Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Projektowanie interfejsów użytkownika:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Wzornictwo systemów informatycznych | ||
Przedmiot | Projektowanie interfejsów użytkownika | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem zajęć jest przedstawienie zasad projektowania interfejsów użytkownika. Omawiane są techniki komunikacji człowiek-komputer, wzorce i zasady projektowania zorientowanego na użytkownika. Zajęcia polegają na opracowaniu interfejsu dla aplikacji różnego przeznaczenia zgodne z zasadami user experience. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
T-L-1 | Wzorce użytkownika | 2 |
T-L-2 | Metodyka projektowania zorientowana na użytkownika | 6 |
T-L-3 | Projektowanie elemetów aplikacji (menu, nawigacja, formularze) | 7 |
T-L-4 | Miara wydajności, efektywności i satysfakcji użytkownika (User Experience) | 15 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
laboratoria | ||
A-L-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 30 |
A-L-2 | Przygotowanie do zajęć | 30 |
A-L-3 | Konsultacje | 1 |
61 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia prowadzone są w formie ćwiczeń laboratoryjnych wspomagane wykładami informacyjnymi i problemowymi, jak również studiami przypadku. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca na podstawie zadań cząstkowych. Ocena podsumowująca w formie projektu mającego sprawdzić poziom przyswojonej wiedzy i umiejętności. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C06_W01 Rozumie zależności między teoretycznymi a praktycznymi aspektami wzornictwa systemów informatycznych, oraz wykorzystuje tę wiedzę do dalszego rozwoju projektowego. | Wz_2A_W03 | A2_W11 | C-1 | T-L-3, T-L-4, T-L-2, T-L-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C06_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowe określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych, ze szczególnym uzględnieniem projektowania interfejsów użytkownika. | Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14 | C-1 | T-L-3, T-L-1, T-L-4, T-L-2 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C06_W01 Rozumie zależności między teoretycznymi a praktycznymi aspektami wzornictwa systemów informatycznych, oraz wykorzystuje tę wiedzę do dalszego rozwoju projektowego. | 2,0 | |
3,0 | Zna znaczenie projektowania zorientowanego na użytkownika. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C06_U01 Umie samodzielnie, metodycznie całościowe określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych, ze szczególnym uzględnieniem projektowania interfejsów użytkownika. | 2,0 | |
3,0 | Potrafi zaprojektować proste elementy graficzne aplikacji. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Jenifer Tidwell (Maksymilian Gutowski tł.), Designing Interfaces (tł. Projektowanie interfejsów. Sprawdzone wzorce projektowe), Helion, 2012
- Robert Hoekman, Paweł Szajkowski (tł.), Magia interfejsu, Helion, 2010
- Marcin Sikorski, Interakcja człowiek-komputer, PJWSTK, 2011
Literatura dodatkowa
- Joel Spolsky, Projektowanie interfejsu użytkownika, Mikom, 2001