Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S1)
specjalność: Rachunkowość i finanse w jednostkach gospodarczych

Sylabus przedmiotu Rozliczenia międzynarodowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Rozliczenia międzynarodowe
Specjalność Międzynarodowe stosunki ekonomiczne
Jednostka prowadząca Katedra Marketingu
Nauczyciel odpowiedzialny Arkadiusz Malkowski <Arkadiusz.Malkowski@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Zbigniew Mazur <Zbigniew.Mazur@zut.edu.pl>, Piotr Nowaczyk <Piotr.Nowaczyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Opanowanie wiedzy z zakresu makro, mikroekonomii.
W-2Opanowanie podstaw z zakresu finansów i rachunkowości.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
wykłady
T-W-1Zagadnienia wstępne.1
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.2
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe2
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.2
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.2
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.2
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.2
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.1
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Bieżace przygotowanie się do zajęć, przygotowanie się do zaliczenia końcowego45
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-2Wykład wprowadzający.
M-3Prezentacje multimedialne
M-4Dyskusje w grupach
M-5Studia przypadku

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03, E_1A_W04S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-5, M-4S-1, S-2
E_1A_D9/5_W02
Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
E_1A_W01, E_1A_W02, E_1A_W03S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-5, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
E_1A_U16, E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U05, S1A_U08C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-5, M-4S-1
E_1A_D9/5_U02
Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych
E_1A_U01, E_1A_U02, E_1A_U03, E_1A_U04S1A_U01, S1A_U02, S1A_U05, S1A_U06, S1A_U08C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2, M-3, M-5, M-4S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_1A_D9/5_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
E_1A_K02, E_1A_K04, E_1A_K07S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-4S-2
E_1A_D9/5_K02
potrafi pracować w grupie
E_1A_K01, E_1A_K02, E_1A_K03, E_1A_K10, E_1A_K09S1A_K01, S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K05, S1A_K06C-1T-W-6, T-W-7, T-W-1, T-W-8, T-W-9, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-4S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_W01
ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_W02
Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
2,0nie zna pojęcia i metod irozliczeń międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_U01
potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_U02
Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych
2,0Nie identyfikuje głownych formy rozliczeń międzynarodowych
3,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_1A_D9/5_K01
ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
E_1A_D9/5_K02
potrafi pracować w grupie
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy

Literatura podstawowa

  1. Marciniak-Neider D., Płatności w handlu zagranicznym., Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego, Gdańsk 1996, Gdańsk, 1996
  2. Zboińska B., Rozliczenia międzynarodowych płatności handlu zagranicznego, CDKHZ, Warszawa, 1991

Literatura dodatkowa

  1. Budzyński W., Realizacje kontraktu importowego i eksportowego, ARHZ "Editex", Warszawa, 1992

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Zagadnienia wstępne.1
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.2
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe2
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.2
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.2
T-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.2
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.2
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.1
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.1
15

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Bieżace przygotowanie się do zajęć, przygotowanie się do zaliczenia końcowego45
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_W01ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
E_1A_W04Identyfikuje podstawowe rodzaje więzi społecznych, ich wpływ na gospodarkę oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-2Wykład wprowadzający.
M-3Prezentacje multimedialne
M-5Studia przypadku
M-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
S-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie ma wiedzy o podstawowych problemach ekonomicznych
3,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0ma wiedzę o podstawowych problemach ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_W02Zna pojęcie i metody irozliczeń międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_W01Ma podstawową wiedzę z zakresu ekonomii, jej miejscu w systemie nauk społecznych oraz powiązaniach z innymi dyscyplinami naukowymi
E_1A_W02Zna podstawowe formy instytucji społecznych (publicznych, kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich struktury
E_1A_W03Ma podstawową wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej i międzynarodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-2Wykład wprowadzający.
M-3Prezentacje multimedialne
M-5Studia przypadku
M-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie zna pojęcia i metod irozliczeń międzynarodowych
3,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Zna pojęcie i metody rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U16Potrafi dostrzec trendy w gospodarce, w tym wykorzystać zasady rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U04potrafi prognozować procesy i zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) z wykorzystaniem standardowych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-2Wykład wprowadzający.
M-3Prezentacje multimedialne
M-5Studia przypadku
M-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne
3,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dostatecznym
3,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu dobrym
4,5potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu więcej niż dobrym
5,0potrafi prawidłowo interpretować zjawiska ekonomiczne w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_U02Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U02Potrafi zastosować podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społeczno-gospodarczych
E_1A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu
E_1A_U04Potrafi identyfikować struktury rynku i dobrać podstawowe narzędzia i metody ich pomiaru
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U02potrafi wykorzystać podstawową wiedzę teoretyczną i pozyskiwać dane do analizowania konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U05prawidłowo posługuje się systemami normatywnymi oraz wybranymi normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, moralnymi) w celu rozwiązania konkretnego zadania z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-2Wykład wprowadzający.
M-3Prezentacje multimedialne
M-5Studia przypadku
M-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Test lub zaliczenie pisemne bądź ustne mające na celu ocenę stopnia realizacji celów.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie identyfikuje głownych formy rozliczeń międzynarodowych
3,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dostatecznym
3,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu dobrym
4,5Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Identyfikuje głowne formy rozliczeń międzynarodowych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_K01ma świadomość ważności problemów ekonomicznych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K04Prawidłowej identyfikacji i rozstrzygania dylematów związanych z wykonywaniem zawodu
E_1A_K07Uwzględniania aspektów rozwoju zrównoważonego w podejmowanych działaniach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-1wykład informacyjny, wyład konwersatoryjny
M-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie ma świadomości ważności problemów ekonomicznych
3,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dostatecznym
3,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu dobrym
4,5Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu więcej niż dobrym
5,0Ma świadomość ważności problemów ekonomicznych w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_1A_D9/5_K02potrafi pracować w grupie
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_1A_K01Uczenia się przez całe życie
E_1A_K02Samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
E_1A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
E_1A_K10Wykazywania otwartości na świat i zrozumienia dla różnych kultur
E_1A_K09Podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
S1A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych (politycznych, gospodarczych, obywatelskich) uwzględniając aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Opanowanie przez studentów wiedzy na temat różnych form rozliczeń finansowych i dokumentowych, jak też poznanie nowych form finansowania handlu zagranicznego..
Treści programoweT-W-6Kredyty w handlu zagranicznym.
T-W-7Nowe instrumenty finansowania handlu zagranicznego.
T-W-1Zagadnienia wstępne.
T-W-8Dokumenty w handlowych rozliczeniach zagranicznych.
T-W-9Ryzyko w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-2Rola banków w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-3Rozliczenia dewizowe i bezdewizowe
T-W-4Wybór form zapłaty w rozliczeniach międzynarodowych.
T-W-5Ustalenie warunków płatności w kontraktach eksportowych i importowych.
Metody nauczaniaM-4Dyskusje w grupach
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: bieżąca ocena aktywności
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie potrafi pracować w grupie
3,0Nie potrafi samodzielnie podejmować decyzji. W grupie zajmuje się prostymi zagadnieniami o charakterze odtwórczym
3,5Angażuje się w prace grupy mimo braku kompetencji do podejmowania bardziej skomplikowanych działań
4,0Jest aktywnym członkiem zespołu. Współuczestniczy we wszystkich etapach pracy zespołu
4,5Samodzielnie pracuje nad wybranymi tematami
5,0Potrafi prezentować i bronić swoje poglądy