Wydział Ekonomiczny - Ekonomia (S2)
Sylabus przedmiotu Audyt personalny:
Informacje podstawowe
| Kierunek studiów | Ekonomia | ||
|---|---|---|---|
| Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
| Tytuł zawodowy absolwenta | magister | ||
| Obszary studiów | nauk społecznych | ||
| Profil | ogólnoakademicki | ||
| Moduł | — | ||
| Przedmiot | Audyt personalny | ||
| Specjalność | Gospodarowanie kapitałem ludzkim | ||
| Jednostka prowadząca | Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami | ||
| Nauczyciel odpowiedzialny | Artur Wilczyński <Artur.Wilczynski@zut.edu.pl> | ||
| Inni nauczyciele | Lesław Rządziński <lrzadzinski@zut.edu.pl> | ||
| ECTS (planowane) | 4,0 | ECTS (formy) | 4,0 |
| Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
| Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
| KOD | Wymaganie wstępne |
|---|---|
| W-1 | Podstawowa wiedza z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi |
Cele przedmiotu
| KOD | Cel modułu/przedmiotu |
|---|---|
| C-1 | Zapoznanie studentów z celem i korzyściami wynikającymi z audytu personalnego |
| C-2 | Budowa umiejętności przygotowania i przeprowadzenia audytu personalnego w organizacji |
| C-3 | Pogłębianie wiedzy dotyczącej roli i metod pracy audytora |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
| KOD | Treść programowa | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| T-A-1 | Diagnoza kompetencji pracowniczych | 6 |
| T-A-2 | Metody i narzędzia controllingu personalnego | 5 |
| T-A-3 | Koszty personalne | 2 |
| T-A-4 | Raport diagnostyczny z audytu personalnego | 2 |
| 15 | ||
| wykłady | ||
| T-W-1 | Znaczenie audytu personalnego w doskonaleniu organizacji | 2 |
| T-W-2 | Organizacja działu personalnego | 2 |
| T-W-3 | Audyt stanowiskowy | 3 |
| T-W-4 | Dokumentacja audytowa | 2 |
| T-W-5 | Ryzyko kadrowe | 2 |
| T-W-6 | Controlling personalny | 4 |
| 15 | ||
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
| KOD | Forma aktywności | Godziny |
|---|---|---|
| ćwiczenia audytoryjne | ||
| A-A-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-A-2 | Przygotowanie do ćwiczeń audytoryjnych i studiowanie wskazanej literatury | 22 |
| A-A-3 | Przygotowanie prezentacji | 20 |
| A-A-4 | Udział w konsultacjach dotyczących prezentacji | 3 |
| 60 | ||
| wykłady | ||
| A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach | 15 |
| A-W-2 | Przygotowanie do kolokwium zaliczeniowego | 24 |
| A-W-3 | Udział w kolokwium zaliczeniowym | 3 |
| A-W-4 | Zapoznanie się ze wskazaną literaturą fachową | 10 |
| A-W-5 | Przygotowanie do wykładu konwersatoryjnego | 8 |
| 60 | ||
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
| KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
|---|---|
| M-1 | Wykład informacyjny |
| M-2 | Wykład konwersatoryjny |
| M-3 | Ćwiczenia przedmiotowe |
Sposoby oceny
| KOD | Sposób oceny |
|---|---|
| S-1 | Ocena formująca: Ocena wykonania projektów |
| S-2 | Ocena podsumowująca: Kolokwium zaliczeniowe pisemne |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| E_2A_D2/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | E_2A_W05, E_2A_W10 | S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08 | C-1 | T-W-2, T-W-1 | M-1, M-2 | S-2 |
| E_2A_D2/3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | E_2A_W05, E_2A_W10 | S2A_W03, S2A_W05, S2A_W08 | C-2, C-3 | T-W-5, T-W-6, T-W-4, T-W-3 | M-1, M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
| Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
|---|---|---|---|---|---|---|
| E_2A_D2/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08 | C-2, C-3 | T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-A-1 | M-3 | S-2 |
| E_2A_D2/3_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | E_2A_U02, E_2A_U05, E_2A_U12 | S2A_U02, S2A_U05, S2A_U08 | C-3 | T-A-2 | M-3 | S-2 |
| E_2A_D2/3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | E_2A_U13, E_2A_U14 | S2A_U09, S2A_U10 | C-2 | T-A-3, T-A-4 | M-3 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| E_2A_D2/3_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wyjaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | 2,0 | Student nie potrafi wyjaśnić jakie jest znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim |
| 3,0 | Student potrafi zdefiniować w sposób ogólny znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
| 3,5 | Student potrafi precyzyjnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim | |
| 4,0 | Student potrafi dokładnie objaśnić znaczenie audytu personalnego w gospodarowaniu kapitałem ludzkim oraz jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych | |
| 4,5 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować znaczenie audytu personalnego, wskazać jego cel w poszczególnych procedurach kadrowych oraz wskazać wnioski jakie płyną z audytu dla działu personalnego | |
| 5,0 | Student potrafi szczegółowo wyjaśnić znaczenie audytu personalnego, wskazać jego celowość w poszczególnych procedurach kadrowych, wskazać wnioski jakie płyną z audytu personalnego dla działalności działu personalnego oraz zaproponować własne koncepcje dotyczące możliwości jego wykorzystania | |
| E_2A_D2/3_W02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi charakteryzować przebieg procesu audytu personalnego | 2,0 | Student nie potrafi wymienić etapów wchodzących w skład procesu audytu personalnego oraz scharakteryzować w sposób zadowalający żadnego z nich |
| 3,0 | Student potrafi opisać w sposób ogólny proces audytu personalnego | |
| 3,5 | Student potrafi scharakteryzować proces audytu personalnego wraz z wymianą etapów w nim występujących | |
| 4,0 | Student potrafi szczegółowo scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego | |
| 4,5 | Student potrafi szczegółowo opisać etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz poznane metody i techniki pozwalające na realizację poszczególnych etapów | |
| 5,0 | Student potrafi dokładnie scharakteryzować etapy i przebieg procesu audytu personalnego, wskazać zależności pomiędzy nimi oraz metody i techniki pozwalające na ich realizację wraz ze wskazaniem problemów mogących wystąpić w każdym z etapów procesu |
Kryterium oceny - umiejętności
| Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
|---|---|---|
| E_2A_D2/3_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student umie sporządzić plan audytu personalnego | 2,0 | Student nie umie sporządzić planu audytu personalnego oraz nie potrafi zorganizować procesu audytu personalnego |
| 3,0 | Student potrafi sporządzić ogólny plan audytu personalnego oraz umie zgodnie z nim postępować | |
| 3,5 | Student umie wykonać ogólny plan audytu personalnego oraz ocenić jego słabe punkty | |
| 4,0 | Student potrafi sporządzić dokładny plan audytu personalnego i dokonać jego wszechstronnej analizy | |
| 4,5 | Student potrafi sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego kompleksowej analizy oraz dobierać poznane w tym zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
| 5,0 | Student umie sporządzić plan audytu personalnego, dokonać jego wszechstronnej analizy oraz przygotować własne zakresie rozwiązania w zależności od organizacji, w której ma on być przeprowadzony | |
| E_2A_D2/3_U02 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi wykorzystać w praktyce metody controllingu personalnego | 2,0 | Student nie umie stosować poznanych metod controllingu personalnego |
| 3,0 | Student potrafi stosować jedynie poznane podstawowe metody szacowania kosztów personalnych w organizacji | |
| 3,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz poznane podstawowe metody analiz kadr | |
| 4,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz większość metod analizy kadr | |
| 4,5 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie poznane metody analizy kadr | |
| 5,0 | Student potrafi wykorzystywać metody szacowania kosztów personalnych w organizacji oraz wszystkie metody analizy kadr wraz umie opracowywać ogólne wnioski z wykonanych analiz | |
| E_2A_D2/3_U03 W wyniku przeprowadzonych zajęć student potrafi prezentować wyniki z realizacji zadań ćwiczeniowych | 2,0 | Student nie potrafi dokonać ustnej prezentacji wyników powierzonego mu zadania ćwiczeniowego |
| 3,0 | Student potrafi dokonać pobieżnej prezentacji otrzymanych wyników zadań ćwiczeniowych | |
| 3,5 | Student potrafi dokładnie przedstawić wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz potrafi przeprowadzić analizę otrzymanych wyników | |
| 4,0 | Student umie wszechstronnie zaprezentować wyniki zrealizowanego zadania ćwiczeniowego oraz dokonać odniesienia otrzymanych wyników do treści literatury przedmiotu | |
| 4,5 | Student umie przedstawić otrzymane wyniki zadań ćwiczeniowych oraz potrafi przeprowadzić dyskusję wyników wyrażając swoje spostrzeżenia | |
| 5,0 | Student w sposób precyzyjny umie przedstawić wyniki zadania ćwiczeniowego, przeprowadzić analizę otrzymanych wyników oraz wskazuje na wady i zalety proponowanych rozwiązań |
Literatura podstawowa
- Maciniak J., Audyt funkcji personalnej w przedsiębiorstwie, Wolters Kluwer, Kraków, 2010
- Nowak M., Controlling personalny, Wolters Kluwer, Kraków, 2008
Literatura dodatkowa
- Davis T., Ewaluacja talentu. Nowa strategia zarządzania talentami w organizacji., Wolters Kluwer, Kraków, 2010
- Ulrich D., Becker B., Huselid M., Karta wyników zarządzania zasobami ludzkimi, Wolters Kluwer, Kraków, 2002