Wydział Ekonomiczny - Turystyka i rekreacja (S1)
Sylabus przedmiotu Pedagogika czasu wolnego:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Turystyka i rekreacja | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk przyrodniczych, nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Pedagogika czasu wolnego | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Ekonomii | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Sylwia Gołąb <sylwia.golab@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Podstawowa wiedza o funkcjonowaniu człowieka w środowisku socjalizacyjnym pierwotnym i wtórnym (oparta na doświadczeniu). |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Znać podstawowe pojęcia z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
C-2 | Mieć podstawową wiedzę o metodach badawczych stosowanych w pedagogice i pedagogice czasu wolnego. |
C-3 | Wskazywać obszary (dziedziny) możliwych zastosowań pedagogiki czasu wolnego w turystyce. |
C-4 | Chrakateryzować zjawisko czasu wolnego i rolę środowisk wychowawczych w procesie wychowania w czasie wolnym. |
C-5 | Świadomy znaczenia wypoczynku dla równowagi psychicznej człowieka. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pedagogika i pedagogika czasu wolnego jako nauka, miejsce w systemie nauk, źródła i metody badań pedagogicznych - określenie warunków "kontraktów studenckich" (metoda projektów). | 4 |
T-W-2 | Zjawisko czasu wolnego - ustalenia terminologiczne w definiowaniu czasu wolnego, budżet czasu i jego kryteria. | 2 |
T-W-3 | Zdrowotne i wychowawcze znaczenie odpoczynku. | 4 |
T-W-4 | Historyczne i współczesne formy spędzania czasu wolnego (najczęściej praktykowane i o ograniczonej popularności). Przejawy niewłaściwego spędzania czasu wolnego. | 4 |
T-W-5 | Wychowanie do wczasów jako kształtowanie osobowości. | 2 |
T-W-6 | Motywacja aktywności turystycznej. | 4 |
T-W-7 | Środowisko wychowawcze - rola naturalnych i intencjonalnych środowisk wychowawczych. | 2 |
T-W-8 | Typologia wczasowiczów i turystów. | 2 |
T-W-9 | Elementy warsztatu dydaktycznego jako środek oddziaływania intencjonalnego. | 2 |
T-W-10 | Prezentacja projektów studenckich i ich ocena. Kolokwium zaliczeniowe | 4 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 30 |
A-W-2 | Przygotowanie do dyskusji związanej z wykładem - referaty tematyczne, opracowanie projektów i zadań zleconych przez nauczyciela, analiza literatury do poszczególnych tematów zajęć. | 25 |
A-W-3 | Udział w konsultacjach w celu np. weryfikacji postępów, doboru adekwatnej literatury, metodyki projektu. | 15 |
A-W-4 | Przygotowanie do zaliczenia. | 20 |
90 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Metody problemowe - wykład problemowy. |
M-2 | Metody podające - pogadanka sokratyczna lub heurystyczna. |
M-3 | Metody aktywizujące - dyskusja dydaktyczna związana z wykładem. |
M-4 | Metody problemowe - metoda projektów. |
M-5 | Metody praktyczne - przygotowanie referatów z wykorzystaniem multimediów, prezentacja projektów. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena aktywności na zajęciach (stopień przygotowania do dyskusji). |
S-2 | Ocena formująca: Ocena terminowości i stopnia zaangażowania w prace nad projektem tematycznym (wypełnianie kontraktu studenckiego). |
S-3 | Ocena podsumowująca: Ocena kolokwium. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C3_W01 Zna podstawowe pojęcia z pedagogiki czasu wolnego. | TiR_1A_W01 | S1A_W01 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_C3_W02 Zna znaczenie wychowawcze i zdrowotne wypoczynku (czasu wolnego). | TiR_1A_W05 | S1A_W05 | C-3 | T-W-2, T-W-3, T-W-7, T-W-8 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2 |
TiR_1A_C3_W03 Ma podstawową wiedzę na temat roli środowisk wychowawczych. | TiR_1A_W04 | S1A_W04, S1A_W11 | C-4 | T-W-7 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C3_U01 Charakteryzuje podstawowe historyczne i współczesne formy spędzania czasu wolnego podczas dyskusji związanej z wykładem. | TiR_1A_U02 | S1A_U02 | C-4 | T-W-2, T-W-4 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_C3_U02 Wymienia psychoprofilaktyczne, terapeutyczne i zdrowotne wartości czasu wolnego, w sytuacji dyskusji dydaktycznej. | TiR_1A_U05, TiR_1A_U06 | S1A_U05, S1A_U06 | C-4 | T-W-3, T-W-5 | M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
TiR_1A_C3_U03 Opisuje rolę środowisk wychowawczych w wychowaniu do wczasów w czasie dyskusji dydaktycznej. | TiR_1A_U01 | S1A_U01 | C-4 | T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-3, M-4, M-5 | S-3 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
TiR_1A_C3_K01 Dostrzega ograniczenia wynikające z indywidualnych stylów działania człowieka w kontekście pracy i wypoczynku, w sytuacji dydaktycznej zaaranżowanej przez nauczyciela. | TiR_1A_K07 | S1A_K07 | C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3 |
TiR_1A_C3_K02 Potrafi współpracować w grupie przygotowując projekty i rozwiązując zadania zlecone przez nauczyciela. | TiR_1A_K02, TiR_1A_K03, TiR_1A_K06 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K06 | C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-2, S-3 |
TiR_1A_C3_K03 Angażuje się w proces nauczania. | TiR_1A_K01 | S1A_K01 | C-1, C-2, C-3, C-4, C-5 | T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5, T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9 | M-1, M-2, M-3, M-4, M-5 | S-1, S-2, S-3 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C3_W01 Zna podstawowe pojęcia z pedagogiki czasu wolnego. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_W02 Zna znaczenie wychowawcze i zdrowotne wypoczynku (czasu wolnego). | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_W03 Ma podstawową wiedzę na temat roli środowisk wychowawczych. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C3_U01 Charakteryzuje podstawowe historyczne i współczesne formy spędzania czasu wolnego podczas dyskusji związanej z wykładem. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_U02 Wymienia psychoprofilaktyczne, terapeutyczne i zdrowotne wartości czasu wolnego, w sytuacji dyskusji dydaktycznej. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_U03 Opisuje rolę środowisk wychowawczych w wychowaniu do wczasów w czasie dyskusji dydaktycznej. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
TiR_1A_C3_K01 Dostrzega ograniczenia wynikające z indywidualnych stylów działania człowieka w kontekście pracy i wypoczynku, w sytuacji dydaktycznej zaaranżowanej przez nauczyciela. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_K02 Potrafi współpracować w grupie przygotowując projekty i rozwiązując zadania zlecone przez nauczyciela. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. | |
TiR_1A_C3_K03 Angażuje się w proces nauczania. | 2,0 | Student nie ma podstawowej wiedzy z zakresu pedagogiki czasu wolnego. |
3,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zainteresowany (częściowo obojętny), - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia wiele drobnych błędów w treści i języku (jakość wypowiedzi w przeważającej mierze błędna). | |
3,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował podstawowy materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował podstawowy zakres materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy średnio zaiteresowany, w zakresie wyrażania wiedzy drobne błędy w treści i języku (jakość wypowiedzi - częściowo błędna). | |
4,0 | Student: - w zakresie wiedzy opanował prawie cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował nieomal poprawnie całość zakresu materiału, - w zakresie opanowania wiedzy przyswoił zasadnicze treści programowe prawie dokładnie, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy popełnia nieznaczne uchybienia (wypowiedzi na ogół poprawne). | |
4,5 | Student: - w zakresie wiedzy opanował cały materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy opanował wszystkie treści programowe, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - w zakresie wyrażania wiedzy i sposobu wypowiedzi - bez trudności. | |
5,0 | Student: - w zakresie wiedzy wykracza poza materiał programowy, - w zakresie rozumienia wiedzy - bez zastrzeżeń, - w zakresie stosunku do wiedzy wykazuje duże zainteresowanie, - odpowiada poprawnym językiem, prawidłowo i pewnie. |
Literatura podstawowa
- Pięta J., Pedagogika czasu wolnego, WSE, Warszawa, 2004
- Śliwiński W., Pedagogika czasu wolnego i jej związki z rekreacją, w: Teoria i metodyka rekreacji. Zagadnienia podstawowe., AWF Poznań, Poznań, 2001
- Winiarski R., problemy wychowania do rekreacji, w: Wstęp do teorii rekreacji, AWF Kraków, 1989
Literatura dodatkowa
- Nęcki Z., Komunikacja międzyludzka, Wydawnictwo Profesjonalnej Szkoły Biznesu, Kraków, 1996
- Obuchowski K., Przez galaktykę potrzeb, Zysk i S-ka, Poznań, 1995
- Kiełbasiewicz - Drozdowska I., Osobowościowe i społeczne uwarunkowania rekreacji, w: Teoria i metodyka rekreacji. Zagadnienia podstawowe., AWF Poznań, Poznań, 2001