Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Gospodarka nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Centra logistyczne - przedmiot do wyboru:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Centra logistyczne - przedmiot do wyboru | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Analizy Systemowej i Finansów | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Czesława Christowa <czeslawa.christowa@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 2 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Student powinien posiadać podstawową wiedzę z zakresu zarządzania przedsiębiorstwem oraz ekonomicznych uwarunkowań jego funkcjonowania. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Celem przedmiotu jest przedstawienie wiedzy i praktyki gospodarczej z zakresu budowy, eksploatacji i rozwoju centrów logistycznych jako ważnych ogniw w lądowo-morskich łańcuchach transportowo-logistycznych dostaw w warunkach gospodarki globalnej. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Definicje centrum logistycznego (CL). Podstawowe pojęcia. Klasyfikacja i charakterystyka CL. Usługi logistyczne. Rynek usług logistycznych Centra logistyczne jako ogniwa łańcuchów dostaw. Studium przypadku | 1 |
T-A-2 | Struktura funkcjonalna, przestrzenna i informacyjna CL Metodyka lokalizacji CL | 1 |
T-A-3 | Studium możliwości budowy CL Główne, pomocnicze i wewnętrzne połączenia drogowe | 1 |
T-A-4 | Funkcje gospodarcze regionu i ich wpływ na powstanie i funkcjonowanie CL Plan przestrzennego zagospodarowania terenu CL | 1 |
T-A-5 | Elementy infrastruktury CL. Obiekty infrastruktury transportowej, zasilanie elektroenergetyczne, instalacje wodno-kanalizacyjne, instalacje teletechniczne, pozostałe elementy infrastruktury CL | 1 |
T-A-6 | Forma organizacyjno-prawna systemu zarządzania CL Projektowanie technologii procesów w CL | 1 |
T-A-7 | Ekonomiczna efektywność budowy i eksploatacji CL Harmonogram rzeczowy i finansowy realizacji inwestycji CL | 1 |
T-A-8 | Studium przypadków modelowania, finansowania, budowy i funkcjonowania CL. | 1 |
T-A-9 | Kierunki rozwoju CL w UE | 1 |
9 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | uczestnictwo w zajęciach | 9 |
A-A-2 | Studenci zapoznają się z przedstawioną tematyką i wyjaśniają ewentualne niejasności | 8 |
A-A-3 | Studenci we własnym zakresie uzupełniają wiedzę wykorzystując w tym celu wskazaną literaturę przedmiotu | 13 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody podające: wykład informacyjny |
M-2 | Metody problemowe: wykład problemowy, wykład konwersatoryjny |
M-3 | Metody aktywizujące: metoda przypadków |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena podsumowująca: Wiedza Studentów zostanie zweryfikowana w oparciu o test jednokrotnego wyboru |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O21_W05 Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka. | E_2A_W05 | S2A_W05 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_W08 Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | E_2A_W08 | S2A_W07 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_W13 Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji | E_2A_W13 | S2A_W04, S2A_W07, S2A_W09 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_W15 Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości indywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii | E_2A_W15 | S2A_W11 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O21_U09 Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze | E_2A_U09 | S2A_U04 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_U12 Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej | E_2A_U12 | S2A_U08 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_U16 Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym | E_2A_U16 | S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_U18 Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne | E_2A_U18 | S2A_U01, S2A_U03, S2A_U05 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_2A_O21_K02 Student pracuje samodzielnie oraz pracuje w zespole | E_2A_K02 | S2A_K02, S2A_K03 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_K05 Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | E_2A_K05 | S2A_K05 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_K06 Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy | E_2A_K06 | S2A_K07 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_K07 Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach | E_2A_K07 | S2A_K03 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_K08 Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych | E_2A_K08 | S2A_K04 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
E_2A_O21_K10 Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur | E_2A_K10 | S2A_K02, S2A_K04, S2A_K05 | C-1 | T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-6, T-A-7, T-A-8, T-A-9 | M-1, M-2, M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O21_W05 Posiada rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych. Posiada pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka. | 2,0 | Nie posiada rozszerzonej wiedzy o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i pogłębionej wiedzy w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka |
3,0 | Posiada w stopniu dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
3,5 | Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
4,0 | Posiada w stopniu dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
4,5 | Posiada w stopniu więcej niż dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
5,0 | Posiada w stopniu bardzo dobrym rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie, który tworzy i działa w strukturach społeczno-gospodarczych i w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę w zakresie obszarów aktywności społeczno-gospodarczej człowieka | |
E_2A_O21_W08 Posiada pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | 2,0 | Nie posiada pogłębionej wiedzy dotyczącej wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania |
3,0 | Posiada w stopniu dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
3,5 | Posiada w stopniu więcej niż dostatecznym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
4,0 | Posiada w stopniu dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
4,5 | Posiada w stopniu więcej niż dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
5,0 | Posiada w stopniu bardzo dobrym pogłębioną wiedzę dotyczącą wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych, które warunkują funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych oraz ich natury i sposobów działania | |
E_2A_O21_W13 Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji | 2,0 | Nie posiada pogłębionej wiedzy o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji |
3,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Posiada pogłębioną wiedzę o poglądach na temat struktur, zjawisk i instytucji społecznych oraz rodzajów więzi społecznych oraz o ich historycznej ewolucji w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_W15 Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości indywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii | 2,0 | Nie zna zasad tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii |
3,0 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu dobrym | |
4,5 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Zna zasady tworzenia i rozwoju form przedsiębiorczości inndywidualnej przy wykorzystaniu wiedzy z zakresu ekonomii w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O21_U09 Student potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne wykorzystując zaawansowane metody i narzędzia badawcze | 2,0 | Nie potrafi prognozować i modelować złożonych procesów i zjawisk społecznych z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych |
3,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi prognozować i modelować złożone procesy i zjawiska społeczne z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi badawczych w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_U12 Student posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej | 2,0 | Nie posiada umiejętności rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzonej o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej |
3,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu dobrym | |
4,5 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach z zastosowaniem metody badawczej w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_U16 Student potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym | 2,0 | Nie potrafi śledzić i analizować trendów w gospodarce, oceniać efektów rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym |
3,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_U18 Student potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne | 2,0 | Nie potrafi weryfikować swoich działań ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne |
3,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu dobrym | |
4,5 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne w stopniu bardzo dobrym |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_2A_O21_K02 Student pracuje samodzielnie oraz pracuje w zespole | 2,0 | Nie pracuje samodzielnie i nie pracuje w zespole |
3,0 | Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu dobrym | |
4,5 | Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Pracuje samodzielnie i pracuje w zespole w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_K05 Student opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności | 2,0 | Nie opracowuje projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz nie przewiduje wielokierunkowych skutków społecznych swojej działalności |
3,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu dobrym | |
4,5 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Opracowuje projekty społeczne uwzględniające aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_K06 Student myśli i działa w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | Nie myśli i nie działa w sposób przedsiębiorczy |
3,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu dobrym | |
4,5 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Myśli i działa w sposób przedsiębiorczy w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_K07 Student uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach | 2,0 | Nie uwzględnia aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach |
3,0 | Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu dobrym | |
4,5 | Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Uwzględnia aspekty rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_K08 Student skutecznie realizuje postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych | 2,0 | Nie realizuje skutecznie postawionych zadań z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych |
3,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu dobrym | |
4,5 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Realizuje skutecznie postawione zadania z jednoczesnym uwzględnieniem zasad etycznych w stopniu bardzo dobrym | |
E_2A_O21_K10 Student wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur | 2,0 | Nie wykazuje otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur |
3,0 | Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dostatecznym | |
3,5 | Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dostatecznym | |
4,0 | Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu dobrym | |
4,5 | Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu więcej niż dobrym | |
5,0 | Wykazuje otwartość na świat i zrozumienie dla różnych kultur w stopniu bardzo dobrym |
Literatura podstawowa
- Skowron-Grabowska B., Centra logistyczne w łańcuchach dostaw, PWN, Warszawa, 2010
- Christowa Cz., Podstawy budowy i funkcjonowania portowych centrów logistycznych, Wydawnictwo Akademii Morskiej w Szczecinie, Szczecin, 2005
Literatura dodatkowa
- Paul R. Murphy jr, Donald F. Wood, Nowoczesna logistyka, Wydawnictwo Helion, Gliwice, 2011
- Gołembska E., Logistyka w gospodarce światowej, Wydawnictwo C.H. Beck, Warszawa, 2009