Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
specjalność: Logistyka w biznesie

Sylabus przedmiotu Organizacja przedsiębiorstw turystycznych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Ekonomia
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Organizacja przedsiębiorstw turystycznych
Specjalność Gospodarka turystyczna
Jednostka prowadząca Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki
Nauczyciel odpowiedzialny Joanna Sienkiewicz <joanna.sienkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 4,0 ECTS (formy) 4,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA2 15 2,00,50zaliczenie
wykładyW2 15 2,00,50egzamin

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1podstawy zarządzania

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne1
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej2
T-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-A-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-A-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-A-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)1
T-A-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
15
wykłady
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne2
T-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej1
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)1
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Samodzielne przygotowanie studenta do ćwiczeń14
A-A-3poszukiwanie i studiowanie wskazanej literatury15
A-A-4udzial w konsultacjach8
A-A-5przygotowania do zaliczenia8
60
wykłady
A-W-1Udział w wykładach:15
A-W-2Przygotowanie zadanej pracy:30
A-W-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury15
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/7_W01
Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
E_2A_W02S2A_W02C-1T-W-5, T-W-2, T-W-1M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/7_W02
Opanował podstawowe systemy zarzadzania firmą turystyczna
E_2A_W03S2A_W03C-2T-W-7, T-W-5, T-W-6M-1, M-2S-3
E_2A_D4/7_W03
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
E_2A_W05S2A_W05C-1, C-2T-A-2, T-W-8, T-W-7M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_D4/7_W05
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
E_2A_W02, E_2A_W03S2A_W02, S2A_W03C-1, C-2T-A-1, T-A-4, T-A-5, T-A-2M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/7_W06
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
E_2A_W11S2A_W02, S2A_W03, S2A_W08C-1, C-2T-A-4, T-A-5, T-A-6M-1, M-2S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/7_U01
Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
E_2A_U01S2A_U01C-1, C-2T-W-8, T-W-7, T-W-9M-1, M-2S-2
E_2A_D4/7_U02
Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
E_2A_U17, E_2A_U18, E_2A_U03, E_2A_U04, E_2A_U07S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U05, S2A_U06, S2A_U07, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10C-1, C-2T-A-4, T-A-2, T-W-8M-2S-2, S-3
E_2A_D4/7_U03
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
E_2A_U16, E_2A_U19, E_2A_U05S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U09, S2A_U10C-1, C-2T-A-1, T-A-3, T-A-2, T-W-7M-1, M-2S-1, S-3
E_2A_D4/7_U05
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
E_2A_U07S2A_U03, S2A_U07C-1, C-2T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-9M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_D4/7_U06
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
E_2A_U19, E_2A_U20, E_2A_U01, E_2A_U04, E_2A_U08S2A_U01, S2A_U02, S2A_U03, S2A_U04, S2A_U05, S2A_U08, S2A_U09, S2A_U10C-1, C-2T-A-3, T-A-4, T-A-7, T-A-8, T-W-9M-1, M-2S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
E_2A_D4/7_K01
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
E_2A_K01S2A_K01, S2A_K06C-1T-W-3, T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-2, T-W-1, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/7_K02
Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
E_2A_K03S2A_K03C-1T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2, S-3
E_2A_D4/7_K03
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
E_2A_K05S2A_K05C-1, C-2T-W-8, T-W-7, T-W-4, T-W-9M-1, M-2S-1, S-2
E_2A_D4/7_K05
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
E_2A_K06S2A_K07C-1, C-2T-A-7, T-A-9, T-A-2M-2S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/7_W01
Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_W02
Opanował podstawowe systemy zarzadzania firmą turystyczna
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_W03
Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D4/7_W05
Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D4/7_W06
Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/7_U01
Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_U02
Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_U03
Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D4/7_U05
Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D4/7_U06
Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
E_2A_D4/7_K01
Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_K02
Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
E_2A_D4/7_K03
Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
E_2A_D4/7_K05
Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.

Literatura podstawowa

  1. Bosuacki S., Sikora J., Wartecki A., Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, AWF Poznan, Poznan, 2008
  2. Sarnowski J., Kirejczyk E, Zarzadzanie przedsiębiorstwem turystycznym, ALMAMER Wyzsza Szkoła Ekonomiczna, 2011
  3. Czekaj J., Dresler Z., Zarządzanie finansami przedsiębiorstw.Podstawy teorii., PWN, Warszawa, 1999
  4. Gołembski G, Przedsiębiorstwo turystyczne w gospodarce wolnorynkowej, AE Poznan, Poznan, 1997
  5. Jędrzejczyk J., Nowoczesny biznes turystyczny. Ekostrategie w zarzadzaniu firmą., PWN, Warszawa, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Biczysko W., Tauber R.D., Zarządzanie finansami w hotelarstwie, gastronomii i turystyce, Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa w Poznaniu, Poznan, 2009
  2. Biczysko W., Tauber R.D., Kalkulacje cenowe w hotelarstwie, gastronomi i turystyce., Wyzsza Szkoła Gastronomii i Hotelarstwa, Poznan, 2005

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne1
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej2
T-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-A-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-A-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-A-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)1
T-A-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
15

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej1
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne2
T-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej1
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych2
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów2
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi2
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)1
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej2
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Udział w ćwiczeniach15
A-A-2Samodzielne przygotowanie studenta do ćwiczeń14
A-A-3poszukiwanie i studiowanie wskazanej literatury15
A-A-4udzial w konsultacjach8
A-A-5przygotowania do zaliczenia8
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Udział w wykładach:15
A-W-2Przygotowanie zadanej pracy:30
A-W-3Poszukiwanie i czytanie wskazanej literatury15
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_W01Opanował treść i istotę podstawowych funkcji zarządzania przedsieb.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_W02Opanował podstawowe systemy zarzadzania firmą turystyczna
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_W03Ma wiedze o podstawowych problemach przedsiębiorstwa.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W05Ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako podmiocie tworzącym i działającym w strukturach społeczno-gospodarczych oraz pogłębioną w zakresie obszarów jego aktywności społeczno-gospodarczej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W05ma rozszerzoną wiedzę o człowieku jako twórcy kultury, pogłębioną w odniesieniu do wybranych obszarów aktywności człowieka
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_W05Jest przygotowany do aktywnego uczestnictwa w gospodarowaniu.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W02Ma rozszerzoną wiedzę na temat struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną wiedzę w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
E_2A_W03Ma pogłębioną wiedzę na temat relacji między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_W06Ma wiedze o roli MSP w ekonomice regionu i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_W11Ma pogłębioną wiedzę na temat systemu finansowego i jego wpływu na funkcjonowanie gospodarki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_W02ma rozszerzoną wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych oraz pogłębioną w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych
S2A_W03ma pogłębioną wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w odniesieniu do wybranych struktur i instytucji społecznych i kategorii więzi społecznych lub wybranych kręgów kulturowych
S2A_W08ma pogłębioną wiedzę o procesach zmian wybranych struktur, instytucji i więzi społecznych oraz zna rządzące tymi zmianami prawidłowości
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_U01Umie wykorzystać nabytą wiedzę do samodzielnej realizacji projektów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_U02Opanował umiejętność formułowania wlasnych ocen i wniosków
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U17Potrafi formułować oczekiwania wobec technologii teleinformatycznych (ICT)
E_2A_U18Potrafi weryfikować swoje działania ze względu na ich skutki ekonomiczno-finansowe, prawne i moralne
E_2A_U03Umie organizować pracę własną i zespołu, dostrzegać problemy i je rozwiązywać
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U06posiada umiejętność wykorzystania zdobytej wiedzy w różnych zakresach i formach, rozszerzoną o krytyczną analizę skuteczności i przydatności stosowanej wiedzy
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_U03Potrafi posługiwac sie podstawowymi kategoriami przedsiebiorczosci.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U16Potrafi śledzić i analizować trendy w gospodarce, w tym oceniać efekty rozwoju zrównoważonego na poziomie globalnym, regionalnym i lokalnym
E_2A_U19Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
E_2A_U05Sprawnie posługuje się normami oraz regułami prawno-organizacyjnymi w celu rozwiązywania konkretnego zadania z zakresu ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_U05Potrafi oceniac zjawiska gospodarcze w regionie i kraju.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U07Rozwiązuje problemy makro-i mikroekonomiczne z wykorzystaniem zaawansowanych narzędzi analitycznych, w tym nowoczesnych technologii informatycznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U07posiada umiejętność samodzielnego proponowania rozwiązań konkretnego problemu i przeprowadzenia procedury podjęcia rozstrzygnięć, w tym zakresie
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-A-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-A-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_U06Ma umiejetnosc formulowania wlasnych wnioskow i ocen firmy, sektora.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_U19Wyjaśnia złożone problemy współczesnej gospodarki w świetle dorobku i poglądów autorytetów ekonomii
E_2A_U20Posiada pogłębioną umiejętność raportowania zamierzeń i efektów zrealizowanych działań w języku polskim i obcym
E_2A_U01Potrafi wykorzystać zdobytą wiedzę naukową do interpretacji i wyjaśniania zjawisk społeczno-gospodarczych oraz wzajemnych relacji między nimi
E_2A_U04Potrafi zastosować narzędzia i metody pomiaru zjawisk rynkowych
E_2A_U08Potrafi formułować opinie i proponować rozwiązania problemów związanych z przebiegiem procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_U01potrafi prawidłowo interpretować i wyjaśniać zjawiska społeczne oraz wzajemne relacje między zjawiskami społecznymi
S2A_U02potrafi wykorzystać wiedzę teoretyczną do opisu i analizowania przyczyn i przebiegu procesów i zjawisk społecznych oraz potrafi formułować własne opinie i dobierać krytycznie dane i metody analiz
S2A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg procesów i zjawisk społecznych, formułować własne opinie na ten temat oraz stawiać proste hipotezy badawcze i je weryfikować
S2A_U04potrafi prognozować i modelować złożone procesy społeczne obejmujące zjawiska z różnych obszarów życia społecznego z wykorzystaniem zaawansowanych metod i narzędzi w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S2A_U05sprawnie posługuje się systemami normatywnymi, normami i regułami (prawnymi, zawodowymi, etycznymi) albo potrafi posługiwać się nimi w celu rozwiązywania konkretnych problemów, ma rozszerzoną umiejętność w odniesieniu do wybranej kategorii więzi społecznych lub wybranego rodzaju norm
S2A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych, rozszerzoną o umiejętność pogłębionej teoretycznie oceny tych zjawisk w wybranych obszarach, z zastosowaniem metody badawczej
S2A_U09posiada pogłębioną umiejętność przygotowania różnych prac pisemnych w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
S2A_U10posiada pogłębioną umiejętność przygotowywania wystąpień ustnych w języku polskim i języku obcym, w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów lub w obszarze leżącym na pograniczu różnych dyscyplin naukowych
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-A-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-A-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-A-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_K01Potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K01Uczenia się przez całe życie, inspirowania i organizowania procesu uczenia się od innych osób
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
S2A_K06potrafi samodzielnie i krytycznie uzupełniać wiedzę i umiejętności, rozszerzone o wymiar interdyscyplinarny
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-3Ewolucja układu podmiotowego gospodarki turystycznej
T-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-1Przedsiębiorstwo turystyczne w systemie gospodarki rynkowej
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_K02Potrafi uzasadniać i bronić w trakcie dyskusji stawianych tez
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K03Określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
Treści programoweT-W-5Kryteria specjalizacji przedsiębiorstw turystycznych
T-W-6Kapitały przedsiębiorstwa oraz źródła finansowania tych kapitałów
T-W-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
S-3Ocena podsumowująca: Zaliczenie całościowe jako wypadkowa ocen cząstkowych
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student: opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przewazajacej mierze błędna)
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_K03Ma swiadomosc znaczenia przedsiębiorczosci i podmiotow gospodarczych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K05Opracowywania projektów społecznych uwzględniających aspekty prawne, ekonomiczne i polityczne oraz przewiduje wielokierunkowe skutki społeczne swojej działalności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K05umie uczestniczyć w przygotowaniu projektów społecznych i potrafi przewidywać wielokierunkowe skutki społeczne swej działalności
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-W-8Analiza projektów inwestycyjnych w turystyce i rekreacji (w bieżącej działalności usługowej)
T-W-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-W-4Typologia i klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych
T-W-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe - wykład konwersatoryjny
M-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie kolokwium
S-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaE_2A_D4/7_K05Potrafi myslec i dziaać w sposób przedsiębiorczy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówE_2A_K06Myślenia i działania w sposób przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS2A_K07potrafi myśleć i działać w sposób przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Opanowanie wiedzy z zakresu zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi,
C-2Opanowanie podstaw zarzadzania przedsiębiorstwami turystycznymi
Treści programoweT-A-7Zarządzanie należnościami i zobowiązaniami handlowymi
T-A-9Możliwości współpracy z kontrahentami i dłużnikami w zakresie działalności gospodarczej
T-A-2Cechy rynku i ich wpływ na przedsiębiorstwo turystyczne
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące: metoda przypadków i sytuacyjna, dyskusja dydaktyczna (burza mózgow, dyskusja panelowa)
Sposób ocenyS-2Ocena formująca: Zaliczenie na ocenę projektu w formie prezentacji
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie ma podstawowej wiedzy dotyczacej sposobow i obszarow zastosowania
3,0Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
3,5Student: w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, w zakresie opanowania wiedzy przyswoil zasadnicze tresci programowe, w zakresie stosunku do wiedzy popelnia wiele drobnych bledów w tresci i jezyku (jakosc wypowiedzi w przewazajacej mierze bledna)
4,0Student: w zakresie wiedzy opanował prawie caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal nieomal poprawnie calosc zakresu materialu, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy popelnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi naogół poprawne)
4,5Student" w zakresie wiedzy opanowal caly material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy opanowal wszystkie tresci programowe, w zakreszie stosunku do wiedzy wykazzuje duze zainteresowanie, w zakresie wyrazania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudnosci.
5,0Student: w zakresie wiedzy wykracza poza material programowy, w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzezen, w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duze zainteresowanie - ciekawosc poznawcza, odpowiada poprawnym jezykiem, prawidlowo i pewnie.
zamknij

Ta strona używa ciasteczek (cookies), dzięki którym nasz serwis może działać lepiej. Dowiedz się więcej.