Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Pozyskiwanie pracowników:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Pozyskiwanie pracowników
Specjalność Ekonomika i zarządzanie potencjałem ludzkim
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA5 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania organizacjami

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
C-3Nabywanie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji dotyczącej zagadnień rekrutacji i selekcji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich2
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników2
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów3
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów3
T-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy3
15
wykłady
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich2
T-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty2
T-W-4Metody i techniki rekrutacji2
T-W-5Metody i techniki doboru kadr3
T-W-6Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-W-7Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych25
A-A-3Przygotowanie projektu20
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego7
A-W-3Przygotowanie do zajęć6
A-W-4Uczestnictwo w kolokwium zaliczeniowym2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
M-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena przygotowania na ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
S-3Ocena formująca: Ocena projektów

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
E_1A_W05, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W05, S1A_W08C-1T-W-1, T-W-3, T-W-6, T-W-7M-1, M-2S-2
E_1A_D2/3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
E_1A_W04, E_1A_W10S1A_W03, S1A_W04, S1A_W05, S1A_W08C-1, C-2T-W-2, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D2/3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
E_1A_U11, E_1A_U12S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D2/3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
E_1A_U11, E_1A_U12S1A_U07, S1A_U08C-1, C-2T-A-5, T-A-4, T-A-2, T-A-1, T-A-3M-3, M-4S-1, S-2
E_1A_D2/3_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie werbalne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
E_1A_U14S1A_U10C-3T-A-5, T-A-4, T-A-6, T-A-2, T-A-3M-4S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/3_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi wskazać jakie jest znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,0Student w sposób powierzchowny definiuje znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi starannie opisać znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi szczegółowo wskazać znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację i kandydata
4,5Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi i jego wpływ na strony procesu wraz ze wskazaniem jego prawidłowego przebiegu
5,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracownikó w zarządzaniu zasobami ludzkimi, potrafi określić jaki jest ten wpływ na podmioty uczestniczące w tym procesie wraz z odniesieniem się do metod i technik w nim stosowanych
E_1A_D2/3_W02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania, naboru i doboru pracowników do organizacji
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod planowania, rekrutacji i selekcji kandydatów
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania i pozyskiwania kadr
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania, rekrutacji i selekcji i wskazać na ich następstwo stosowania oraz wady i zalety
5,0Student potrafi opisać wszystkie prezentowane techniki i metody planowania, naboru i doboru pracowników, wskazać cel i możliwości ich stosowania oraz na ich praktyczne zastosowanie

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D2/3_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
E_1A_D2/3_U02
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując tylko typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników, uzasadnić wybór podejmowanych działań i ocenić ich efektywność oraz sporządzić własne rozwiązania w tym zakresie
E_1A_D2/3_U03
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie werbalne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
2,0Student nie potrafi przygotować najprostszego wystąpienia ustnego dotyczącego problematyki rekrutacji i selekcji
3,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji zawierające jedynie ogólne treści na dany temat posługując się w znacznym stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
3,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem posługując się w niewielkim stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
4,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się
4,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się oraz wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji
5,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się, wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji oraz odniesienim się do treści poruszanych na przedmiocie

Literatura podstawowa

  1. Suchar M., Rekrutacja i selekcja pracowników, C.H.Beck, Warszawa, 2008
  2. Dale M., Skuteczna rekrutacja i selekcja pracowników, Wolters Kluwer, Kraków, 2006
  3. Linde B., Schustereit S., Rekrutacja pracowników. Jak znaleźć idealnego kandydata?, Wolters Kluwer, Kraków, 2009

Literatura dodatkowa

  1. Pocztowski A., Najlepsze praktyki zarządzania zasobami ludzkimi w Polsce, Oficyna Ekon., Kraków, 2005, Zestawy przypadków 1-4
  2. Wood R., Payne T., Metody rekrutacji i selekcji pracowników oparte na kompetencjach, Wolters Kluwer, Kraków, 2006

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich2
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników2
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów3
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów3
T-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy3
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi2
T-W-2Planowanie zasobów ludzkich2
T-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty2
T-W-4Metody i techniki rekrutacji2
T-W-5Metody i techniki doboru kadr3
T-W-6Ocena procesu rekrutacji i selekcji2
T-W-7Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-A-2Przygotowanie do zajęć audytoryjnych25
A-A-3Przygotowanie projektu20
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do kolokwium zaliczającego7
A-W-3Przygotowanie do zajęć6
A-W-4Uczestnictwo w kolokwium zaliczeniowym2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/3_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powienien określić znaczenie procesu rekrutacji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W05Ma podstawową wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz zna prawidłowości związane z ich funkcjonowaniem
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
Treści programoweT-W-1Miejsce rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
T-W-3Proces rekrutacji i jego determinanty
T-W-6Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-W-7Wprowadzenie i proces adaptacji pracownika na stanowisu pracy
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wskazać jakie jest znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,0Student w sposób powierzchowny definiuje znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi
3,5Student potrafi starannie opisać znaczenie procesu rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
4,0Student potrafi szczegółowo wskazać znaczenie procesu naboru i doboru pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi oraz potrafi scharakteryzować wpływ niewłaściwie przeprowadzonego procesu pozyskiwania pracowników na organizację i kandydata
4,5Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracowników w zarządzaniu zasobami ludzkimi i jego wpływ na strony procesu wraz ze wskazaniem jego prawidłowego przebiegu
5,0Student potrafi dokładnie wyjaśnić znaczenie procesu pozyskiwania pracownikó w zarządzaniu zasobami ludzkimi, potrafi określić jaki jest ten wpływ na podmioty uczestniczące w tym procesie wraz z odniesieniem się do metod i technik w nim stosowanych
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/3_W02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien charakteryzować podstawowe metody planowania, naboru i doboru pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
E_1A_W10Zna podstawowe koncepcje i metody zarządzania procesami gospodarczymi i kapitałem ludzkim, rozumie powiązania między obszarami i funkcjami zarządzania w podmiotach społeczno-gospodarczych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-W-2Planowanie zasobów ludzkich
T-W-4Metody i techniki rekrutacji
T-W-5Metody i techniki doboru kadr
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład konwersatoryjny
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wymienić i opisać podstawowych technik planowania, naboru i doboru pracowników do organizacji
3,0Student potrafi scharakteryzować jedynie kilka z podstawowych technik pozyskiwania pracowników do organizacji
3,5Student potrafi opisać w sposób ogólny wszystkie z przedstawionych technik i metod planowania, rekrutacji i selekcji kandydatów
4,0Student potrafi dokładnie opisać wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania i pozyskiwania kadr
4,5Student potrafi scharakteryzować wszystkie z przedstawionych metod i technik planowania, rekrutacji i selekcji i wskazać na ich następstwo stosowania oraz wady i zalety
5,0Student potrafi opisać wszystkie prezentowane techniki i metody planowania, naboru i doboru pracowników, wskazać cel i możliwości ich stosowania oraz na ich praktyczne zastosowanie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/3_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć wykorzystywać dostępne rozwiązania w zakresie naboru i doboru pracowników
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania na ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi wykorzystywać przedstawionych rozwiązań w zakresie naboru i doboru kadr
3,0Student potrafi wykorzystywać jedynie nieliczne z przedstawionych rozwiązań w zakresie rekrutacji i selekcji
3,5Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi wykorzystać wszystkie z poznanych rozwiązań w zakresie pozyskiwania pracowników oraz dokonać analizy ich przydatności w konkretnych sytuacjach
4,5Student umie zastosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące naboru i doboru kadr, oszacować ich ograniczenia oraz łączyć je ze sobą
5,0Student potrafi stosować wszystkie poznane rozwiązania dotyczące pozyskiwania pracowników, dokonać ich analizy oraz przygotowywać własne rozwiązania w zakresie naboru i doboru kadr
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/3_U02W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przeprowadzić proces rekrutacji i selecji w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U11Analizuje wskazane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
E_1A_U12Posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z zasadami przeprowadzania procesu rekrutacji i selekcji
C-2Nabywanie umiejętności stosowania technik naboru i doboru kadr
Treści programoweT-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-1Zapotrzebowanie na zasoby ludzkie i dostępność zasobów ludzkich
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów
Metody nauczaniaM-3Metoda przypadków
M-4Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena przygotowania na ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie umie przeprowadzić żadnego z etapów procesu rekrutacji i selekcji
3,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji wykorzystując tylko typowe metody i techniki pozyskiwania pracowników
3,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki pozyskiwania pracowników
4,0Student potrafi przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji w oparciu o wszystkie poznane metody i techniki oraz łączyć je ze sobą
4,5Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na poznanych metodach i technikach pozyskiwania pracowników, łączyć je ze sobą oraz dokonać analizy podejmowanych działań
5,0Student umie przeprowadzić proces rekrutacji i selekcji opierając się na łączeniu ze sobą poznanych metod i technik pozyskiwania pracowników, uzasadnić wybór podejmowanych działań i ocenić ich efektywność oraz sporządzić własne rozwiązania w tym zakresie
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D2/3_U03W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć przygotować wystąpienie werbalne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U14Posiada umiejętność przygotowania typowych wystąpień ustnych w języku polskim i obcym z zakresu ekonomii dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U10posiada umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych, w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dotyczących zagadnień szczegółowych, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Cel przedmiotuC-3Nabywanie umiejętności przygotowania i przeprowadzenia prezentacji dotyczącej zagadnień rekrutacji i selekcji
Treści programoweT-A-5Ocena procesu rekrutacji i selekcji
T-A-4Preselekcja, rozmowa kwalifikacyjna, testy i asssessment centre w selekcji kandydatów
T-A-6Rozwiązania w zakresie wprowadzenia i adaptacji nowych pracowników na stonowisko pracy
T-A-2Opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjny w naborze i doborze pracowników
T-A-3Ogłoszenie o pracę i wykorzystanie e-rekrutacji w naborze kandydatów
Metody nauczaniaM-4Ćwiczenia projektowe
Sposób ocenyS-3Ocena formująca: Ocena projektów
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi przygotować najprostszego wystąpienia ustnego dotyczącego problematyki rekrutacji i selekcji
3,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji zawierające jedynie ogólne treści na dany temat posługując się w znacznym stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
3,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem posługując się w niewielkim stopniu przygotowanymi materiałami w formie pisemnej
4,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się
4,5Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się oraz wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji
5,0Student umie przygotować wystąpienie ustne dotyczące problematyki rekrutacji i selekcji pozwalające na dokładne zapoznanie się z danym tematem charakteryzujące się wysokim stopniem zaangażowania oraz swobodą wypowiadania się, wyprowadzaniem wniosków z przeprowadzonej prezentacji oraz odniesienim się do treści poruszanych na przedmiocie