Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Technologie internetowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł Wzornictwo systemów informatycznych
Przedmiot Technologie internetowe
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartłomiej Małachowski <Bartlomiej.Malachowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL1 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Technologie służące do tworzenia stron internetowych. Separacja treści strony internetowej od warstwy prezentacji. Cele i możliwości języka opisu strony HTML. Cele i możliwości technologii kaskadowych arkuszy stylów CSS. Model blokowy CSS w kompozycji stron internetowych.3
T-L-2Selektory stylów i klasy stylów w technologii CSS. Kaskadowe dziedziczenie stylów przez elementy w strukturze strony internetowej. Tworzenie i stylizacja formularzy na stronach internetowych.3
T-L-3Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.3
T-L-4Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y3
T-L-5Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.3
T-L-6Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji3
T-L-7Pakiet Adobe Flash: posługiwanie się warstwami, importowanie grafiki, tworzenie i używanie obiektów graficznych i animacyjnych3
T-L-8Administracja i uruchamianie serwisów internetowych w oparciu o systemy zarządzania treścią3
T-L-9Tworzenie własnych szablonów stron internetowych dla wybranego systemu zarządzania treścią6
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Samodzielnie wykonany projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C07_W01
W stopni zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-L-1, T-L-9, T-L-5, T-L-2, T-L-8, T-L-7, T-L-4, T-L-6, T-L-3M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C07_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-1T-L-7, T-L-8, T-L-5, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-9M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C07_W01
W stopni zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C07_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Bartosz Danowski, Wstep do HTML5 i CSS3, Helion, 2011
  2. Jasnon Cranford Teaque, CSS3 - Szybki start, Helion, 2011

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Technologie służące do tworzenia stron internetowych. Separacja treści strony internetowej od warstwy prezentacji. Cele i możliwości języka opisu strony HTML. Cele i możliwości technologii kaskadowych arkuszy stylów CSS. Model blokowy CSS w kompozycji stron internetowych.3
T-L-2Selektory stylów i klasy stylów w technologii CSS. Kaskadowe dziedziczenie stylów przez elementy w strukturze strony internetowej. Tworzenie i stylizacja formularzy na stronach internetowych.3
T-L-3Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.3
T-L-4Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y3
T-L-5Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.3
T-L-6Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji3
T-L-7Pakiet Adobe Flash: posługiwanie się warstwami, importowanie grafiki, tworzenie i używanie obiektów graficznych i animacyjnych3
T-L-8Administracja i uruchamianie serwisów internetowych w oparciu o systemy zarządzania treścią3
T-L-9Tworzenie własnych szablonów stron internetowych dla wybranego systemu zarządzania treścią6
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C07_W01W stopni zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania opartą na technologii IT
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.
Treści programoweT-L-1Technologie służące do tworzenia stron internetowych. Separacja treści strony internetowej od warstwy prezentacji. Cele i możliwości języka opisu strony HTML. Cele i możliwości technologii kaskadowych arkuszy stylów CSS. Model blokowy CSS w kompozycji stron internetowych.
T-L-9Tworzenie własnych szablonów stron internetowych dla wybranego systemu zarządzania treścią
T-L-5Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.
T-L-2Selektory stylów i klasy stylów w technologii CSS. Kaskadowe dziedziczenie stylów przez elementy w strukturze strony internetowej. Tworzenie i stylizacja formularzy na stronach internetowych.
T-L-8Administracja i uruchamianie serwisów internetowych w oparciu o systemy zarządzania treścią
T-L-7Pakiet Adobe Flash: posługiwanie się warstwami, importowanie grafiki, tworzenie i używanie obiektów graficznych i animacyjnych
T-L-4Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y
T-L-6Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji
T-L-3Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe technolgie internetowe wykorzystywane we wzornictwie systemów informatycznych
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C07_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zarealizować własną koncepcję projektową w obszarze wzornictwa systemów informatycznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1Celem przedmiotu jest zapoznanie studentów z technologiami informatycznymi wykorzystywanymi w projektowaniu i publikowaniu treści w internecie oraz tworzenia warstwy prezentacji aplikacji internetowych.
Treści programoweT-L-7Pakiet Adobe Flash: posługiwanie się warstwami, importowanie grafiki, tworzenie i używanie obiektów graficznych i animacyjnych
T-L-8Administracja i uruchamianie serwisów internetowych w oparciu o systemy zarządzania treścią
T-L-5Pakiet Adobe Flash: możliwości i historia rozwoju pakietu Adobe Flash, typowe obszary zastosowań.
T-L-1Technologie służące do tworzenia stron internetowych. Separacja treści strony internetowej od warstwy prezentacji. Cele i możliwości języka opisu strony HTML. Cele i możliwości technologii kaskadowych arkuszy stylów CSS. Model blokowy CSS w kompozycji stron internetowych.
T-L-6Pakiet Adobe Flash: zasady posługiwania się grafiką wektorową, podstawowe techniki tworzenia animacji
T-L-3Projektowanie dynamicznych elementów stron internetowych (animacje, interakcja z użytkownikiem) z wykorzystaniem skryptów i bibliotek języka JavaScript.
T-L-2Selektory stylów i klasy stylów w technologii CSS. Kaskadowe dziedziczenie stylów przez elementy w strukturze strony internetowej. Tworzenie i stylizacja formularzy na stronach internetowych.
T-L-4Projektowanie responsywnych stron internetowych dopasowujących sposób prezentacji do urządzenia klienckiego (smartfon, tablet, komputer osobist)y
T-L-9Tworzenie własnych szablonów stron internetowych dla wybranego systemu zarządzania treścią
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne oraz ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Samodzielnie wykonany projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie zaproponować system zarządzania treścią do konkretnych potrzeb użytkownika
3,5
4,0
4,5
5,0