Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Sylabus przedmiotu Kapitał ludzki w gospodarce regionalnej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Zarządzanie | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | pierwszego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | licencjat | ||
Obszary studiów | nauk społecznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Kapitał ludzki w gospodarce regionalnej | ||
Specjalność | Gospodarka regionalna i samorządowa | ||
Jednostka prowadząca | Zakład Polityki Gospodarczej i Turystyki | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Marlena Prochorowicz <Marlena.Prochorowicz@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Bogusław Stankiewicz <Boguslaw.Stankiewicz@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 2,0 | ECTS (formy) | 2,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Wiedza z zakresu prawa pracy i kultury organizacyjnej |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Zapoznanie studentów z zagadnieniami kapitału intelektualnego i wiedzy jako determinanty konkurencyjności |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
T-K-1 | Programy operacyjne związane z kapitałem ludzkim | 2 |
T-K-2 | Wybrane fundusze UE w rozwoju innowacji i wiedzy | 1 |
T-K-3 | Kursy, szkolenia, seminaria, sympozja - kształcenie ustawiczne | 1 |
T-K-4 | Wpływ pracy na zdrowie (narodu i świata). Edukacja zdrowotna, ochrona zdrowia. | 2 |
T-K-5 | Różnice w zakresie zdrowia i opieki zdrowotnej. Choroby zawodowe | 2 |
T-K-6 | Programy pomocy dla pracowników, programy emerytalne, programy dla niepełnosprawnych | 2 |
10 | ||
wykłady | ||
T-W-1 | Kapitał intelektualny jako podstawa budowy przewagi konkurencyjnej | 2 |
T-W-2 | Zasoby i przepływy kapitału intelektualnego | 2 |
T-W-3 | Kapitał ludzki, postęp techniczny = wzrost gospodarczy | 2 |
T-W-4 | Kapitał intelektualny i jego ochrona | 2 |
T-W-5 | Rozwój zasobów ludzkich na terenach wiejskich | 1 |
T-W-6 | Kontrola jakości HR. Instytucje rynku pracy. | 2 |
T-W-7 | Zarządzanie ryzykiem personalnym, Polityka personalna. | 2 |
T-W-8 | Wiedza determinantą w przewadze konkurencyjnej. Wiedza a zrównoważony rozwój. | 2 |
15 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
konwersatoria | ||
A-K-1 | Udział w konwersatoriach | 10 |
A-K-2 | Przygotowanie do zaliczenia | 10 |
A-K-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 10 |
30 | ||
wykłady | ||
A-W-1 | Udział w wykładach | 15 |
A-W-2 | Przygotowania do wykladow | 5 |
A-W-3 | Studiowanie wskazanej literatury | 10 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład z prezentacjami multimedialnymi |
M-2 | Przygotowanie przez studentów referatów i ich prezentacja |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kolokwium cząstkowego |
S-2 | Ocena formująca: Ocena prac opisowych z badania ankietowego |
S-3 | Ocena formująca: Ocena z kolokwium końcowego |
S-4 | Ocena podsumowująca: Ocena zaliczeniowa z ćwiczeń - wypadkowa ocen cząstkowych |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/7_W01 Uzyskał wiedzę z problematyki kapitału intelektualnego | Z_1A_W01, Z_1A_W05 | S1A_W01, S1A_W04 | C-1 | T-W-8, T-W-5, T-W-4 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Z_1A_D4/7_W02 Uzyskał wiedzę z dziedziny rynku pracy, ochrony zdrowia | Z_1A_W03, Z_1A_W13 | S1A_W02, S1A_W03, S1A_W08 | C-1 | T-W-4, T-K-6, T-K-5 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/7_U01 Posiada umiejętność zarządzania ryzykiem perasonalnym. Zna programy operacyjne związane z apitałem ludzim. Umie przygotować referat w oparciu o badania ankietowe | Z_1A_U03, Z_1A_U04, Z_1A_U08, Z_1A_U11 | S1A_U02, S1A_U03, S1A_U04, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08, S1A_U09 | C-1 | T-W-7, T-W-8, T-W-4, T-K-5, T-K-1 | M-1, M-2 | S-4, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
Z_1A_D4/7_K01 Jest przygotowany do pracy w działach personalnych (HR) | Z_1A_K02, Z_1A_K06, Z_1A_K09 | S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04, S1A_K07 | C-1 | T-W-7, T-W-5, T-W-1, T-W-6, T-K-3, T-K-1 | M-1, M-2 | S-1, S-3, S-4, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/7_W01 Uzyskał wiedzę z problematyki kapitału intelektualnego | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy dotyczący kapitału ludzkiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 | ||
Z_1A_D4/7_W02 Uzyskał wiedzę z dziedziny rynku pracy, ochrony zdrowia | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/7_U01 Posiada umiejętność zarządzania ryzykiem perasonalnym. Zna programy operacyjne związane z apitałem ludzim. Umie przygotować referat w oparciu o badania ankietowe | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
Z_1A_D4/7_K01 Jest przygotowany do pracy w działach personalnych (HR) | 2,0 | |
3,0 | Student w zakresie dostatecznym opanował podstawowy materiał programowy. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- Domański R, Kapitał ludzki i wzrost gospodarczy, PWN, Warszawa, 1993
- Kożuch B., Inwestowanie w kapitał ludzki a rozwój gospodarczy, Sesja IV, Przedsiębiorczość i konkurencyjność, Zeszyt 12, Warszawa, 1998
- Sajkiewicz A., Zasoby ludzkie w firmie, Warsztaty menedżerskie, Warszawa, 2008
- Szafraniec J., Przedsiębiorczość personalistyczna, Warszawa, 2009
Literatura dodatkowa
- Wyszkowska Z., Kapitał ludzki jako czynnik warunkujący jakość funkcjonowania urzędu gminy, Uniwersytet Techniczno-Przyrodniczy w Bydgoszczy, Bydgoszcz, 2006
- Komisja Nauk Rolniczych i Leśnych, Kapitał ludzki a rozwój obszarów wiejskich, Acta agraria et silvestria, seies Agraria, PAN Oddział Krakowie, Kraków, 2003