Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Sylabus przedmiotu Ekonomika turystyki:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Ekonomia | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Ekonomika turystyki | ||
Specjalność | Ekonomika turystyki | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | egzamin | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Mikroekonomia |
W-2 | Makroekonomia |
W-3 | Wiedza z zakresu zarządzania i przedsiębiorczości |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zdobycie wiedzy teoretycznej dotyczącej gospodarki regionalnej |
C-2 | Zdobycie wiedzy z zakresu funkcjonowania rynku turystycznego |
C-3 | umiejętność posługiwania się podstawowymi pojęciami z zakresu turystyki |
C-4 | Analiza podaży i popytu na usługi turystyczne |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Podstawowe pojęcia dotyczące turystyki (turystyka, turysta, ruch turystyczny) | 2 |
T-K-2 | Żródła popytu turystycznego | 2 |
T-K-3 | Czynniki kształtujące popyt turystyczny | 2 |
T-K-4 | Rynek usług turystyczych. Popyt, podaż, cena. | 2 |
T-K-5 | Postępowanie konsumentów na rynku turystycznym | 2 |
T-K-6 | Marketing usług turystycznych | 2 |
T-K-7 | Segmentacja rynku usług turystycznych | 2 |
T-K-8 | Przedsiębiortswa turystyczne na rynku turystycznym | 2 |
T-K-9 | Organizacja i formy działalności gospodarczej w turystyce | 2 |
T-K-10 | Problemy jakości usług turystycznych | 2 |
T-K-11 | Ceny usług turystycznych | 2 |
T-K-12 | Elastycznośc popytu i podaży na usługi turystyczne | 2 |
T-K-13 | Dobór i zarządzanie kadrami w turystyce | 2 |
T-K-14 | Wykorzystywanie zasobów środowiska naturalnego w turystyce | 2 |
T-K-15 | Rola władz lokalnych w promowaniu rozwoju turystyki w regionie | 2 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Konwersatoria | 30 |
A-K-2 | Analiza i studia nad literaturą przedmiotu | 15 |
A-K-3 | Przygotowanie referatów. Prezentacja multimedialna wybranych zagadnień. | 15 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metoda podająca: wykład informacyjny z prezentacją multimedialną |
M-2 | Metoda problemowa: wykład problemowy, objaśnienia do wykładów problemowych, dyskusja |
M-3 | Metoda aktywizująca: dyskusja merytoryczna na temat problematyki konwesratoriów |
M-4 | Metoda eksponująca: wycieczki krajoznawcze, filmy edukacyjne, udział w targach turystyki i rekreacji |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena efektów pracy nad literaturą przedmiotu oraz przedmiot czasopism branżowych |
S-2 | Ocena formująca: Ocena referatu |
S-3 | Ocena formująca: Ocena aktywności na konwersatoriach |
S-4 | Ocena podsumowująca: Kolokwium pisemne sprawdzające wiedzę, test oceniający. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/3_W01 Wyjaśnia zależności i funkcjonowanie gospodarki regionalnej | E_1A_W01, E_1A_W02 | S1A_W01, S1A_W02 | C-1, C-2 | T-K-1, T-K-3, T-K-2 | M-1, M-3 | S-1, S-4 |
E_1A_D4/3_W02 Wyjaśnia działalnie mechanizmu rynkowego na rynku turystycznym | E_1A_W08, E_1A_W09, E_1A_W15 | S1A_W07, S1A_W11 | C-1, C-3 | T-K-4, T-K-5, T-K-6 | M-2, M-3 | S-2, S-1, S-3 |
E_1A_D4/3_W03 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą działalności turystycznej | E_1A_W03, E_1A_W05, E_1A_W07, E_1A_W13 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W09 | C-3 | T-K-8, T-K-7, T-K-9 | M-3 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/3_W04 Zna zasady badania popytu na usługi turystyczne | E_1A_W04, E_1A_W06, E_1A_W10, E_1A_W11, E_1A_W12, E_1A_W14 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08, S1A_W10 | C-4, C-2 | T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15 | M-2, M-4 | S-1, S-4 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/3_U01 Analizuje zachowanie podmiotów na rynku turystycznym | E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04 | S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08 | C-2 | T-K-8, T-K-4, T-K-5, T-K-6, T-K-7 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/3_U02 Ocenia zjawiska ekonomiczne w oparciu o zdobytą wiedzę | E_1A_U06, E_1A_U09 | S1A_U02, S1A_U04, S1A_U05 | C-1, C-2, C-3 | T-K-11, T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15 | M-1, M-3 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/3_U03 Dyskutuje merytorycznie o sytuacji gospodarczej kraju | E_1A_U11, E_1A_U07 | S1A_U03, S1A_U07 | C-3 | T-K-1, T-K-3, T-K-2, T-K-9, T-K-10 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
E_1A_D4/3_K01 Dąży do zdobycia wiedzy ekonomicznej | E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K08 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-2, C-3 | T-K-11, T-K-12, T-K-13, T-K-14, T-K-15 | M-1 | S-1, S-3, S-4 |
E_1A_D4/3_K02 Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | E_1A_K05, E_1A_K06, E_1A_K07 | S1A_K03, S1A_K05, S1A_K07 | C-2, C-3 | T-K-8, T-K-7, T-K-9, T-K-10 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
E_1A_D4/3_K03 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania (przygotowuje wystąpienia, referaty) | E_1A_K03, E_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04 | C-1, C-3 | T-K-1, T-K-3, T-K-2, T-K-4, T-K-5 | M-2, M-3 | S-1, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/3_W01 Wyjaśnia zależności i funkcjonowanie gospodarki regionalnej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania eidzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy. -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokłanie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadyczne błędy. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w stosunku do wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/3_W02 Wyjaśnia działalnie mechanizmu rynkowego na rynku turystycznym | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji lituratury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiały, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie; -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia sporadyczne błędy. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe; -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/3_W03 Posługuje się właściwą terminologią dotyczącą działalności turystycznej | 2,0 | Student: -nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury przedmiotu, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakesie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
E_1A_D4/3_W04 Zna zasady badania popytu na usługi turystyczne | 2,0 | Student: - nie potrafi zdefiniować podstawowych pojęć, -nie zna podstawowych pozycji literatury, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje obojętność, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia bardzo dużo błędów merytorycznych. |
3,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstaowwy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele błędów. | |
3,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje średnie zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy. | |
4,0 | Student: -w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał podstawowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował poprawnie całość zakresu materiału, -w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy popełnia błędy sporadycznie. | |
4,5 | Student: -w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programow, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. | |
5,0 | Student: -w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, -w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, -w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie i ciekawość poznawczą, -w zakresie wyrażania wiedzy nie popełnia błędów. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/3_U01 Analizuje zachowanie podmiotów na rynku turystycznym | 2,0 | Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym etapie tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi identyfikować i samodzielnie radzić sobie z podtsawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowywania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem preparacji własnego przedsiewziecia badawczego. | |
5,0 | Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowywania własnego przedsięwizęcia badawczego. | |
E_1A_D4/3_U02 Ocenia zjawiska ekonomiczne w oparciu o zdobytą wiedzę | 2,0 | Student: -nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi zprocesem przygotowania zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z wybranymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania zleconej pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i samodzielnie radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: -samodzielnie identyfikuje i rozwiązuje trudności związane z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
E_1A_D4/3_U03 Dyskutuje merytorycznie o sytuacji gospodarczej kraju | 2,0 | Student: - nie potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z trudnościami mogącymi pojawić się na każdym z etapów tworzenia pracy promocyjnej, nie operuje wiedzą kontekstową. |
3,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z wydatną pomocą nauczyciela z trudnościami związanymi z przygotowaniem zleconej pracy. | |
3,5 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie z nieznaczną pomocą nauczyciela z trudnościami związanymi z przygotowaniem zleconej pracy. | |
4,0 | Student: -potrafi zidentyfikować i poradzić sobie samodzielnie z podstawowymi trudnościami wziązanymi z procesem przygotowania pracy promocyjnej. | |
4,5 | Student: -potrafi samodzielnie zidentyfikować i radzić sobie z podstawowymi trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. | |
5,0 | Student: -samodzielnie identyfikuje i radzi sobie z trudnościami związanymi z procesem przygotowania własnego przedsięwzięcia badawczego. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
E_1A_D4/3_K01 Dąży do zdobycia wiedzy ekonomicznej | 2,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę obojęną wobec poleceć nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanie przychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania , postawy i motywacji: student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student nie tylko dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej sie znalazł ale i organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania kierując się przy tym pozytywną postawą wobec poczynań nauczyciela. | |
E_1A_D4/3_K02 Potrafi działać w sposób przedsiębiorczy | 2,0 | W zakresie prac zespołowych student: - nie potrafi zaplanować i wykonać pracy na każdym z jej etapów ( przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). |
3,0 | W zakresie prac zespołowych student: - planuje i wykonuje pracę w sposób nieudolny na każdym z jej etapów ( przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
3,5 | W zakresie prac zespołowych student: -planuje i wykonuje pracę na poziomie podstawowym na każdym z jej etapów (przygotowawczy, inkubacyjny, wykonawczy, weryfikacji, prezentacji rozwiązań). | |
4,0 | W zakresie prac zespołowych student: -rozdysponowuje lub pomaga w rozdzieleniu zadań wśród człoków zespołu, potrafi wykorzystywać informacje kontekstwoe do realizacji zadań zespołowych. | |
4,5 | W zakresie prac zespołowych student: -potrafi samodzielnie zaplanować , sprecyzować cele i czynnie uczestniczyć w rozdysponowywaniu zadań i ich realizacji na każdym etapie pracy. | |
5,0 | W zakresie prac zespołowych student: -potrafi samodzielnie zaplanować i sprecyzować cele, a także roździelić zadania między członków zespołu oraz panować nad współpracą w zespole (motywowanie do działania). Dba o terminowość i sposób prezentacji wyników. | |
E_1A_D4/3_K03 Uczestniczy aktywnie w procesie nauczania (przygotowuje wystąpienia, referaty) | 2,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student unika podejmowania działań, nie wykazuje inicjatywy, wykazuje postawę nieprzychylną wobec wszelkich poczynań nauczyciela. |
3,0 | W zakresie działania,, postawy i motywacji: student nie unika podejmowania działań , ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Wykazuje postawę obojętną wobec poleceń nauczyciela. | |
3,5 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student nie unika podejmowania działań, ale też nie podejmuje ich z własnej woli. Adaptuje się jednak do sytuacji dydaktycznych zaaranżowanych przez nauczyciela. Wykazuje postawę umiarkowanieprzychylną wobec poczynań nauczyciela. | |
4,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student dostosowuje się do sytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł. Podejmuje działania z własnej woli ale nie angażuje się spontanicznie. | |
4,5 | Wzakresie działania, postawy i motywacji: student nie tylko dostosowuje się dosytuacji dydaktycznej w jakiej się znalazł, ale i organizuje ją w pewien sposób wykazując przy tym przychylną postawę wobec poczynań nauczyciela. | |
5,0 | W zakresie działania, postawy i motywacji: student samorzutnie rozpoczyna danego rodzaju działania, kierując się przy tym pozytywaną postawą wobec poczynań nauczyciela. |
Literatura podstawowa
- Panasiuk A., Turystyka - zaryz wykładu, PWE Fundacja Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin, 2008
- Alejziak J., Turystyka w obliczu wyzwań XXI wieku, Albis, Kraków, 2004
- Łazarek R., Ekonomika turystyki. Wybrane zagadnienia., Wyższa szkoła Ekonomiczna, Warszawa, 2004
- Kaczmarek J., Stasiak A., Włodarczyk B., Produkt turystyczny, PWE, Warszawa, 2005
- Praca zbiorowa pod red. W. Kurka, Turystyka, PWN, Warszawa, 2007
Literatura dodatkowa
- Niezgoda A., Zmyślony P., Popyt turystyczny. Uwarunkowania i perspektywy rozwou., Wydawnictwo Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, Poznań, 2006
- Burzyński T., Łabaj M., Turystyka rekreacyjna oraz turystyka specjalistyczna, FAPA, Warszawa, 2003
- Matlegiewicz M., Turystyka kulturowa na obszarach wiejskich województwa zachodniopomorskiego, Wydawnictwo Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Poznań, 2011, 2(20), Journal of Agrobusiness and Rural Development
- pismo biznesu turystycznego, Rynek turystyczny, 2011