Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Ekonomika turystyki

Sylabus przedmiotu Organizacja zespołów:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja zespołów
Specjalność Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Ewa Kołoszycz <Ewa.Koloszycz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA6 30 3,00,50zaliczenie
wykładyW6 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zrozumienie idei działania zespołów oraz zasad i warunków ich tworzenia
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole.
C-3Zapoznanie z procesem tworzenia zaspołów oraz dynamiki grupy i roli lidera w budowaniu zespołu.
C-4Wykształcenie umiejętności dokonywania diagnozy zespołu oraz zarządzania konfliktem z wykorzystaniem couching'u

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Narzędzia pracy w zespole10
T-A-2Narzędzia budowania zespołu10
T-A-3Narzędzia coachingu zespołu10
30
wykłady
T-W-1Idea zespołu. Podstawy zespołów efektywnych.2
T-W-2Podstawowe typy zespołów w organizacjach. Zadania i warunki działania.2
T-W-3Tworzenie zespołu4
T-W-4Zespoły a zachowania członków zespołów2
T-W-5Dynamika grupy2
T-W-6Coaching zespołu3
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Przygotowanie raportu z pracy grupowej podczas audytoriów12
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia audytoriów15
A-A-5Zaliczenie3
90
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Przygotowanie pracy na temat sprawnie działających zespołów na podstawie podanych źródeł informacji5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Raport z pracy grupowej podczas audytoriów
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy na temat sprawnie działających zespołów na podstawie podanych źródeł informacji
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśniać warunki ich działania i cele tworzenia.
E_1A_W05, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-1T-W-2, T-W-1M-1, M-2, M-3S-1, S-3, S-4
E_1A_D2/6_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student charakteryzuje proces tworzenia zepołu i zmiany w nim zachodzące oraz objaśnia rolę i istotę couchingu w zespole
E_1A_W04, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W08C-3, C-2, C-4T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
E_1A_U02, E_1A_U03S1A_U02, S1A_U06C-2T-W-2, T-A-1M-1, M-3, M-4S-1, S-2, S-4
E_1A_D2/6_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy tworzeniu, kierowaniu i motywowaniu zespołów.
E_1A_U12, E_1A_U20, E_1A_U03, E_1A_U08S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08, S1A_U09, S1A_U10C-3T-W-4, T-W-5, T-W-3, T-A-2, T-A-3M-1, M-3, M-4S-1, S-2, S-4

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole
E_1A_K02S1A_K02, S1A_K03C-1T-W-2, T-W-1, T-W-6, T-A-1, T-A-2, T-A-3M-1, M-2, M-3, M-4S-1, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/6_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśniać warunki ich działania i cele tworzenia.
2,0Student nie potrafi rozróżnić i scharakteryzować podstawowych typów zespołów
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia oraz definiuje relacje między członkami zespołu
4,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia oraz definiuje relacje między członkami zespołu, z uwzględnieniem kultury zespołu
4,5Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia. Definiuje relacje między członkami zespołu z uwzględnieniem kultury zespołu
5,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia. Zna podstawy efektywnego kierowania zespołem. Definiuje relacje między członkami zespołu z uwzględnieniem kultury zespołu
E_1A_D2/6_W02
W wyniku przeprowadznych zajęć student charakteryzuje proces tworzenia zepołu i zmiany w nim zachodzące oraz objaśnia rolę i istotę couchingu w zespole
2,0Student nie zna warunków tworzenia zespołów oraz dostrzega znaczenia ról w tworzeniu zespółow oraz nie wie na czym polega coaching zespołu.
3,0Student określa ogólne warunki budowania zespołów, dostrzega znaczenie ról w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu zespołów.
3,5Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról i zachowań w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu i pułapki coachingu zespołów.
4,0Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań i dynamikę w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, jego pułapki coachingu zespołów.
4,5Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań, dynamikę i rolę menedżera w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, jego pułapki coachingu zespołów.
5,0Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań, dynamikę i rolę menedżera w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, cele jego zastosowania i znaczenie diagnozy sytuacji w zespole

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/6_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
2,0Student nie potrafi określić podstawowych narzędzi stosowanych w zarządzaniu pracą zespołu oraz nie zna ich zastosowania.
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania oraz określić podstawowe procedury ich stosowania
4,0Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania
4,5Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania oraz jest w stanie określić w jakiej fazie pracy zespołowej zastosować wybrane narzędzia
5,0Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania. Dokonuje wyboru narzędzi w zależności od fazy życia zespołu.
E_1A_D2/6_U02
W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy tworzeniu, kierowaniu i motywowaniu zespołów.
2,0Student nie zna podstawowych narzędzi wykorzystywanych w budowaniu i motywowaniu zespołu nie zna celów ich zasosowania
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w budowaniu i motywowaniu zespołu
3,5Student zna podstawowe narzędzia i ich cele wykorzystywane w budowaniu i motywowaniu zespołu
4,0Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania
4,5Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania oraz jest w stanie określić w jakiej fazie pracy zespołowej zastosować wybrane narzędzia
5,0Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania. Dokonuje wyboru narzędzi w zależności od fazy życia zespołu.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/6_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole
2,0Student nie rozumie idei pracy zespołowej, unika współpracy.
3,0Student rozumie ideę pracy zespołowej, ale podejmuje współpracę w grupie
3,5Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz podejmuje się prac ustalonych do wykonania w zespole
4,0Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz aktywnie podejmuje się prac ustalonych do wykonania w zespole
4,5Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz podejmuje się prób motywowania członków zespołu do lepszych wyników
5,0Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole i potrafi motywować członków zespołu do lepszych wyników

Literatura podstawowa

  1. Gellert M., Nowak C., Zespół, GWP, Gdańsk, 2008
  2. Miller D., Zespoły, Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Harvard Business Essentials seria, Stwórz zespół z ikrą, Wydawnictwo MT Biznes Sp. z o.o., Warszawa, 2006
  2. Belbin M., Nie tylko zespół, Oficyna Ekonomiczna Grupa Wolters Kluwer, Kraków, 2010
  3. DeMarco T., Lister T., Czynnik ludzki. Skuteczne przedsięwzięcia i wydajne zespoły, Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, Warszawa, 2002

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Narzędzia pracy w zespole10
T-A-2Narzędzia budowania zespołu10
T-A-3Narzędzia coachingu zespołu10
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Idea zespołu. Podstawy zespołów efektywnych.2
T-W-2Podstawowe typy zespołów w organizacjach. Zadania i warunki działania.2
T-W-3Tworzenie zespołu4
T-W-4Zespoły a zachowania członków zespołów2
T-W-5Dynamika grupy2
T-W-6Coaching zespołu3
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Przygotowanie raportu z pracy grupowej podczas audytoriów12
A-A-4Przygotowanie do zaliczenia audytoriów15
A-A-5Zaliczenie3
90
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia10
A-W-3Przygotowanie pracy na temat sprawnie działających zespołów na podstawie podanych źródeł informacji5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/6_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student rozpoznaje i charakteryzuje różne typy zespołów, objaśniać warunki ich działania i cele tworzenia.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie idei działania zespołów oraz zasad i warunków ich tworzenia
Treści programoweT-W-2Podstawowe typy zespołów w organizacjach. Zadania i warunki działania.
T-W-1Idea zespołu. Podstawy zespołów efektywnych.
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy na temat sprawnie działających zespołów na podstawie podanych źródeł informacji
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi rozróżnić i scharakteryzować podstawowych typów zespołów
3,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia
3,5Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia oraz definiuje relacje między członkami zespołu
4,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia oraz definiuje relacje między członkami zespołu, z uwzględnieniem kultury zespołu
4,5Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia. Definiuje relacje między członkami zespołu z uwzględnieniem kultury zespołu
5,0Student rozróżnia i chrakteryzuje podstawowe typy zespołów oraz określa cele ich tworzenia. Zna podstawy efektywnego kierowania zespołem. Definiuje relacje między członkami zespołu z uwzględnieniem kultury zespołu
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/6_W02W wyniku przeprowadznych zajęć student charakteryzuje proces tworzenia zepołu i zmiany w nim zachodzące oraz objaśnia rolę i istotę couchingu w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z procesem tworzenia zaspołów oraz dynamiki grupy i roli lidera w budowaniu zespołu.
C-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole.
C-4Wykształcenie umiejętności dokonywania diagnozy zespołu oraz zarządzania konfliktem z wykorzystaniem couching'u
Treści programoweT-W-4Zespoły a zachowania członków zespołów
T-W-5Dynamika grupy
T-W-6Coaching zespołu
T-W-3Tworzenie zespołu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Raport z pracy grupowej podczas audytoriów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna warunków tworzenia zespołów oraz dostrzega znaczenia ról w tworzeniu zespółow oraz nie wie na czym polega coaching zespołu.
3,0Student określa ogólne warunki budowania zespołów, dostrzega znaczenie ról w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu zespołów.
3,5Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról i zachowań w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu i pułapki coachingu zespołów.
4,0Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań i dynamikę w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, jego pułapki coachingu zespołów.
4,5Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań, dynamikę i rolę menedżera w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, jego pułapki coachingu zespołów.
5,0Student określa warunki budowania zespołów, omawia znaczenie ról, zachowań, dynamikę i rolę menedżera w tworzeniu zespółow oraz zna istotę coachingu, cele jego zastosowania i znaczenie diagnozy sytuacji w zespole
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/6_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student stosuje podstawowe narzędzia ułatwiające pracę w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Cel przedmiotuC-2Nabycie podstawowych umiejętności pracy w zespole.
Treści programoweT-W-2Podstawowe typy zespołów w organizacjach. Zadania i warunki działania.
T-A-1Narzędzia pracy w zespole
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Raport z pracy grupowej podczas audytoriów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi określić podstawowych narzędzi stosowanych w zarządzaniu pracą zespołu oraz nie zna ich zastosowania.
3,0Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania.
3,5Student zna podstawowe narzędzia stosowane w zarządzaniu pracą zespołu, potrafi określić cele ich stosowania oraz określić podstawowe procedury ich stosowania
4,0Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania
4,5Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania oraz jest w stanie określić w jakiej fazie pracy zespołowej zastosować wybrane narzędzia
5,0Student zna narzędzia stosowane w pracy zespołu, określa cele i procedury ich stosowania. Dokonuje wyboru narzędzi w zależności od fazy życia zespołu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/6_U02W wyniku przeprowadzonych zajeć student posługuje się podstawowymi narzędziami wykorzytywanymi przy tworzeniu, kierowaniu i motywowaniu zespołów.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
E_1A_U20Posiada umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U08Potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
S1A_U09posiada umiejętność przygotowania typowych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
S1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-3Zapoznanie z procesem tworzenia zaspołów oraz dynamiki grupy i roli lidera w budowaniu zespołu.
Treści programoweT-W-4Zespoły a zachowania członków zespołów
T-W-5Dynamika grupy
T-W-3Tworzenie zespołu
T-A-2Narzędzia budowania zespołu
T-A-3Narzędzia coachingu zespołu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-2Ocena formująca: Raport z pracy grupowej podczas audytoriów
S-4Ocena podsumowująca: Zaliczenie treści programowych w formie testu i pytań problemowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie zna podstawowych narzędzi wykorzystywanych w budowaniu i motywowaniu zespołu nie zna celów ich zasosowania
3,0Student zna podstawowe narzędzia wykorzystywane w budowaniu i motywowaniu zespołu
3,5Student zna podstawowe narzędzia i ich cele wykorzystywane w budowaniu i motywowaniu zespołu
4,0Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania
4,5Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania oraz jest w stanie określić w jakiej fazie pracy zespołowej zastosować wybrane narzędzia
5,0Student zna narzędzia stosowane w budowaniu i motywowaniu zespołu, określa cele i procedury ich stosowania. Dokonuje wyboru narzędzi w zależności od fazy życia zespołu.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/6_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student jest zorientowany na pracę w zespole
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Zrozumienie idei działania zespołów oraz zasad i warunków ich tworzenia
Treści programoweT-W-2Podstawowe typy zespołów w organizacjach. Zadania i warunki działania.
T-W-1Idea zespołu. Podstawy zespołów efektywnych.
T-W-6Coaching zespołu
T-A-1Narzędzia pracy w zespole
T-A-2Narzędzia budowania zespołu
T-A-3Narzędzia coachingu zespołu
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny z prezentacją multimedialną
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia przedmiotowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Dyskusja wyników z przeprowadzonych ćwiczeń
S-3Ocena podsumowująca: Ocena pracy na temat sprawnie działających zespołów na podstawie podanych źródeł informacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie rozumie idei pracy zespołowej, unika współpracy.
3,0Student rozumie ideę pracy zespołowej, ale podejmuje współpracę w grupie
3,5Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz podejmuje się prac ustalonych do wykonania w zespole
4,0Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz aktywnie podejmuje się prac ustalonych do wykonania w zespole
4,5Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole oraz podejmuje się prób motywowania członków zespołu do lepszych wyników
5,0Student podejmuje pracę w zespole, rozumie swoją rolę w zespole i potrafi motywować członków zespołu do lepszych wyników