Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Modelowanie powierzchniowe:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | CAD/CAM | ||
Przedmiot | Modelowanie powierzchniowe | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marcin Królikowski <Marcin.Krolikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 6,0 | ECTS (formy) | 6,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Dobra znajomość wybranego systemu CAD w zakresie modelowania bryłowego |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Student nabywa wiedzę na temat metodologii projektowania powierzchni złożonych pod kątem wzornictwa przemysłowego i aranżacji wizualnej |
C-2 | Student zdobywa umiejętności projektowania złożonych obiektów powierzchniowych oraz hybrydowych w zintegrowanym systemie CAD/CAM |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Wprowadzenie do tworzenia powierzchni. Twrzenie geometrii referencyjnej. Podstawowe operacje generujące powierzchnie. Zaawansowane operacje generowania powierzchni. Diagnostyka. Projektowanie parametryczne i ręczne. | 30 |
T-P-2 | Realizacja sekwencji zadań projektowych. | 30 |
60 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | uczestnictwo w zajęciach | 60 |
A-P-2 | Samodzielna realizacja projektów utrwalających wiedzę | 120 |
180 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | metoda projektów |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: ocena postępów w pracy nad zadanymi projektami |
S-2 | Ocena formująca: Ocena projektów zaliczeniowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C21_W01 ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania zaawansowanej dokumentacji konstrukcyjnej 3D; zna metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania złożonych form powierzchniowo bryłowych | Wz_2A_W08, Wz_2A_W02 | A2_W08 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C21_U01 potrafi samodzielnie zamodelowac złożone powierzchnie w zintegrowanym systemie CAD/CAM, przeprowadzić ich analizę oraz wizualizacje na poziomie systemu CAD. | Wz_2A_U07, Wz_2A_U02 | A2_U12, A2_U14, A2_U16 | C-2 | T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_C21_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania konstrukcyjnego; ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki swoich działań, w tym i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | Wz_2A_K05 | A2_K05 | C-2 | T-P-2 | M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C21_W01 ma szczegółową wiedzę w zakresie opracowania zaawansowanej dokumentacji konstrukcyjnej 3D; zna metody i techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań w zakresie konstruowania złożonych form powierzchniowo bryłowych | 2,0 | Student nie opanował podstawowej wiedzy z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student opanował podstawową wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
3,5 | Student opanował zasadniczą wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
4,0 | Student opanował większość wiedzy z zakresu przedmiotu. | |
4,5 | Student w pełni opanował wiedzę z zakresu przedmiotu. | |
5,0 | Student opanował wiedzę rozszerzoną z zakresu przedmiotu. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C21_U01 potrafi samodzielnie zamodelowac złożone powierzchnie w zintegrowanym systemie CAD/CAM, przeprowadzić ich analizę oraz wizualizacje na poziomie systemu CAD. | 2,0 | Student nie opracował projektu. |
3,0 | Student opracował projekt w minimalny sposób spełniający wymagania formalne projektowania. | |
3,5 | Student opracował projekt w sposób minimalny ale przedstawił podstawową analizę i kryteria wyboru rozwiązania. | |
4,0 | Student opracował projekt zawierający prawidłowo przeprowadzoną analizę i poprawnie opracował dokumentację. | |
4,5 | Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i poprawnie opracował dokumentację. | |
5,0 | Student opracował projekt zawierający kompletnie przeprowadzoną analizę rozwiązania i bardzo dobrze opracował dokumentację. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_C21_K01 potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji zadania konstrukcyjnego; ma świadomość ważności i rozumie pozatechniczne aspekty i skutki swoich działań, w tym i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje | 2,0 | Student nie wykazuje zainteresowania wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu. |
3,0 | Student w minimalnym stopniu wykazuje zainteresowanie wiedzą z zakresu problematyki projektowanego obiektu. | |
3,5 | Student wykazuje zainteresowanie tylko wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu. | |
4,0 | Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz dostrzega potrzebę bardziej kompleksowego podejścia. | |
4,5 | Student wykazuje zainteresowanie wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu oraz jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem. | |
5,0 | Student wykazuje zainteresowanie szczegółami problematyki oraz pogłębioną wiedzą szczegółową dotyczącą projektowanego obiektu i jest świadom złożonych relacji obiektu z otoczeniem. |
Literatura podstawowa
- Andrzej Wełyczko, CATIA V5. Przykłady efektywnego zastosowania systemu w projektowaniu mechanicznym, Helion, 2005, 8324601759
- Marek Wyleżoł, CATIA. Podstawy modelowania powierzchniowego i hybrydowego, Helion, 2003
- DSS, CATIA v5 dokumentacja, 2005
Literatura dodatkowa
- Andrzej Wełyczko, CATIA V5. Sztuka modelowania powierzchniowego, Helion, 2009, 9788324623938
- Przemysław Kiciak, Podstawy modelowania krzywych i powierzchni. Zastosowania w grafice komputerowej, WNT, Warszawa, 2000