Wydział Budownictwa i Architektury - Wzornictwo (S2)
Sylabus przedmiotu Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Wzornictwo | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister sztuki | ||
Obszary studiów | sztuki | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | Podstawy zarządzania we wzornictwie | ||
Przedmiot | Podstawy prowadzenia działalności gospodarczej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Sztuk Wizualnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Andrzej Golc <agolc@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zaliczone, przewidziane planem studiów, zajęcia z przedmiotów |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z aktualnie panującymi zasadami zatrudnienia i prowadzenia działalności gospodarczej. |
C-2 | Przygotowanie sudentów do wyboru najbardziej korzystnej formy działalności gospodarczej i formy rozliczeń podatkowych. |
C-3 | Zapoznanie studentów z podstawowymi zobowiązaniami fiskalnymi i problemem ubezpieczeń społecznych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Przedstawienie możliwych sposobów zarobkowania wg ustawodawstwa polskiego oraz wybranych krajów Unii Europejskiej | 2 |
T-A-2 | Omówienie form zatrudnienia w kontekście specjalności zawodowych we wzornictwie. | 3 |
T-A-3 | Omówienie problemu odpowiedzialności zawodowej. Analiza zagrożeń w zależności od formy prowadzonej działalności. | 5 |
T-A-4 | Wprowadzenie do księgowości. Omówienie form rozliczania dochodów. | 3 |
T-A-5 | Wprowadzenie do systemu ubezpieczeń społecznych. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 15 |
A-A-2 | Lektura wskazanej literatury | 15 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład informacyjny |
M-2 | Wykład konwensatoryjny |
M-3 | Metoda sytuacyjna (metoda przypadków), stanowi ogniwo pośrednie między wykładem a projektem |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnej i merytorycznej strony prezentacji (posterów, prezentacji itp.) oraz samego sposobu prezentowania rezultatów ćwiczeń przeprowadzonych podczas zajęć dydaktycznych |
S-2 | Ocena podsumowująca: Omówienie formalnych i merytorycznych elementów ustnej wypowiedź, przygotowanej na wskazany temat |
S-3 | Ocena formująca: Obserwacja postępów w pracy, aktywności i zaangażowania w realizację powierzonych zadań, identyfikacja mocnych i słabych stron studenta |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zasad prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach gospodarki wolnorynkowej | Wz_2A_W06 | A2_W09 | C-3, C-1, C-2 | T-A-2, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-5 | M-1, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A07_U01 umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zasad prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach gospodarki wolnorynkowej | Wz_2A_U07 | A2_U16 | C-3, C-1, C-2 | T-A-4, T-A-2, T-A-5 | M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Wz_2A_A07_K01 jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | Wz_2A_K01, Wz_2A_K04 | A2_K01, A2_K04 | C-1 | T-A-1, T-A-3 | M-3 | S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A07_W01 zna podstawowe pojęcia z zakresu zasad prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach gospodarki wolnorynkowej | 2,0 | nie potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzech wybranych pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; nie potrafi opisać wybranego zjawiska rynkowego |
3,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej trzy pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi ogólnie opisać wybrane zjawisko rynkowe | |
3,5 | ||
4,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej cztery pojęcia z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe ilustrując je adekwatnymi przykładami | |
4,5 | ||
5,0 | potrafi wymienić i pobieżnie opisać przynajmniej pięć pojęć z zakresu zarządzania marketingowego; potrafi opisać wybrane zjawisko rynkowe w kontekście innych, opis ten potrafi zilustrować adekwatnymi przykładami |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A07_U01 umie przygotowywać raporty, notatki, protokoły, prezentacje dotyczące zagadnień z zakresu zasad prowadzenia działalności gospodarczej w warunkach gospodarki wolnorynkowej | 2,0 | student nie umie sporządzić nawet prostej prezentacji, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie |
3,0 | student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą konieczne minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie | |
3,5 | student umie sporządzić prostą prezentację, zawierającą więcej niż wymagane minimum danych i zaprezentować ją w akceptowalnej formie | |
4,0 | student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych, lecz prezentuje ją w nieciekawej formie | |
4,5 | student sporządza zbyt rozbudowaną prezentację, w której umieszcza maksimum danych, lecz prezentuje ją w interesującej formie | |
5,0 | student umie sporządzić optymalną prezentację, zawierającą optimum koniecznych danych i zaprezentować ją w interesującej formie |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Wz_2A_A07_K01 jest zdolna do elementarnej refleksji na temat rzeczywistości społeczno-gospodarczej, w sposób zdystansowany i świadomy analizuje zjawiska rynkowe | 2,0 | student nie potrafi odnieść się do żadnego zjawiska rynkowego, nie jest zdolny do sformułowania żadnego sądu na ten temat |
3,0 | student potrafi jedynie dwuwartościowo oceniać zjawiska rynkowe, z trudem formułuje sąd na ten temat, nie potrafi przyjmować rożnych stanowisk przy argumentacji | |
3,5 | ||
4,0 | student jest w stanie ocenić zjawiska rynkowe, dobrze formułuje sądy, z trudnem jednak przyjmuje rożne stanowiska przy argumentacji | |
4,5 | ||
5,0 | student swobodnie i wieloaspektowo ocenia zjawiska rynkowe, z łatwością formułuje sądy, potrafi przyjmować różne stanowiska przy arumentacji |
Literatura podstawowa
- Philip Kotler, Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa, 1999, VII, Egz. dostępny u prowadzącego
- J. Ginalski, M. Liskiewicz, J. Seweryn, Rozwój nowego produktu, Wyd. Akademia Sztuk Pięknych w Krakowie, Wydział form przemysłowych., Kraków, 1994
Literatura dodatkowa
- Wydział wzornictwa przemysłowego., O wzornictwie przemysłowym, definicje, procedury, korzyści, Akademia Sztuk Pięknych w Warszawie, Wydział wzornictwa przemysłowego., Warszawa, 2007