Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)

Sylabus przedmiotu Systemy multimedialne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Wzornictwo
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister sztuki
Obszary studiów sztuki
Profil ogólnoakademicki
Moduł Wzornictwo systemów informatycznych
Przedmiot Systemy multimedialne
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych
Nauczyciel odpowiedzialny Agnieszka Olejnik-Krugły <aolejnik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL2 30 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Zainteresowanie problematyką współczesnego wzornictwa, świadomość istnienia różnych dyscyplin i specjalizacji w jego obszarze. Podstawowa wiedza z obszaru historii cywilizacji oraz sztuki. Pogłębione umiejętności oraz zainteresowania w obszarze specjalizacji wybranej pracowni.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej z wykorzystaniem efektów specjalnych, animacji, tekstów oraz grafiki.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Przygotowanie projektu i materiału.2
T-L-2Tworzenie prostej animacji obiektów i tesktów za pomocą efektów i szablonów4
T-L-3Praca z obrazem wideo i dźwiękiem4
T-L-4Animowanie prezentacji multimedialnej4
T-L-5Zniekształcanie obiektów4
T-L-6Budowanie obiektów trójwymiarowych4
T-L-7Śledzenie wielopunktowe4
T-L-8Renderowanie końcowego filmu na potrzeby telewizji4
30

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykłady informacyjne i ćwiczenia laboratoryjne

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Indywidualny projekt

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C09_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
Wz_2A_W02A2_W08C-1T-L-6, T-L-7, T-L-5, T-L-3, T-L-4, T-L-8, T-L-2, T-L-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Wz_2A_C09_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
Wz_2A_U02A2_U12, A2_U14C-1T-L-3, T-L-2, T-L-4, T-L-5, T-L-7, T-L-6, T-L-8, T-L-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C09_W01
W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
2,0
3,0Zna podstawowe metody obróbki materiału wideo
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Wz_2A_C09_U01
Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
2,0
3,0Umie stworzyć scenariusz postprodukcji filmowej lub telewizyjnej
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Grzegorz Świerk, Multimedia. Obróbka dźwięku i filmów. Podstawy, Helion, 2004

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Przygotowanie projektu i materiału.2
T-L-2Tworzenie prostej animacji obiektów i tesktów za pomocą efektów i szablonów4
T-L-3Praca z obrazem wideo i dźwiękiem4
T-L-4Animowanie prezentacji multimedialnej4
T-L-5Zniekształcanie obiektów4
T-L-6Budowanie obiektów trójwymiarowych4
T-L-7Śledzenie wielopunktowe4
T-L-8Renderowanie końcowego filmu na potrzeby telewizji4
30

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-L-2Przygotowanie do zajęć30
A-L-3Konsultacje1
61
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C09_W01W stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_W02w stopniu zaawansowanym zna współczesną metodykę projektowania wzorniczego, rozumie jej źródła oraz kierunki rozwoju; rozumie istotę teorii twórczości i kreatywności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_W08ma szczegółową wiedzę w zakresie dotyczącym obszarów sztuki i nauki niezbędną do formułowania i rozwiązywania złożonych zagadnień w zakresie dyscyplin artystycznych właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej z wykorzystaniem efektów specjalnych, animacji, tekstów oraz grafiki.
Treści programoweT-L-6Budowanie obiektów trójwymiarowych
T-L-7Śledzenie wielopunktowe
T-L-5Zniekształcanie obiektów
T-L-3Praca z obrazem wideo i dźwiękiem
T-L-4Animowanie prezentacji multimedialnej
T-L-8Renderowanie końcowego filmu na potrzeby telewizji
T-L-2Tworzenie prostej animacji obiektów i tesktów za pomocą efektów i szablonów
T-L-1Przygotowanie projektu i materiału.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne i ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Indywidualny projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Zna podstawowe metody obróbki materiału wideo
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaWz_2A_C09_U01Umie samodzielnie, metodycznie całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcję projektową postprodukcji filmowej i telewizyjnej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówWz_2A_U02umie samodzielnie, metodycznie i całościowo określić, wykonać i zrealizować własną koncepcje projektową w obszarze studiowanej specjalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaA2_U12umie realizować własne koncepcje artystyczne w zakresie studiowanego kierunku studiów i specjalności
A2_U14umie projektować efekty prac artystycznych w aspekcie estetycznym, społecznym i prawnym
Cel przedmiotuC-1Celem zajęć jest zdobycie wiedzy i umiejętności z zakresu przygotowania postprodukcji filmowej i telewizyjnej z wykorzystaniem efektów specjalnych, animacji, tekstów oraz grafiki.
Treści programoweT-L-3Praca z obrazem wideo i dźwiękiem
T-L-2Tworzenie prostej animacji obiektów i tesktów za pomocą efektów i szablonów
T-L-4Animowanie prezentacji multimedialnej
T-L-5Zniekształcanie obiektów
T-L-7Śledzenie wielopunktowe
T-L-6Budowanie obiektów trójwymiarowych
T-L-8Renderowanie końcowego filmu na potrzeby telewizji
T-L-1Przygotowanie projektu i materiału.
Metody nauczaniaM-1Wykłady informacyjne i ćwiczenia laboratoryjne
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Indywidualny projekt
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Umie stworzyć scenariusz postprodukcji filmowej lub telewizyjnej
3,5
4,0
4,5
5,0