Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Ekonomika turystyki

Sylabus przedmiotu Organizacja rachunkowości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja rachunkowości
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie podstawowych pojęć z zakresu rachunkowości

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa2
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej2
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej1
T-A-7Kolokwium zaliczeniowe1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań problemowych33
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego18
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Wykład konwersatoryjny
M-4Ćwiczenia problemowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
E_1A_W02, E_1A_W11, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W07, S1A_W08C-1T-A-1M-3, M-1S-3, S-1, S-2
E_1A_D11/3_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
E_1A_W11, E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08C-1T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-4, M-3, M-1S-3, S-1, S-2
E_1A_D11/3_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
E_1A_W09S1A_W07C-1T-A-2M-4, M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U06, E_1A_U05, E_1A_U10S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06C-1T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-2, M-4S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/3_K01
Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K02, S1A_K03C-1T-A-5, T-A-6, T-A-3, T-A-2, T-A-4, T-A-1M-2, M-4, M-3S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_W01
Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
E_1A_D11/3_W02
Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podstawowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
E_1A_D11/3_W03
Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_U01
Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/3_K01
Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. Kiziukiewicz T., Organizacja rachunkowości, PWN, Warszawa, 2002, 1
  2. Czubakowska K. (red.), Rachunkowość według prawa bilansowego, C.H. Beck, Warszawa, 2009, 1
  3. Winiarska K. (red.), Organizacja rachunkowości, PWE, Warszawa, 2011, 1
  4. Małkowska D., Inwentaryzacja od A do Z, ODDK, Gdańsk, 2008, 4
  5. Bral W., Wojciechowski A., Zasady obiegu i ochrony dokumentów, Difin, Warszawa, 2006, 1

Literatura dodatkowa

  1. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, LexisNexis, Warszawa, 2011, 4
  2. Gos W. (red.), Vademekum samodzielnego księgowego, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa, 2010, 4
  3. Gos W. (red.), Vademekum głównego księgowego, Polska Akademia Rachunkowości, Warszawa, 2009, 2
  4. Gierusz J., Plan kont z komentarzem, ODDK, Gdańsk, 2012, 17

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości1
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa2
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej1
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej1
T-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej2
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej1
T-A-7Kolokwium zaliczeniowe1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury i rozwiązywanie zadań problemowych33
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego18
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/3_W01Student zna istotę, zakres oraz narzędzia organizacji rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-3Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna istoty, zakresu oraz narzędzi organizacji rachunkowości
3,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student zna istotę organizajci rachunkowości, zakres i funkcje organizacji rachunkowości, narzędzia rachunkowości w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/3_W02Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia problemowe
M-3Wykład konwersatoryjny
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad (polityki) rachunkowości, zasad organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych.
3,0Student w podstawowym zakresie zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych
3,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 70%.
4,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 80%
4,5Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 90%
5,0Student zna zasady (politykę) rachunkowości, zasady organizacji dokumentacji oraz organizacji ksiąg rachunkowych, a także organizacji inwentaryzacji i prac sprawozdawczych w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/3_W03Student zna ogólne zasady etyki w rachunkowości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W09Ma usystematyzowaną wiedzę o zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia problemowe
M-1Wykład informacyjny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad etyki w rachunkowości
3,0Student zna niektóre zasady etyki w rachunkowości
3,5Student zna i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkowści
4,0Student zna wszystkie i charakteryzuje niektóre zasady etyki w rachunkwości
4,5Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkwości
5,0Student zna i charakteryzuje wszystkie zasady etyki w rachunkowości. Odnosi je do regulacji prawa bilansowego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/3_U01Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U10Wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia problemowe
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości
3,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 60%
3,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 70%
4,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 80%
4,5Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 90%
5,0Student potrafi wykorzystać wiedzę do wykonywania zadań i rozwiązywania problemów w zakresie organizacji rachunkowości w co najmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/3_K01Student posiada zdolność do indywidualnej i zespołowej pracy, pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z organizacją rachunkowości w jednostkach gospodarczych
Treści programoweT-A-5Organizacja inwentaryzacji jako elementu systemu kontroli wewnętrzenej
T-A-6Organizacja sprawozdawczości finansowej
T-A-3Organizacja dokumentacji księgowej
T-A-2Organizacja rachunkowości a prawo bilansowe. Etyka zawodowa
T-A-4Organizacja ewidencji księgowej
T-A-1Istota, zakres, zasady, narzędzia organizacji rachunkowości
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-4Ćwiczenia problemowe
M-3Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Kolokwium sprawdzające wiedzę i umiejętności
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości