Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N1)

Sylabus przedmiotu Prawo turystyczne:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Prawo turystyczne
Specjalność Ekonomika turystyki
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Teodor Skotarczak <Teodor.Skotarczak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Dąbrowski <Bartosz.Dabrowski@zut.edu.pl>, Zbigniew Olech <Zbigniew.Olech@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 18 2,01,00egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawowa znajomość zagadnień geograficznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1podstawy polityki przestrzennej1
T-W-2ład przestrzenny1
T-W-3rozwój regionalny2
T-W-4miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego2
T-W-5studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego2
T-W-6decyzje lokalizacyjne2
T-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim2
T-W-8planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym2
T-W-9zrównoważony rozwój1
T-W-10planowanie przestrzenne w turystyce3
18

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1udział w wykładach18
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygtowania zagadnień na wykłady;22
A-W-3Dyskusja;5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
S-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-1, C-3, C-2T-W-3, T-W-1, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
E_1A_W01, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W06C-1, C-3, C-2T-W-2M-1, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06C-1, C-3, C-2T-W-3M-1, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W01, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05C-1, C-3, C-2T-W-5, T-W-6, T-W-4M-1, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W06C-1, C-3, C-2T-W-9M-1, M-2S-2, S-3, S-1
E_1A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W01, E_1A_W04, E_1A_W06S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06C-1, C-3, C-2T-W-7, T-W-8M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1, C-3, C-2T-W-9, T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10, T-W-1, T-W-4, T-W-2M-1, M-2S-2, S-1
E_1A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U05S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05C-1, C-3, C-2T-W-9, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-10M-1, M-2S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K04, E_1A_K05S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1, C-3, C-2T-W-5, T-W-3, T-W-6, T-W-7, T-W-2M-1, M-2S-2, S-3, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/2_W01
Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D4/2_W02
Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D4/2_W03
Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D4/2_W04
Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D4/2_W05
Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
E_1A_D4/2_W06
Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/2_U01
Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
E_1A_D4/2_U02
Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D4/2_K01
Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. M. Nowak, Polityka przestrzenna w polskich obszarach metropolitalnych, CeDeWu, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. M. Nowak, T. Skotarczak, Zarządzanie miastem, CeDeWu, Warszawa, 2011

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1podstawy polityki przestrzennej1
T-W-2ład przestrzenny1
T-W-3rozwój regionalny2
T-W-4miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego2
T-W-5studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego2
T-W-6decyzje lokalizacyjne2
T-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim2
T-W-8planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym2
T-W-9zrównoważony rozwój1
T-W-10planowanie przestrzenne w turystyce3
18

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1udział w wykładach18
A-W-2Uczestnictwo w konsultacjach w ramach przygtowania zagadnień na wykłady;22
A-W-3Dyskusja;5
A-W-4Przygotowanie do egzaminu i uczestnictwo w egzaminie15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu podstaw polityki przestrzennej
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-3rozwój regionalny
T-W-1podstawy polityki przestrzennej
T-W-2ład przestrzenny
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu polityki przestrzennej.
3,0Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej ale tylko w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada pewną wiedzę z zakresu polityki przestrzennej w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie polityki przestrzennej w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W02Ma podstawową wiedzę z zakresu ładu przestrzennego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-2ład przestrzenny
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy na temat ładu przestrzennego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie ładu przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W03Ma podstawową wiedzę z zakresu rozwoju regionalnego
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-3rozwój regionalny
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu rozwoju regionalnego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu większym niż dobrym.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie rozwoju regionalnego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W04Ma podstawową wiedzę z zakresu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-5studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-6decyzje lokalizacyjne
T-W-4miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego oraz studium muwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W05Ma podstawową wiedzę z zakresu zrównoważonego rozwoju
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-9zrównoważony rozwój
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu zrównoważonego rozwoju.
3,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę w zakresie zrównoważonego rozwoju w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_W06Ma podstawową wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym oraz wojewódzkim
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W06Zna metody i narzędzia pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych (w tym informatyczne) dotyczące zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim
T-W-8planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie posiada żadnej wiedzy z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowum i wojewódzkim.
3,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dostatecznym.
3,5Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu dobrym.
4,5Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu większym niż dobry.
5,0Student posiada wiedzę z zakresu planowania przestrzennego na szczeblu krajowym i wojewódzkim w stopniu bardzo dobrym.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-9zrównoważony rozwój
T-W-5studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-3rozwój regionalny
T-W-6decyzje lokalizacyjne
T-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim
T-W-8planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym
T-W-10planowanie przestrzenne w turystyce
T-W-1podstawy polityki przestrzennej
T-W-4miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego
T-W-2ład przestrzenny
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystać zdobytej wiedzy naukowej do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,0Student potrafi w stopniu dostatecznym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
3,5Student potrafi w stopniu większym niż dostateczny wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,0Student potrafi w stopniu dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
4,5Student potrafi w stopniu większym niż dobry wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
5,0Student potrafi w stopniu bardzo dobrym wykorzystywać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno - gospodarczych.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_U02Prawidłowo posługuje się normami i regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U05Prawidłowo posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-9zrównoważony rozwój
T-W-6decyzje lokalizacyjne
T-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim
T-W-8planowanie przestrzenne na szczeblu krajowym
T-W-10planowanie przestrzenne w turystyce
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi posługiwać się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
3,0Student w stopniu dostatecznym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
3,5Student w stopniu większym niż dostateczny posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
4,0Student w stopniu dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
4,5Student w stopniu większym niż dobry posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
5,0Student w stopniu bardzo dobrym posługuje się normami i regułami społeczno - gospodarczymi w celu rozwiązywania zadań z zakresu ekonomii.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D4/2_K01Absolwent przygotowany jest do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1zdobycie wiedzy w zakresie instytucji planowania przestrzennego
C-3umiejętność formułowania własnych postulatów w zakresie zagospodarowania przestrzennego
C-2umiejętność oceny instrumentów polityki przestrzennej
Treści programoweT-W-5studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego
T-W-3rozwój regionalny
T-W-6decyzje lokalizacyjne
T-W-7planowanie przestrzenne na szczeblu wojewódzkim
T-W-2ład przestrzenny
Metody nauczaniaM-1wykład z prezentacją
M-2dyskusja
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: ocena referatów
S-3Ocena podsumowująca: ocena zaliczeniowa test
S-1Ocena formująca: ocena pracy w grupie
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi pracować samodzielnie ani w zespole.
3,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dostatecznym.
3,5Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dostateczny.
4,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu dobrym.
4,5Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu większym niż dobry.
5,0Student potrafi pracować samodzielnie oraz w zespole w stopniu bardzo dobrym.