Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Ekonomiczny - Zarządzanie (S1)

Sylabus przedmiotu Metody wyceny nieruchomości:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Zarządzanie
Forma studiów studia stacjonarne Poziom pierwszego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta licencjat
Obszary studiów nauk społecznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Metody wyceny nieruchomości
Specjalność Wycena i zarządzanie nieruchomościami
Jednostka prowadząca Katedra Nieruchomości, Agrobiznesu i Ekonomii Środowiska
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Anna Oleńczuk-Paszel <Anna.Olenczuk-Paszel@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 5,0 ECTS (formy) 5,0
Forma zaliczenia egzamin Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW5 15 1,00,50egzamin
ćwiczenia audytoryjneA5 60 4,00,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wymagania w zakresie wiedzy: posiadanie wiedzy zakresu prawa nieruchomości i definicji nieruchomości, rynku nieruchomości, podstaw ekonomii ,statystyki
W-2Wymagania w zakresie umiejętności: posługiwanie się aktami prawami, stosowanie metod analizy
W-3Wymagania w zakresie kompetencji: ocena zgromadzonych danych, argumentowanie

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
ćwiczenia audytoryjne
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej14
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów14
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa14
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów14
T-A-5Zaliczenie4
60
wykłady
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości3
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości1
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny5
15

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
ćwiczenia audytoryjne
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Czytanie wskazanej literatury30
120
wykłady
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
31

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D18/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
Z_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-W-1, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
Z_1A_D18/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
Z_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
Z_1A_D18/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
Z_1A_W01S1A_W01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D18/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
Z_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3
Z_1A_D18/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
Z_1A_U01S1A_U01C-1, C-2T-A-3, T-W-2, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
Z_1A_D18/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
Z_1A_K01S1A_K01, S1A_K06C-1, C-2T-A-1, T-A-2, T-A-3, T-A-4, T-A-5, T-W-1, T-W-2, T-W-3, T-W-4M-1, M-2, M-3S-1, S-2, S-3

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D18/6_W01
Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
Z_1A_D18/6_W02
Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
Z_1A_D18/6_W03
Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D18/6_U01
Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
Z_1A_D18/6_U02
Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
Z_1A_D18/6_K01
Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym

Literatura podstawowa

  1. Wilkowska-Kołakowska D., Wycena nieruchomości. Operat szacunkowy. Rzeczoznawstwo majątkowe, Lexis Nexis, Warszawa, 2010
  2. Cymerman R., Hopfer A., System, zasady i procedury wyceny nieruchomości, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzeczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2010
  3. Mączyńska E., Prystupa M., Rygiel K., Ile warta jest nieruchomość?, Poltext, Warszawa, 2009
  4. Dydenko J., Szacowanie nieruchomości, Wolters Kulwer, 2006
  5. Cymerman R. Hopfer A., System szacowania nieruchomości, Zachodnie Centrum Organizacji, Zielona Góra, 2009
  6. PFSRM, Standardy zawodowe rzeczoznawców majątkowych, PFSRM, 2010

Literatura dodatkowa

  1. Prystupa M., Wycena nieruchomości przy zastosowaniu podejścia, PFSRM, 2003
  2. xxx, Wycena, Educaterra, Olsztyn, 2011, Kwartalnik
  3. xxx, Rzeczoznawca majątkowy, Polska Federacja Stowarzyszeń Rzczoznawców Majątkowych, Warszawa, 2011, Kwartalnik

Treści programowe - ćwiczenia audytoryjne

KODTreść programowaGodziny
T-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej14
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów14
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa14
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów14
T-A-5Zaliczenie4
60

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości3
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny6
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości1
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny5
15

Formy aktywności - ćwiczenia audytoryjne

KODForma aktywnościGodziny
A-A-1Uczestnictwo w zajęciach60
A-A-2Przygotowanie do zajęć30
A-A-3Czytanie wskazanej literatury30
120
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1Uczestnictwo w wykładach15
A-W-2studiowanie wskazanej literatury i aktów prawnych8
A-W-3Przygotowanie do egzaminu8
31
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_W01Zna definicje i rodzaje wartości oraz cele wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć..
3,5. poprawnie definuje wszystkie pojęcia.
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0. potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_W02Definiuje, rozpoznaje i objaśnia podejścia, metody i techniki wyceny nieruchomości
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować...
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_W03Charakteryzuje sposoby szacowania wartości w zależności od celu i objaśnia zasady sporządzania dokumentacji procesu wyceny
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_W01ma podstawową wiedzę na temat ekonomii i zarządzania, ich miejscu w naukach społecznych i powiązań z innymi dyscyplinami naukowymi
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_W01ma podstawową wiedzę o charakterze nauk społecznych, ich miejscu w systemie nauk i relacjach do innych nauk
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie umie wykorzystać definiować pojęć
3,0poprawnie definiuje zaledwie kilka pojęć i metod
3,5poprawnie definuje wszystkie pojęcia i metody
4,0nie tylko poprawnie definuje pojęcia i metody, ale również potrafi w analityczny sposób je porównać.
4,5potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, identyfikować
5,0potrafi wykorzystywać wszystkie zaproponowane w trakcie zajęć narzędzia, potrafi porównywać ich efektywność, a także samodzielnie identyfikować narzędzia potrzebne do rozwiązania zadanego
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_U01Oblicza wartość przy zastosowaniu poszczególnych podejść, metod i technik wyceny - rozwiązuje zadania
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_U02Ocenia przedmiot wyceny i określa cel i dobiera źródła danych i szacuje wartość
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_U01potrafi stosować zdobytą wiedzą naukową do interpretacji zjawisk społecznych
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_U01potrafi prawidłowo interpretować zjawiska społeczne (kulturowe, polityczne, prawne, ekonomiczne) w zakresie dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0nie potrafi w najprostszy sposób zaprezentować wyników swoich badań.
3,0prezentuje "suche" wyniki bez umiejętności ich efektywnej analizy.
3,5prezentuje wyniki z umiejętności ich efektywnej analizy.
4,0nie tylko efektywnie prezentuje wyniki, ale również dokonuje ich osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
4,5potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach oraz oszacować błędy.
5,0potrafi efektywnie prezentować, analizować, dyskutować o osiągniętych wynikach, a także proponować różne rozwiązania
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaZ_1A_D18/6_K01Zorientowany i świadomy znaczenia wyceny w praktyce
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówZ_1A_K01jest przygotowany do uczenia się przez całe życie doskonaląc nabytą wiedzę i umiejętności
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaS1A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie
S1A_K06potrafi uzupełniać i doskonalić nabytą wiedzę i umiejętności
Cel przedmiotuC-1Znajomość podstawowych definicji i procedur metodwyceny nieruchomości
C-2Umiejętność objaśniania, rozróżniania, wskazywania problemu doboru metod, praktcznego stosowania wiedzy- rozwiązywania zadań
Treści programoweT-A-1Metoda porównywania parami, i korygowania ceny średniej
T-A-2Metoda inwestycyjna i metoda zysków: technika kapitalizacji prostej i technika dyskontowania strumieni dochodów
T-A-3Metoda kosztów odtworzenia i kosztów zastapienia: technika szczegółowa, technika elementów scalonych i technika szczególowa
T-A-4Metoda pozostałościowa, metoda kosztów likwidacji i metoda wskaźników szacunkowych gruntów
T-A-5Zaliczenie
T-W-1Wprowadzenie do problematyki wyceny nieruchomości
T-W-2Wartość nieruchomości jako podstawa wyceny
T-W-3Podejścia metody i techniki wyceny nieruchomości
T-W-4Dokumentacja procesu wyceny
Metody nauczaniaM-1Metody problemowe -wykład konwersatoryjny, objaśnienia i wyjaśnienia
M-2Metody aktywizujące -metoda przypadków, dyskusja dydaktyczna
M-3Metody praktyczne - ćwiczenia przedmiotowe, rozwiązywanie zadań związanych z zastosowaniem metod wyceny
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: F - ocena aktywności na zajęciach
S-2Ocena formująca: F - ocena zadań
S-3Ocena podsumowująca: P - ocena testu jednokrotnego wyboru z pytaniami sprawdzającymi wiedzę z teorii jak i praktyki wyceny w zakresie przewidzianym dla podstaw wyceny
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak świadomości znaczenia wyceny w praktyce
3,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dostatecznym
3,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dostatecznym
4,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu dobrym
4,5świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu więcej niż dobrym
5,0świadomy znaczenia wyceny w praktyce w stopniu bardzo dobrym