Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Psychologia pracy:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Psychologia pracy | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Zalecana ogólna wiedza z zakresu funkcjonowania i budowy centralnego układu nerwowego człowieka wyniesiona ze szkoły średniej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podsatwowe pojęcia z zakresu psychologii pracy. |
C-2 | Charakteryzować podsatwowe procesy psychiczne jednostki, które determinują indywidualny i społeczny styl jej zachowania w przedsiębiorstwie. |
C-3 | Charakteryzować psychologiczne aspekty sytuacji kierowania i społeczne umiejętności kierownika. |
C-4 | Charakteryzować postawy wobec pracy, organizacji i ludzi. |
C-5 | Znać funkcjonowanie grup w organizacji |
C-6 | Znać patologie związane z pracą w organizacji (pracoholizm i mobbing). |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Psychologiczne aspekty pracy, psychologia pracy jako nauka. | 1 |
T-K-2 | Budowa układu nerwowego, typy układu nerwowego, temperament, procesy psychiczne i poznawcze. | 1 |
T-K-3 | Zawód, praca i moywacja do pracy. Pojęcie i znaczenie ekonomiczno-społeczne. | 1 |
T-K-4 | Relacje w procesie pracy, struktura pracy. | 3 |
T-K-5 | Psychologiczne problemy zarządzania. | 2 |
T-K-6 | Postawa wobec pracy i przynależność do organizacji. | 2 |
T-K-7 | Typy grup w organizacji. | 2 |
T-K-8 | Zachowania prospołeczne, kooperacja i konflikt w organizacji. | 1 |
T-K-9 | Patologie w organizacji oraz miejsce psychologa w procesie pracy. | 1 |
T-K-10 | Kolokwium zaliczeniowe. | 1 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 15 |
A-K-2 | Przygotowanie do konwersatoriów - analiza literatury do poszczególnych tematów zajęć. | 20 |
A-K-3 | Udział w konsultacjach | 10 |
A-K-4 | Przygotowanie do zaliczenia | 11 |
A-K-5 | Udział w konsultacjach. | 4 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające - pogadanka. |
M-2 | Metody problemowe - wykład konwersatoryjny. |
M-3 | Metody aktywizujące - sytuacyjna, przypadków, dyskusja dydaktyczna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium końcowego. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_W01 Zna podstawowe pojęcia z zakresu psychologii pracy. | E_1A_W01, E_1A_W09 | S1A_W01, S1A_W07 | C-2, C-1 | T-K-2, T-K-1, T-K-3 | M-1 | S-1, S-2 |
E_1A_E2_W02 Zna wybrane procesy w organizacji. | E_1A_W04 | S1A_W04 | C-2, C-1, C-3 | T-K-4, T-K-2, T-K-1, T-K-3 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_E2_W03 Zna podstawowe procesy psychiczne jednostki, które determinują indywidualny i społeczny styl jej zachowania w przedsiebiorstwie. | E_1A_W05 | S1A_W05 | C-4, C-6, C-5 | T-K-7, T-K-5, T-K-6, T-K-9, T-K-8 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_U01 Opisuje psychologiczne problemy zarządzania. | E_1A_U01 | S1A_U01 | C-4, C-5, C-3 | T-K-7, T-K-5, T-K-6, T-K-9, T-K-8 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_E2_U02 Charakteryzuje postawy wobec pracy i przynależność do organizacji. | E_1A_U03, E_1A_U11, E_1A_U10 | S1A_U02, S1A_U06, S1A_U07 | C-4 | T-K-7, T-K-8 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
E_1A_E2_U03 Charakteryzuje zachowania prospołeczne oraz patologiczne w organizacji. | E_1A_U01 | S1A_U01 | C-6, C-5 | T-K-9 | M-1, M-3, M-2 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_E2_K01 Dostrzega ograniczenia wynikające z indywidualnych stylów działania człowieka w kontekście pracy. | E_1A_K06, E_1A_K01, E_1A_K04 | S1A_K01, S1A_K04, S1A_K06, S1A_K07 | C-4, C-6, C-2, C-5, C-1, C-3 | T-K-7, T-K-10, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-9, T-K-8 | M-3 | S-1, S-2 |
E_1A_E2_K02 Współpracuje w zespole, potrafi wyrazić swoje zdanie. | E_1A_K09, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K10 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05 | C-4, C-6, C-2, C-5, C-1, C-3 | T-K-7, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-9, T-K-8 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
E_1A_E2_K03 Angażuje się w proces nauczania. | E_1A_K02 | S1A_K02, S1A_K03 | C-4, C-6, C-2, C-5, C-1, C-3 | T-K-7, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-9, T-K-8 | M-1, M-3, M-2 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_W01 Zna podstawowe pojęcia z zakresu psychologii pracy. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_W02 Zna wybrane procesy w organizacji. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_W03 Zna podstawowe procesy psychiczne jednostki, które determinują indywidualny i społeczny styl jej zachowania w przedsiebiorstwie. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_U01 Opisuje psychologiczne problemy zarządzania. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_U02 Charakteryzuje postawy wobec pracy i przynależność do organizacji. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_U03 Charakteryzuje zachowania prospołeczne oraz patologiczne w organizacji. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_E2_K01 Dostrzega ograniczenia wynikające z indywidualnych stylów działania człowieka w kontekście pracy. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_K02 Współpracuje w zespole, potrafi wyrazić swoje zdanie. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
E_1A_E2_K03 Angażuje się w proces nauczania. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu psychologii pracy. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (cześciowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Lubrańska A., Psychologia pracy. Podstwowe pojęcia i zagadnienia., Difin, Warszawa, 2008
- Lubrańska A., Psychologia pracy. podstwowe pojęcia i zagadnienia., Difin, Warszawa, 2008
- Lubrańska A., Psychologia pracy. podstwowe pojęcia i zagadnienia., Difin, Warszawa, 2008
- Paszkowska-Rogacz A., Tarkowska M., Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym, KOWEZiU, Warszawa, 2004
- Lubrańska A., Psychologia pracy. podstwowe pojęcia i zagadnienia., Difin, Warszawa, 2008
- Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2002
- Paszkowska-Rogacz A., Tarkowska M., Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym, KOWEZiU, Warszawa, 2004
- Schulz D., Schulz S., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, PWN, Warszawa, 2002
- Paszkowska-Rogacz A., Tarkowska M., Metody pracy z grupą w poradnictwie zawodowym, KOWEZiU, Warszawa, 2004
- Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2002
- Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2007
- Schulz D., Schulz S., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, PWN, Warszawa, 2002
- Ratajczak Z., Psychologia pracy i organizacji, PWN, Warszawa, 2002
- Schulz D., Schulz S., Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy, PWN, Warszawa, 2002
Literatura dodatkowa
- Witkowski S. (red.), Psychologiczne wyznaczniki sukcesu w zarządzaniu, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław, 2003
- Ziejewski T., Nowy słownik interdyscyplinarny (Ekonomi - Edukacja - Zawód - Praca), WAR, Szczecin, 2007
- Ziejewski T., Nowy słownik interdyscyplinarny (Ekonomia - Edukacja - Zawód - Praca), WAR, Szczecin, 2007
- Ziejewski T., Nowy słownik interdyscyplinarny (Ekonomia - Edukacja - Zawód - Praca), WAR, Szczecin, 2007
- Ziejewski T., Nowy słownik interdyscyplinarny (Ekonomia - Edukacja - Zawód - Praca), WAR, Szczecin, 2007