Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)
specjalność: Zarządzanie zasobami ludzkimi

Sylabus przedmiotu Seminarium II:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium II
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Katedra/Zakład
Nauczyciel odpowiedzialny prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Bartosz Mickiewicz <Bartosz.Mickiewicz@zut.edu.pl>, prowadzący seminarium Nauczyciel akademicki <wekon@zut.edu.pl>, Michał Świtłyk <Michal.Switlyk@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS5 15 2,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1ogólna wiedza z zakresu nauk ekonomicznych

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Napisanie pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji4
T-S-2Uzupełnianie zebranego materiału4
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy3
T-S-4Wstępne opracowanie zebranego materiału4
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Studia literaturowe23
A-S-3przygotowanie się do prezentacji projektu pracy (autoreferatu projektu pracy)22
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Prezentacja tematów prac dyplomowych i wstepnych opracowań.
M-2Referaty przygotowane przez studentów
M-3Dyskusje po prezentacji referatów

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_W01
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych
Z_1A_W01, Z_1A_W02, Z_1A_W04, Z_1A_W05, Z_1A_W07, Z_1A_W09, Z_1A_W11, Z_1A_W13S1A_W01, S1A_W02, S1A_W03, S1A_W04, S1A_W06, S1A_W07, S1A_W08C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_U03
umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
Z_1A_U01, Z_1A_U04, Z_1A_U14S1A_U01, S1A_U03, S1A_U06, S1A_U07, S1A_U08C-1T-S-1, T-S-3, T-S-4M-3, M-2S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_A12_K01
Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
Z_1A_K02, Z_1A_K09, Z_1A_K08, Z_1A_K03S1A_K02, S1A_K03, S1A_K04C-1T-S-1, T-S-2, T-S-3, T-S-4M-1, M-3, M-2S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_W01
student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych
2,0
3,0student definiuje problem badawczy
3,5student potrafi zaproponować obiekty do badań
4,0student samodzielnie dobiera literaturę do danego tematu
4,5student zna zasady przygotowania pracy
5,0student objaśnia różnice i zależności między: symptomem, problemem badawczym a pytaniami badawczymi; tezą a hipotezą

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_U03
umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
2,0
3,0student umie posłużyć się podstawowymi metodami badawczymi
3,5student potrafi zaplanować zarys projektu badawczego
4,0student potrafi zaplanować proces pisania pracy
4,5student potrafi wyjaśnić i zaprezentować temat pracy wraz z zastosowanymi metodami badawczymi
5,0na podstawie zdobytych informacji student potrafi formułowac wnioski

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_A12_K01
Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
2,0
3,0student potrafi przeprowadzić badania oraz dokonać odpowiedniej interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym
3,5student dostrzega relacje między poszczególnymi etapami pisania pracy, prowadzenia badań
4,0student potrafi ocenić swoją skuteczność w pisaniu pracy
4,5student jest zorientowany na osiągnięcie celu / ukończenie pracy
5,0student kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów badawczych

Literatura podstawowa

  1. Kuzik M., Rzepczyński S., Jak pisać?, PWN, Warszawa, 2008
  2. Stachak S., Wstęp do metodologii nauk ekonomicznych, Książka i Wiedza, Warszawa, 2006

Literatura dodatkowa

  1. Pioterek P., Zieleniecka B., Technika pisania prac dyplomowych, Poznań, 2000
  2. Zenderowski R., Praca magisterska. Licencjat. Krótki przewodnik po metodologii pisania i obrony pracy dyplomowej, CeDeWu, Warszawa, 2009

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji4
T-S-2Uzupełnianie zebranego materiału4
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy3
T-S-4Wstępne opracowanie zebranego materiału4
15

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1uczestnictwo w zajęciach15
A-S-2Studia literaturowe23
A-S-3przygotowanie się do prezentacji projektu pracy (autoreferatu projektu pracy)22
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_A12_W01student umie wykorzystać wybrane metody do analizy i opisu zjawisk gospodarczych
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Z_1A_W02zna podstawowe formy instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych) oraz ich strukturę
Z_1A_W04ma podstawową wiedzę na temat powiązań między podmiotami gospodarczymi a organizacjami z ich otoczenia
Z_1A_W05identyfikuje podstawowe rodzaje relacji społecznych wpływających na zarządzanie organizacjami oraz zna rządzące nimi prawidłowości
Z_1A_W07objaśnia znaczenie, metody i narzędzia gromadzenia informacji na potrzeby zarządzania organizacjami
Z_1A_W09posiada wiedzę o podstawowych metodach badawczych wykorzystywanych w ocenie sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstw
Z_1A_W11zna istotę funkcjonowania organizacji oraz identyfikuje prawidłowości, instrumenty i zasady zarządzania
Z_1A_W13identyfikuje czynniki oraz analizuje ich wpływ na zmiany zachodzące w organizacjach
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
S1A_W02posiada podstawową wiedzę o różnych rodzajach struktur i instytucji społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych), w szczególności ich istotnych elementach
S1A_W03ma podstawową wiedzę o relacjach między strukturami i instytucjami społecznymi w skali krajowej, międzynarodowej i międzykulturowej
S1A_W04zna rodzaje więzi społecznych odpowiadające dziedzinom nauki i dyscyplinom naukowym, właściwym dla studiowanego kierunku studiów oraz zna rządzące nimi prawidłowości
S1A_W06zna metody i narzędzia, w tym techniki pozyskiwania danych, właściwe dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów, pozwalające opisywać struktury i instytucje społeczne oraz procesy w nich i między nimi zachodzące
S1A_W07ma wiedzę o normach i regułach (prawnych, organizacyjnych, moralnych, etycznych) organizujących struktury i instytucje społeczne i rządzących nimi prawidłowościach oraz o ich źródłach, naturze, zmianach i sposobach działania
S1A_W08ma wiedzę o procesach zmian struktur i instytucji społecznych oraz ich elementów, o przyczynach, przebiegu, skali i konsekwencjach tych zmian
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-2Uzupełnianie zebranego materiału
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Wstępne opracowanie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematów prac dyplomowych i wstepnych opracowań.
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
M-2Referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student definiuje problem badawczy
3,5student potrafi zaproponować obiekty do badań
4,0student samodzielnie dobiera literaturę do danego tematu
4,5student zna zasady przygotowania pracy
5,0student objaśnia różnice i zależności między: symptomem, problemem badawczym a pytaniami badawczymi; tezą a hipotezą
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_A12_U03umiejetność zastosowania poznanych metod badawczych do analizy opisywanego problemu
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Z_1A_U04analizuje i uwzględnia wpływ otoczenia na organizację w procesie podejmowania decyzji
Z_1A_U14potrafi właściwie analizować przyczyny oraz przebieg procesów i zjawisk społecznych w zakresie ekonomii i zarządzania
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U03potrafi właściwie analizować przyczyny i przebieg konkretnych procesów i zjawisk społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, gospodarczych) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
S1A_U06wykorzystuje zdobytą wiedzę do rozstrzygania dylematów pojawiających się w pracy zawodowej
S1A_U07analizuje proponowane rozwiązania konkretnych problemów i proponuje, w tym zakresie odpowiednie rozstrzygnięcia
S1A_U08posiada umiejętność rozumienia i analizowania zjawisk społecznych
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Wstępne opracowanie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-3Dyskusje po prezentacji referatów
M-2Referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student umie posłużyć się podstawowymi metodami badawczymi
3,5student potrafi zaplanować zarys projektu badawczego
4,0student potrafi zaplanować proces pisania pracy
4,5student potrafi wyjaśnić i zaprezentować temat pracy wraz z zastosowanymi metodami badawczymi
5,0na podstawie zdobytych informacji student potrafi formułowac wnioski
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_A12_K01Student staje się kreatywny w wykorzystaniu wiedzy nabytej w trakcie zajęć
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K02jest przygotowany do samodzielnej pracy oraz pracy w zespole (słuchanie, negocjacje, perswazja, prezentacja)
Z_1A_K09jest przygotowany do podejmowania odpowiedzialności za swoje zadania oraz zespołu, którym kieruje
Z_1A_K08jest przygotowany do skutecznej realizacji postawionych zadań z jednoczesnym uwzglednieniem zasad etycznych
Z_1A_K03jest przygotowany do określania priorytetów służących do realizacji zadań ustalonych przez siebie lub innych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K02potrafi współdziałać i pracować w grupie, przyjmując w niej różne role
S1A_K03potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
S1A_K04prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-1Napisanie pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Przedstawienie planów pracy i referowanie koncepcji
T-S-2Uzupełnianie zebranego materiału
T-S-3Określenie metod badawczych wykorzystanych do analizy
T-S-4Wstępne opracowanie zebranego materiału
Metody nauczaniaM-1Prezentacja tematów prac dyplomowych i wstepnych opracowań.
M-3Dyskusje po prezentacji referatów
M-2Referaty przygotowane przez studentów
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Zaliczenie na podstawie przygotowanego planu i koncepcji pracy
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0student potrafi przeprowadzić badania oraz dokonać odpowiedniej interpretacji wyników badań w stopniu dostatecznym
3,5student dostrzega relacje między poszczególnymi etapami pisania pracy, prowadzenia badań
4,0student potrafi ocenić swoją skuteczność w pisaniu pracy
4,5student jest zorientowany na osiągnięcie celu / ukończenie pracy
5,0student kreatywnie podchodzi do rozwiązywania problemów badawczych