Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Gospodarka regionalna i samorządowa

Sylabus przedmiotu Wycena nieruchomości niezurbanizowanych:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Wycena nieruchomości niezurbanizowanych
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW6 10 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA6 20 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości, podstaw ekonomii ,statystyki
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe4
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych4
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)4
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych4
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców4
20
wykłady
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi2
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy leśnictwa2
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z realizacja materiału z ćwiczeń15
A-A-3Rozwiazywanie zadań20
A-A-4Formułowanie problemów szacowania wartości nieruchomości specjalnych i szczególnych5
60
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: ocena ze sprawdzianu cząstkowego
S-2Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego rozwiazywania problemu doboru metod wyceny
S-3Ocena formująca: ocena umiejętności samodzielnego obliczania wartości według procesu czynności wyceny w zależności od zastosowanej metody
S-4Ocena podsumowująca: zaliczenie na ocenę
S-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D8/18_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
Z_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-A-5, T-W-4, T-A-2, T-A-4, T-W-1, T-W-2, T-W-5, T-A-3, T-W-3, T-A-1M-3S-5
Z_1A_D8/18_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
Z_1A_W01S1A_W01C-2, C-1T-A-1, T-W-4, T-A-5, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-A-4, T-A-3, T-W-5M-3S-5
Z_1A_D8/18_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
Z_1A_W01S1A_W01C-2, C-1T-W-1, T-A-5, T-W-2, T-A-3, T-W-3, T-W-5, T-W-4, T-A-4, T-A-2, T-A-1M-3S-5

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D8/18_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
Z_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-A-1, T-W-5, T-W-4, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-W-1, T-W-3, T-W-2, T-A-5M-2, M-3, M-1S-5
Z_1A_D8/18_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
Z_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-A-2, T-W-2, T-W-1, T-A-3, T-W-5, T-A-1, T-A-5, T-W-3, T-W-4, T-A-4M-1, M-3, M-2S-5

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D8/18_K01
Świadomy i zorientowany w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
Z_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-1, C-2T-A-1, T-W-1, T-W-2, T-W-4, T-A-3, T-A-4, T-A-2, T-W-5, T-A-5, T-W-3M-1, M-3, M-2S-5

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D8/18_W01
Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
Z_1A_D8/18_W02
Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
Z_1A_D8/18_W03
identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym
4,5identyfikuje w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D8/18_U01
Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym
Z_1A_D8/18_U02
Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
3,5prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D8/18_K01
Świadomy i zorientowany w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobry
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Konowalczuk J. i inni, Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie centrum organizacji, 2008
  2. Nowak A., Wycena lasów, Edukcaterra Sp.z o o, Olsztyn, 2010
  3. Podgórski M. i inni, Podstawy wyceny lasów, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001
  4. Cymerman R. ( red ), Podstawy rolnictwa i wycena nieruchomości rolnych, Edukaterra, Olsztyn, 2011

Literatura dodatkowa

  1. Łaguna T., Wycena nieruchomości i gospodarstw rolnych, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe4
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych4
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)4
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych4
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców4
20

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,2
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP2
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi2
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej2
T-W-5Podstawy leśnictwa2
10

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1uczestnictwo w zajęciach20
A-A-2Udział w konsultacjach związanych z realizacja materiału z ćwiczeń15
A-A-3Rozwiazywanie zadań20
A-A-4Formułowanie problemów szacowania wartości nieruchomości specjalnych i szczególnych5
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Czytanie wskazanej literatury15
A-W-3Przygotowanie do egzaminu i udział w egzaminie5
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_W01Rozróżnia cechy specyficzne i sposoby szacowania części składowych nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-5Podstawy leśnictwa
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
T-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_W02Formułuje cele i objaśnia potrzebę szacowania wartości według obowiązujących przepisów prawa
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
C-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-W-5Podstawy leśnictwa
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wymienić i zdefiniować podstawowych pojęć
3,0poprawnie wykorzystuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie wykorzystuje i definiuje wszystkie narzędzia
4,0nie tylko poprawnie wykorzystuje narzędzia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także przy ich pomocy identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego problemu z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_W03identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
C-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
Treści programoweT-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
T-W-5Podstawy leśnictwa
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
Metody nauczaniaM-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie identyfikuje okoliczności, w których, istnieje konieczność dokonywania wycen nieruchomości rolnych i leśnych
3,0identyfikuje w stopniu dostatecznym
3,5identyfikuje w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0identyfikuje w stopniu dobrym
4,5identyfikuje w stopniu więcej niż dobrym
5,0identyfikuje w stopniu bardzo dobrym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_U01Analizuje dane, dobiera i stosuje sposoby wyceny nieruchomości rolnych i leśnych oraz wartości części składowych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
T-W-5Podstawy leśnictwa
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
Metody nauczaniaM-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich prac
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
3,5prezentuje wyniki i umiejętności ich efektywnej analizy
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_U02Szacuje wartość w zależności od celów wyceny według obowiązujących przepisów
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-W-5Podstawy leśnictwa
T-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować pojęć i metod
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
3,5prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich analizy. Potrafi również prowadzić dyskusje o osiągniętych wynikach
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować modyfikacje w układzie pomiarowym
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D8/18_K01Świadomy i zorientowany w doborze źródeł do wyceny i znaczenia szacowania wartości w gospodarce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych pojęć i części składowych nieruchomości i sposobów ich wyceny
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktycznego stosowania wiedzy do rozwiazywania zadań
Treści programoweT-A-1Wycena nieruchomości rolnych i ich części składowych (zasiewy i uprawy, działki siedliskowe
T-W-1Podstawy rolnictwa: nieruchomości rolne, grunt rolny i gospodarstwo rolne, klasyfikacja użytków gruntowych, jakość ziemi rolniczej,
T-W-2Zasady gospodarki nieruchomościami rolnymi: ochrona gruntów rolnych i leśnych, gospodarowanie Zasobem Własności Rolnej SP
T-W-4Podstawy gospodarki wodnej
T-A-3Wycena nieruchomości leśnych( gruntu leśnego, drzew i drzewostanów)
T-A-4Wycena nieruchomości zadrzewionych i zakrzewionych
T-A-2Wycena sadów i plantacji wieloletnich, szklarni i inspektów, gruntów pod stawami i rowami pełniącymi funkcje melioracji wodnych
T-W-5Podstawy leśnictwa
T-A-5Wycena parków, ogrodów i zielenców
T-W-3Podstawy leśnictwa: pojęcie lasów i drzewostanów, plany urządzenia lasów jako źródło danych, przestrzenny podział lasów, ograniczenia w obrocie lasami, zasady gospodarowania nieruchomościami rolnymi
Metody nauczaniaM-1metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiazywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
Sposób ocenyS-5Ocena podsumowująca: Egzamin pisemny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobry
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym