Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | I_2A_D14/11_U01 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników.
Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Posiada umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy.
Potrafi wyciągać wnioski i formułować opinie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | I_2A_U02 | Potrafi pozyskiwać informacje z różnych źródeł (literatura, Internet, bazy danych, dokumentacja techniczna), dokonywać ich interpretacji i oceny |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T2A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji i krytycznej oceny, a także wyciągać wnioski oraz formułować i wyczerpująco uzasadniać opinie |
---|
T2A_U03 | potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych |
T2A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T2A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T2A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne |
Cel przedmiotu | C-2 | Realizacja badań związanych z tematem pracy dyplomowej i opracowanie tekstowe ich wyników. |
---|
C-8 | Ukształtowanie umiejetności z zakresu samodzielnej realizacji złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-4 | Ukończenie pracy dyplomowej |
C-1 | Nabycie umiejętności samodzielnej realizacji bardziej złożonych prac i projektów techniczno-informatycznych. |
C-7 | Przygotowanie treści pracy wraz z jej korektami edytorskimi |
C-6 | Wykonanie badań, czynności projektowych, analizu lub innych zadań stanowiących autorski wkład dyplomanta |
C-3 | Obrona pracy dyplomowej przed komisją wydziałową. |
C-5 | Przygotowanie do egzaminu dyplomowego |
Treści programowe | T-PD-1 | PRACA DYPLOMOWA MAGISTERSKA jest kompletnym pod względem merytorycznym opracowaniem postawionego zadania, wykazujące umiejętność samodzielnego
rozwiązania problemu badawczego; zadanie to może mieć charakter projektu, ale wymagane jest nowatorskie podejście do propozycji rozwiązania lub do użytych narzędzi projektowania
(np. ich udoskonalenie).
Student realizuje pod opieką opiekuna pracy wybrany temat pracy dyplomowej i przygotowuje jego opis w formie pracy dyplomowej magisterskiej - opracowuje przegląd literatury, dokonuje wyboru pozycji literatury niezbędnej do prezentacji problemów podjętych w pracy; definiuje obiektywnie istotny i aktualny problem badawczy podjęty w pracy, cel i hipotezy; prezentuje uzasadnienie ważności i aktualności podjętego problemu; określa szczegółowo jej zakresu i zawartość treści; dokonuje wyboru metody osiągniecia celu pracy; tworzy środowiska do realizacji celu pracy; realizuje cel i dowodzi hipotez; przedstawia wyniki z realizacji pracy w formie wniosków. Wskazuje kierunki dalszych prac; praca dyplomowa magisterska powinna być poprawna pod względem formalnym, powinna świadczyć o dobrym poziomie wiedzy studenta i znajomości literatury przedmiotu oraz o umiejętności naukowego rozumowania oraz prowadzenia uporządkowanego wywodu naukowego. |
---|
Metody nauczania | M-4 | Objaśnienia oraz wykłady dot. tematyki pracy |
---|
M-7 | Metoda aktywizująca - dyskusja dydaktyczna. |
M-2 | Konsultacje wyników etapów pracy dyplomowej z opiekunem naukowym. |
M-6 | Metoda podająca - objaśnienie lub wyjaśnienie. |
M-3 | Konsultacje dotyczące struktury i treści końcowego opisu wyników pracy dyplomowej. |
M-8 | Metoda praktyczna - metoda projektów. |
M-1 | Samodzielna praca studenta nad realizacją celów pracy dyplomowej. |
M-5 | Pokazy i projekty związane z zakresem pracy |
Sposób oceny | S-6 | Ocena podsumowująca: Ocena opanowania techniki pisania pracy magisterskiej. |
---|
S-3 | Ocena formująca: Analiza sposobu wykonania zdefiniowanych zadań badawczych/projektowych |
S-4 | Ocena podsumowująca: Weryfikacja przygotowanej pracy dyplomowej w kontekście jej poprawności merytorycznej, wartości poznawczej oraz umiejętności przygotowania zwartego opracowania prezentującego konkekst badawczy/projektowy, jak i sposób rozwiązania określonych problemów zawodowych |
S-7 | Ocena formująca: Ocena umiejętności opracowania literatury i innych źródeł danych na zadany temat. |
S-8 | Ocena podsumowująca: Ocena przygotowania prezentacji tematu i zakresu pracy magisterskiej na egzaminie dyplomowym. |
S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena podsumowujaca wykonaną pracę dyplomową w sensie jakości jej realizacji, terminowości jej wykonania oraz jakość przedstawienia wyników. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student nie potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Nie posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student nie posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników.
Nie posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Student nie posiada umiejętności wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętności samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy, nie w stanie wyciągać wnioski i samodzielnie formułować opinie. |
3,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student napotyka się na trudności samodzielnego opracowywania problemu z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Napotyka się na trudności rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student wyjawia słabą umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników.
Posiada słabą umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Student posiada słabą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy, nie w stanie wyciągać uogólnające wnioski i samodzielnie formułować opinie. |
3,5 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Nie mniej, student napotyka się na trudności rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach, wyjawia słabą umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników, posiada słabą umiejętność samodzielnego pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników oraz student posiada słabą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. |
4,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Posiada dobrą umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie.
Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Ale student posiada niewystarczającą umiejętność wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej oraz umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy. |
4,5 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie.
Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Student posiada umiejętnośći wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy.
Ale student napotyka się na trudności uczestnictwa w realizacji projektu zespołowego. |
5,0 | Student potrafi posługiwać się literaturą i innymi źródłami danych do przygotowania pracy dyplomowej magisterskiej.
Student potrafi samodzielnie opracować problem z zakresu tematyki pracy dyplomowej i wyciągać wnioski.
Posiada umiejętność rozwiązywania bardziej złożonych problemów informatycznych o niemałej złożoności, czasochłonności i pracochłonności podobnych pod tym względem do problemów realizowanych w firmach.
Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników.
Posiada umiejętność pisania pracy dyplomowej i prezentacji jej wyników.
Student posiada umiejętnośći wykorzystania wiedzy technicznej w zastosowaniu do zagadnień związanych z informatyką i zakresem pracy dyplomowej, umiejętność samodzielnego opracowania problemu sformułowanego w temacie pracy lub w skłądzie zespołu, w stanie wyciągać wnioski i formułować opinie.
Student posiada umiejętność prezentowania wyników większych prac informatycznych wykonanych przez siebie lub przez kierowany przez niego zespół współpracowników. |