Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (N2)
specjalność: Konsulting gospodarczy

Sylabus przedmiotu Sprawozdawczość i rewizja finansowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Sprawozdawczość i rewizja finansowa
Specjalność Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych
Jednostka prowadząca Katedra Ekonomii Menedżerskiej i Rachunkowości
Nauczyciel odpowiedzialny Zofia Sawicka-Kluźniak <Zofia.Sawicka-Kluzniak@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Elżbieta Jaworska <Elzbieta.Jaworska@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 9 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 9 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1znajomość rachunkowści finansowej

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
C-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Sprawozdawczość finansowa2
T-A-2Specyfika rewizji sprawozdań finansowych4
T-A-3Szacowanie ryzyka1
T-A-4Ustalanie istotności1
T-A-5Kolokwium zaliczeniowe1
9
wykłady
T-W-1Zasady sporządzania sprawozdań finansowych1
T-W-2Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych2
T-W-3Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe1
T-W-4Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego1
T-W-5Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych1
T-W-6Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego1
T-W-7Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych1
T-W-8Zaliczenie zagadnień z wykładu1
9

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury36
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego15
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów, w tym studiowanie literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów14
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
S-2Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/7_W01
Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
E_2A_W01, E_2A_W06, E_2A_W08, E_2A_W09S2A_W01, S2A_W06, S2A_W07C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/7_U01
Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U06, E_2A_U08S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-2, M-1, M-3S-2, S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D7/7_K01
Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
E_2A_K02, E_2A_K03S2A_K02, S2A_K03C-2, C-1T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-7, T-A-4, T-A-3, T-A-1, T-A-2M-3S-2, S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/7_W01
Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
3,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 60%
3,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 70%
4,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 80%
4,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 90%
5,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 95%

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/7_U01
Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
3,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60%
3,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70%
4,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80%
4,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90%
5,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95%

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D7/7_K01
Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości

Literatura podstawowa

  1. ., Ustawa z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości, Dz.U. z 2002 r. nr 76, poz. 694 po. zm., 2011
  2. ., Ustawa z dnia 7 maja 2009 r. o biegłych rewidentach i ich samorządzie, podmiotach uprawnionych do badania sprawozdań finansowych oraz o nadzorze publicznym, 2011
  3. ., Krajowe Standardy Rewizji Finansowej, KIBR, 2011
  4. D. Krzywda, Rewizja sprawozdań finansowych, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, Warszawa, 2005
  5. J. Pfaff, Wpływ rewizji finansowej na wiarygodność sprawozdania finansowego, Akademia Ekonomiczna w Katowicach, Katowice, 2007
  6. W. Gabrusewicz (red.), Audyt sprawozdań finansowych, PWE, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. ., Międzynarodowe Standardy Rewizji Finansowej i Kontroli Jakości, IAASB (IFAC), Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2010, angielska wersja 2009
  2. K. Winiarska, Audyt finansowy, PWE, Warszawa, 2009
  3. ., Kodeks etyki zawodowej biegłych rewidentów, Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, 2009

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Sprawozdawczość finansowa2
T-A-2Specyfika rewizji sprawozdań finansowych4
T-A-3Szacowanie ryzyka1
T-A-4Ustalanie istotności1
T-A-5Kolokwium zaliczeniowe1
9

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zasady sporządzania sprawozdań finansowych1
T-W-2Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych2
T-W-3Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe1
T-W-4Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego1
T-W-5Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych1
T-W-6Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego1
T-W-7Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych1
T-W-8Zaliczenie zagadnień z wykładu1
9

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach9
A-A-2Przygotowanie do zajęć, w tym studiowanie literatury36
A-A-3Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach9
A-W-2Przygotowanie do wykładów, w tym studiowanie literatury przedmiotu7
A-W-3Przygotowanie do zaliczenia wykładów14
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/7_W01Ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W01Ma rozszerzoną wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_2A_W06Zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania, przetwarzania i prezentacji danych oraz modelowania zjawisk i procesów społeczno-gospodarczych, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
E_2A_W08Ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł prawno-organizacyjnych warunkujących funkcjonowanie podmiotów gospodarczych i instytucji społecznych, ich natury i sposobów działania
E_2A_W09Ma pogłębioną wiedzę o wybranych zasadach i normach etycznych i moralnych w działalności gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W01ma rozszerzoną wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S2A_W06zna w sposób pogłębiony wybrane metody i narzędzia opisu, w tym techniki pozyskiwania danych oraz modelowania struktur społecznych i procesów w nich zachodzących, a także identyfikowania rządzących nimi prawidłowości
S2A_W07ma pogłębioną wiedzę na temat wybranych systemów norm i reguł (prawnych, organizacyjnych, zawodowych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
C-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
Treści programoweT-W-2Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-3Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe
T-W-4Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-5Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-6Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego
T-W-7Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-A-4Ustalanie istotności
T-A-3Szacowanie ryzyka
T-A-1Sprawozdawczość finansowa
T-A-2Specyfika rewizji sprawozdań finansowych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma wiedzy z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami
3,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 60%
3,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 70%
4,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 80%
4,5Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 90%
5,0Student ma wiedzę z zakresu sprządzania i badania sprawozdań finansowych zgodnie z przyjętymi standardami w conajmniej 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/7_U01Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U02Potrafi zastosować wiedzę teoretyczną do opisu, analizowania i formułowania opinii na temat przyczyn i przebiegu konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych oraz dobierać dane i metody ich analizy
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
E_2A_U06Potrafi dobrać źródła finansowania i sprawnie wykorzystuje wiedzę z rachunkowości w procesach gospodarowania
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
C-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
Treści programoweT-W-2Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-3Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe
T-W-4Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-5Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-6Etapy i organizacja badania sprawozdawania finansowego
T-W-7Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-A-4Ustalanie istotności
T-A-3Szacowanie ryzyka
T-A-1Sprawozdawczość finansowa
T-A-2Specyfika rewizji sprawozdań finansowych
Metody nauczaniaM-2Wykład problemowy
M-1Wykład informacyjny
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zastosować wiedzy z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy
3,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 60%
3,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 70%
4,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 80%
4,5Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 90%
5,0Student potrafi zastosować wiedzę z rachunkowości do opisu, analizowania oraz formułowania opinii i raportu z badania sprawozdania finansowego oraz dobierać dane i metody ich analizy co najmniej w 95%
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D7/7_K01Sstudent posiada zdolność do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych podczas zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-2Przygotowanie studentów do grupowania danych niezbędnych do sporządzania sprawozdań finansowych, sporządzania i czytania poszczególnych elementów sprawozdania finansowego, stosowania metod i technik badania sprawozdania finansowego.
C-1Znajomość podstawowych regulacji prawnych dotyczących sprawozdań finansowych i ich rewizji, podstawowych kategorii sprawozdawczych, zawartości informacyjnej sprawozdań finansowych, podstawowych procedur badania sprawozdań finansowych przez biegłych rewidentów
Treści programoweT-W-2Istota, cele, funkcje rewizji sprawozdań finansowych
T-W-3Biegły rewident jako podmiot badający sprawozdanie finansowe
T-W-4Dokumentacja z badania sprawozdania finansowego
T-W-5Metody i rodzaje badania sprawozdań finansowych
T-W-7Analiza finansowa w badaniu sprawozdań finansowych
T-A-4Ustalanie istotności
T-A-3Szacowanie ryzyka
T-A-1Sprawozdawczość finansowa
T-A-2Specyfika rewizji sprawozdań finansowych
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Pisemne kolokwium zaliczeniowe
S-1Ocena formująca: Aktywność studenta na zajęciach
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania niektórych zagadnień analizowanych w trakcie zajęć
3,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania nie zawsze są prawidłowe
4,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania z reguły są prawidłowe
4,5Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe
5,0Student jest zdolny do samodzielnego lub zespołowego rozwiązywania zagadnień analizowanych w trakcie zajęć, przy czym proponowane rozwiązania są prawidłowe. Potrafi uzasadnić wybór zastosowanego rozwiązania do danego problemu, przeprowadzać ocenę wyników i wskazywać inne możliwości