Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Rachunkowość informatyczna:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rachunkowość informatyczna
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bożena Nadolna <Bozena.Nadolna@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
laboratoriaL5 18 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość rachunkowości finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
C-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont1
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego3
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych1
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych4
T-L-6Rozliczanie rozrachunków1
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.1
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy1
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu2
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego1
T-L-11Zaliczenie przedmiotu1
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych18
A-L-2Przygotowanie do zajęć42
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
S-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/4_W01
Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
E_1A_W11, E_1A_W01, E_1A_W06, E_1A_W08S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08C-1T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7M-1S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/4_U01
Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
E_1A_U02, E_1A_U06, E_1A_U05, E_1A_U07S1A_U02, S1A_U03, S1A_U05, S1A_U07C-2T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D11/4_K01
Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
E_1A_K02, E_1A_K03S1A_K02, S1A_K03C-2, C-1T-L-10, T-L-9, T-L-4, T-L-3, T-L-1, T-L-8, T-L-2, T-L-6, T-L-5, T-L-7M-1, M-2S-3, S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/4_W01
Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
2,0Student nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Student wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/4_U01
Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego
3,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D11/4_K01
Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. Nr 121 poz. 591 z pozn. zm., 2012
  2. Kiziukiewicz T. (red.), Ustawa o rachunkowości. Komentarz, LexisNexis, Warszawa, 2011
  3. Andrzejewski M., Jońca K., Młodkowski P., Zastosowanie technik komputerowych w rachunkowości. Systemy dla małych i średnich firm, Oficyna Wydawnicza, Kraków, 2004
  4. Chomuszko M., Księgowość komputerowa. Praca z programem Symfonia FK, PWN, Warszawa, 2008

Literatura dodatkowa

  1. ., Instrukcje wybranych systemów informatycznych rachunkowości, Symfonia FK, Rewizor GT, 0

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont1
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego3
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego2
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych1
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych4
T-L-6Rozliczanie rozrachunków1
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.1
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy1
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu2
T-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego1
T-L-11Zaliczenie przedmiotu1
18

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych18
A-L-2Przygotowanie do zajęć42
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/4_W01Student zna zasady obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W11Ma podstawową wiedzę na temat zasad rachunkowości oraz systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
E_1A_W08Zna podstawowe normy i reguły prawno-organizacyjne warunkujące funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich naturę i sposoby działania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
Treści programoweT-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna zasad obsługi wybranego systemu finansowo-księgowego
3,0Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności,
4,0Student wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student ma wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student ma bardzo dobrą wiedzę, jak tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/4_U01Student potrafi obsługiwać wybrany system finasnowo-księgowy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U06Potrafi wskazać źródła finansowania i posiada umiejętność wykorzystania wiedzy z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem różnorodnych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
Treści programoweT-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi obsługiwać wybranego systemu finasnowo-księgowego
3,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze
3,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności
4,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według kilku kryteriów
4,5Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów
5,0Student umie tworzyć plan kont, wprowadzić i zaksięgować bilans otwarcia, definiować dokumenty, tworzyć rejestry, ewidencjonować operacje gospodarcze, rozliczać rozrachunki, rozliczać płatności, wyszukiwać informacje według różnych kryteriów, tworzyć raporty
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D11/4_K01Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do obsługi wybranego programu finansowo-księgowego
C-1Zapoznanie studentów z zasadami funkcjonowania oraz procedurami obsługi finansowo-księgowych systemów informatycznych
Treści programoweT-L-10Podsumowanie ewidencji i zamknięcie roku obrachunkowego
T-L-9Tworzenie bilansu oraz rachunku zysków i strat na podsatwie danych wprowadzonych do systemu
T-L-4Wprowadzanie ewidencji kontrahentów i pracowników, tworzenie rejestrów VAT oraz wprowadzanie wzorców dokumentów księgowych
T-L-3Wprowadzanie bilansu otwarcia do systemu finansowo-księgowego
T-L-1Tworzenie firmy testowej w systemie finansowo-księgowym. Określenie ścieżki dostępu do doanych. Wprowadzanie informacji umożliwiających generowanie planu kont
T-L-8Tworzenie zestawień wynikowych. Tworzenie dziennika oraz zestawienia obrotów i sald na dowolny przedział czasowy
T-L-2Wprowadzanie planu kont do systemu finansowo-księgowego
T-L-6Rozliczanie rozrachunków
T-L-5Tworzenie przykładowych dokumentów źródłowych oraz ich dekretacja i księgowanie w systemie finansowo-księgowym. Korekty, usuwanie, wymiana dokumentów źródłowych
T-L-7Przeglądanie danych wprowadzonych do systemu. Wielokryterialny wybór danych.
Metody nauczaniaM-1wyjaśnienie
M-2metoda przypadków
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena wykonania wskazanego zadania praktycznego w wybranym systemie finansowo-księgowym, weryfikująca wiedzę i umiejętności uzyskane w trakcie zajęć labolatoryjnych
S-1Ocena formująca: Ocena osiągnięć studenta przez zadawanie pytań na początku i w trakcie zajęć
S-2Ocena podsumowująca: Aktywność na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student posiada zdolność pracy indywidualnej i zespołowej pozwalającej rozwiązywać problemy analizowane podczas zajęć
3,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzić ocenę wyników i wskazać inne możliwości