytej wiedzy oraz podejmowania w zorganizowany sposób nowych i kompleksowych działań, także w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
Cel przedmiotuC-3doskonalenie sprawności swobodnego posługiwania się narzędziami rysunkowymi w celu zapisu własnych koncepcji projektowych oraz w celu marketingowego przekazu idei projektu
C-4doskonalenie umiejętności swobodnego łączenia narzędzi rysunkowych, malarskich i programów komputerowych
C-5dosknalenie umiejętności szybkiego i precyzyjnego prezentowania efektów prac projektowych na różnym poziomie ich realizacji,
C-1doskonalenie umiejętności posługiwania się rysunkiem projektowym w celu zapisu wyobrażeń oraz koncepcji i idei projektowych
C-2doskonalenie umiejętności tworzenia komunikatów wizualnych prezentujących idee projektowe
Treści programoweT-P-1Grafika prezentacyjna. Przygotowanie prezentacji z wykorzystaniem szerokiego spektrum elementów multimedialnych.
T-P-2Storyboard. Scenorys obrazkowy do wybranego przez siebie fragmentu literatury.
T-P-1Barwa - środek ekspresji.
T-P-2Forma, kształt, faktura.
Metody nauczaniaM-1metoda praktyczna - ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: ocena dokonywana na zakończenie przedmiotu
S-1Ocena formująca: ocena poszczególnych etapów ćwiczeń
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działań zawodowych, nie wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
3,0student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób najprostszy wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
3,5student w stopniu podstawowym potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz w sposób prosty wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
4,0student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności
4,5student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji
5,0student potrafi samodzielnie kontynuować i rozszerzać działania zawodowe, oraz wykazuje zdolności do świadomego poszerzania swojej wiedzy i umiejętności nawet w warunkach ograniczonego dostępu do potrzebnych informacji, wykazuje się przy tym dużą kreatywnością