Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie w kryzysie

Sylabus przedmiotu Negocjacje i konflikt:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Negocjacje i konflikt
Specjalność Zarządzanie zasobami ludzkimi
Jednostka prowadząca Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwami
Nauczyciel odpowiedzialny Robert Rusielik <Robert.Rusielik@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 3,0 ECTS (formy) 3,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW4 15 1,00,50zaliczenie
ćwiczenia audytoryjneA4 30 2,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Zapoznanie studentów z rodzajami konfliktów w organizacji ich typologią, źródłami, dynamiką i sposobami rozwiązań
C-2Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem negocjacji
C-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnozy konfliktu i sposobu jego rozwiązania.
C-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu uczestniczenia w procesie negocjacji

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Studium konfliktu2
T-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu2
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów2
T-A-4Diagnoza temperamentu w konflikcie2
T-A-5Diagnoza eskalacji konfliktu - eskalator konfliktu4
T-A-6Strategie negocjacyjne2
T-A-7Komunikacja personalna2
T-A-8Diagnoza faz procesu negocjacyjnego2
T-A-9Negocjacje nastawione na współpracę4
T-A-10BATNA2
T-A-11Analiza przypadków - rozwiązywaanie konfliktów6
30
wykłady
T-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktu1
T-W-2Źródła konfliktów1
T-W-3Fazy i dynamika konfliktów1
T-W-4Rodzaje konfliktów1
T-W-5Metody rozwiązywania konfliktów1
T-W-6Założenia i charakterystyka procesu negocjacji1
T-W-7Organizacja negocjacji1
T-W-8Komunikacja w procesie negocjacji1
T-W-9Style negocjacji1
T-W-10Strategie negocjacyjne1
T-W-11Gry negocjacyjne1
T-W-12Sylwetka negocjatora1
T-W-13Ocena negocjacji1
T-W-14Manipulacje w procesie negocjacji1
T-W-15Kryteria oceny procesu negocjacji1
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń20
A-A-3Przygotowanie studium przypadku10
60
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia13
A-W-3Zaliczenie pisemne2
30

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
M-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Analiza przypadków
M-5Metoda projektów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Zaliczenie każdego ćwiczenia
S-2Ocena podsumowująca: Zaaliczenie pisemne części teoretycznej

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D11/3_W01
Student jest w stanie zdefiniować istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposobów ich diagnozy i rozwiązywania
Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W04, S1A_W05C-1T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4, T-W-5M-1, M-2S-2
Z_1A_D11/3_W02
Jest w stanie scharakteryzować proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji
Z_1A_W05, Z_1A_W06S1A_W04, S1A_W05C-2T-W-6, T-W-7, T-W-8, T-W-9, T-W-10, T-W-11, T-W-12, T-W-13, T-W-14, T-W-15M-1, M-2S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D11/3_U01
Potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe i zachowania ludzi w konflikcie.
Z_1A_U01, Z_1A_U07, Z_1A_U09, Z_1A_U17S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-3T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-A-11, T-A-1M-3, M-4, M-5S-1
Z_1A_D11/3_U02
Umiejętność wykorzystania negocjacji w zarządzaniu konfliktami w organizacji
Z_1A_U01, Z_1A_U07, Z_1A_U09, Z_1A_U17S1A_U01, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-4T-A-7, T-A-8, T-A-10, T-A-11, T-A-9, T-A-6M-3, M-4, M-5S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D11/3_W01
Student jest w stanie zdefiniować istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposobów ich diagnozy i rozwiązywania
2,0Nie umie sformułować podstawowych definicji i wyjaśnić podstawowych zagadnień na temat istoty i źródeł konfliktów w organizacjach.
3,0Student fragmentarycznie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania.
3,5Student poprawnie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania.
4,0Student poprawnie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania oraz potrafi analiztycznie je porównać.
4,5Student bardzo dobrze definiuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposobów ich diagnozy i rozwiązywania. Potrafi porównać i zaproponować odpowiednie teorie w zależności od zaproponowanej sytuacji konfliktowej.
5,0Student wyczerpująco definiuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposoby ich diagnozy i rozwiązywania. Potrafi porównać i zaproponować odpowiednie teorie w zależności od samodzielnie zidentyfikowanej sytuacji konfliktowej.
Z_1A_D11/3_W02
Jest w stanie scharakteryzować proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji
2,0Student nie potrafi zdefiniować podstawowych zagadnień związanych procesem negocjacjacji.
3,0Student potrafi zdefiniować tylko niektóre elementy procesu negocjacji i wyjaśnić niektóre modele i style negocjacji.
3,5Student poprawnie definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji.
4,0Student poprawnie definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji ponadto potrafi je analitycznie porównać.
4,5Student bardzo dobrze definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji. Samodzielnie identyfikuje sytuacje negocjacyjne. Potrafi porównać i ocenić poznane modele w zależności od zadanej sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student wyczerpujaco definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji. Samodzielnie identyfikuje sytuacje negocjacyjne. Potrafi porównać i zaproponować własne rozwiązania w zależności od samodzielnie zidentyfikowanej sytuacji negocjacyjnej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D11/3_U01
Potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe i zachowania ludzi w konflikcie.
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
Z_1A_D11/3_U02
Umiejętność wykorzystania negocjacji w zarządzaniu konfliktami w organizacji
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć metod negocjacji i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć metody negocjacji i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć metod negocjacji i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.

Literatura podstawowa

  1. Fritchie R., Leary M., Konflikty w przedsiębiorstwie, Petit Warszawa, Warszawa, 1999
  2. Deutsch M., P. T. Coleman, Rozwiązywanie konfliktów - teoria i praktyka, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagielońskiego, Kraków, 2005
  3. Rzadca R.A., Wujec P, Negocjacje, PWE, Warszawa, 2001
  4. Fischer R., Ury W., Patton B., Dochodząc do TAK, PWE, Warszawa, 2003

Literatura dodatkowa

  1. Brilman J., Nowoczesne koncepcje i metody zarządzania, PWE, Warszawa, 2002
  2. Griffin R., Podstawy zarządzania organizacjami, PWN, Warszawa, 2001

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Studium konfliktu2
T-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu2
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów2
T-A-4Diagnoza temperamentu w konflikcie2
T-A-5Diagnoza eskalacji konfliktu - eskalator konfliktu4
T-A-6Strategie negocjacyjne2
T-A-7Komunikacja personalna2
T-A-8Diagnoza faz procesu negocjacyjnego2
T-A-9Negocjacje nastawione na współpracę4
T-A-10BATNA2
T-A-11Analiza przypadków - rozwiązywaanie konfliktów6
30

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktu1
T-W-2Źródła konfliktów1
T-W-3Fazy i dynamika konfliktów1
T-W-4Rodzaje konfliktów1
T-W-5Metody rozwiązywania konfliktów1
T-W-6Założenia i charakterystyka procesu negocjacji1
T-W-7Organizacja negocjacji1
T-W-8Komunikacja w procesie negocjacji1
T-W-9Style negocjacji1
T-W-10Strategie negocjacyjne1
T-W-11Gry negocjacyjne1
T-W-12Sylwetka negocjatora1
T-W-13Ocena negocjacji1
T-W-14Manipulacje w procesie negocjacji1
T-W-15Kryteria oceny procesu negocjacji1
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach30
A-A-2Przygotowanie do ćwiczeń20
A-A-3Przygotowanie studium przypadku10
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w zajęciach15
A-W-2Przygotowanie do zaliczenia13
A-W-3Zaliczenie pisemne2
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D11/3_W01Student jest w stanie zdefiniować istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposobów ich diagnozy i rozwiązywania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-1Zapoznanie studentów z rodzajami konfliktów w organizacji ich typologią, źródłami, dynamiką i sposobami rozwiązań
Treści programoweT-W-1Pojęcie i rodzaje konfliktu
T-W-2Źródła konfliktów
T-W-3Fazy i dynamika konfliktów
T-W-4Rodzaje konfliktów
T-W-5Metody rozwiązywania konfliktów
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaaliczenie pisemne części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie umie sformułować podstawowych definicji i wyjaśnić podstawowych zagadnień na temat istoty i źródeł konfliktów w organizacjach.
3,0Student fragmentarycznie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania.
3,5Student poprawnie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania.
4,0Student poprawnie charakteryzuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposób ich diagnozy i rozwiązywania oraz potrafi analiztycznie je porównać.
4,5Student bardzo dobrze definiuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposobów ich diagnozy i rozwiązywania. Potrafi porównać i zaproponować odpowiednie teorie w zależności od zaproponowanej sytuacji konfliktowej.
5,0Student wyczerpująco definiuje istotę i źródła konfliktów w organizacjach, sposoby ich diagnozy i rozwiązywania. Potrafi porównać i zaproponować odpowiednie teorie w zależności od samodzielnie zidentyfikowanej sytuacji konfliktowej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D11/3_W02Jest w stanie scharakteryzować proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W06ma elementarną wiedzę o ludziach jako podmiotach tworzących strukturę organizacyjną oraz zna podstawowe pojęcia, prawidłowości i problemy kierowania ludźmi w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W05ma podstawową wiedzę o człowieku, w szczególności jako podmiocie konstytuującym struktury społeczne i zasady ich funkcjonowania, a także działającym w tych strukturach
Cel przedmiotuC-2Zapoznanie studentów z zagadnieniami związanymi z procesem negocjacji
Treści programoweT-W-6Założenia i charakterystyka procesu negocjacji
T-W-7Organizacja negocjacji
T-W-8Komunikacja w procesie negocjacji
T-W-9Style negocjacji
T-W-10Strategie negocjacyjne
T-W-11Gry negocjacyjne
T-W-12Sylwetka negocjatora
T-W-13Ocena negocjacji
T-W-14Manipulacje w procesie negocjacji
T-W-15Kryteria oceny procesu negocjacji
Metody nauczaniaM-1Wykład informacyjny
M-2Wykład problemowy
Sposób ocenyS-2Ocena podsumowująca: Zaaliczenie pisemne części teoretycznej
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student nie potrafi zdefiniować podstawowych zagadnień związanych procesem negocjacjacji.
3,0Student potrafi zdefiniować tylko niektóre elementy procesu negocjacji i wyjaśnić niektóre modele i style negocjacji.
3,5Student poprawnie definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji.
4,0Student poprawnie definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji ponadto potrafi je analitycznie porównać.
4,5Student bardzo dobrze definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji. Samodzielnie identyfikuje sytuacje negocjacyjne. Potrafi porównać i ocenić poznane modele w zależności od zadanej sytuacji negocjacyjnej.
5,0Student wyczerpujaco definiuje proces negocjacji, modele negocjacji i style negocjacji. Samodzielnie identyfikuje sytuacje negocjacyjne. Potrafi porównać i zaproponować własne rozwiązania w zależności od samodzielnie zidentyfikowanej sytuacji negocjacyjnej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D11/3_U01Potrafi diagnozować sytuacje konfliktowe i zachowania ludzi w konflikcie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U07potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U17wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-3Ukształtowanie umiejętności z zakresu diagnozy konfliktu i sposobu jego rozwiązania.
Treści programoweT-A-2Diagnoza rodzaju konfliktu
T-A-3Diagnoza preferencji w rozwiązywaniu konfliktów
T-A-4Diagnoza temperamentu w konflikcie
T-A-5Diagnoza eskalacji konfliktu - eskalator konfliktu
T-A-11Analiza przypadków - rozwiązywaanie konfliktów
T-A-1Studium konfliktu
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Analiza przypadków
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć narzędzi diagnozy sytuacji konfliktowych i potrafi je porównać pod względem efektywności
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia diagnozy sytuacji konfliktowych, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D11/3_U02Umiejętność wykorzystania negocjacji w zarządzaniu konfliktami w organizacji
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U07potrafi wyjaśniać, przewidywać i wpływać na zachowania ludzi w organizacji
Z_1A_U09potrafi rozwiązywać problemy związane z zarządzaniem zasobami ludzkimi
Z_1A_U17wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-4Ukształtowanie umiejętności z zakresu uczestniczenia w procesie negocjacji
Treści programoweT-A-7Komunikacja personalna
T-A-8Diagnoza faz procesu negocjacyjnego
T-A-10BATNA
T-A-11Analiza przypadków - rozwiązywaanie konfliktów
T-A-9Negocjacje nastawione na współpracę
T-A-6Strategie negocjacyjne
Metody nauczaniaM-3Ćwiczenia przedmiotowe
M-4Analiza przypadków
M-5Metoda projektów
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Zaliczenie każdego ćwiczenia
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Student w niezadowalający sposób wykorzystuje zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji i nie potrafi ich porównać.
3,0Student zadawalająco ale z licznymi błędami potrafi wykorzystywać niektóre z zaproponowanych w trakcie zajęć metod negocjacji i niektórte potrafi porównać.
3,5Student zadawalająco potrafi wykorzystywać większość zaproponowanych w trakcie zajęć metody negocjacji i potrafi je porównać z pewnymi niedociagnięciami.
4,0Student dobrze potrafi wykorzystywać większość zaproponowane w trakcie zajęć metod negocjacji i potrafi je porównać pod względem efektywności.
4,5Student bardzo dobrze potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji, potrafi je porównać i uzasadnić wybór w zależności od sytuacji.
5,0Student doskonale potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć metody negocjacji, potrafi je porównać, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do diagnozy w zależności od napotkanej sytuacji problemowej z jednoczesnym uzasadnieniem wyboru.