Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
specjalność: projektowanie i zarządzanie projektami informatycznymi

Sylabus przedmiotu Multimedia w środowiskach przekazu - Przedmiot obieralny III:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Multimedia w środowiskach przekazu - Przedmiot obieralny III
Specjalność grafika komputerowa i systemy multimedialne
Jednostka prowadząca Katedra Systemów Multimedialnych
Nauczyciel odpowiedzialny Włodzimierz Ruciński <wrucinski@wi.zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 2,0 ECTS (formy) 2,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 12 Grupa obieralna 2

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
wykładyW3 10 0,70,50zaliczenie
laboratoriaL3 16 1,30,50zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Przedmiot odwołuje się do podstawowej wiedzy z takich kursów jak Grafika komputerowa i wizualizacja, Techniki audio i wideo, Dźwięk cyfrowy (znajomość grafiki rastrowej, wektorowej, pozyskiwania zapisów dźwiękowych i wideo, znajomość modeli barw). Studentowi nie stawia się żadnych wstępnych wymagań co do posiadanych umiejętności praktycznych.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
C-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
laboratoria
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.2
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.2
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych2
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.2
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.2
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.2
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.4
16
wykłady
T-W-1Repetytorium: Falowa natura zjawisk optycznych i akustycznych. Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.1
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.1
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.1
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.1
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.1
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
laboratoria
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.20
36
wykłady
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, akty prawne.3
A-W-3Śledzenie na bieżąco w mediach stosowanych metod celem porównania z zasadami teoretycznymi.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.4
19

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
M-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
S-2Ocena formująca: W trakcie zajęć laboratoryjnych weryfikacja umiejętności praktycznych w posługiwaniu się aplikacjami. Bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
S-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_W01
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
I_2A_W02T2A_W08, T2A_W10C-4T-W-4, T-W-2, T-W-3M-1S-1
I_2A_D17/O/3-5_W02
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
I_2A_W06, I_2A_W05T2A_W04, T2A_W07C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-3, T-L-1, T-L-2M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
I_2A_U04, I_2A_U13T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U17, T2A_U18C-1, C-2, C-3, C-4T-W-5, T-W-4, T-W-6, T-W-2, T-W-7, T-W-3M-1, M-2S-3, S-1
I_2A_D17/O/3-5_U02
Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
I_2A_U10T2A_U09, T2A_U18C-5T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-1, T-L-6, T-L-3, T-L-2M-1, M-4, M-2, M-3S-3, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D17/O/3-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
I_2A_K01T2A_K01, T2A_K04, T2A_K05, T2A_K06C-5T-L-5, T-L-4, T-L-7, T-L-6M-4, M-2, M-3S-3
I_2A_D17/O/3-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
I_2A_K06T2A_K06C-1, C-2, C-3T-W-5, T-W-6, T-W-2, T-W-8, T-W-7, T-W-3M-1, M-2, M-3S-1
I_2A_D17/O/3-5_K03
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
I_2A_K04T2A_K02, T2A_K05C-4T-W-4M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_W01
Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
2,0
3,0Student potrafi, na ogólnym poziomie szczegłowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/3-5_W02
Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_U01
Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/3-5_U02
Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D17/O/3-5_K01
Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 1 pkt
I_2A_D17/O/3-5_K02
Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
2,0
3,0Objęte oceną I_2A_D17/O/3-5_K01
3,5
4,0
4,5
5,0
I_2A_D17/O/3-5_K03
Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
2,0
3,0Objęte oceną I_2A_D17/O/3-5_K01
3,5
4,0
4,5
5,0

Literatura podstawowa

  1. Winterhoff-Spurk Peter, Psychologia mediów., Wydawnictwo WAM, 2007
  2. Goban-Klas Tomasz, Media i komunikowanie masowe., Wydawnictwo Naukowe PWN, 2004
  3. Dabner David, Desgn & Layout. Sztuka Projektowania., Wydawnictwo G+J Gruner + Jahr Polska Sp. z o.o., 2004
  4. Kall J., REKLAMA., Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne S.A., Warszawa, 2002
  5. Ogilvy D., Wspomnienia człowieka reklamy., WIG PRESS., Warszawa, 2000

Literatura dodatkowa

  1. Janiszewska K., Kall J., Strategia reklamowa, Polskie Wydawnictwo ekonomiczne, Warszawa, 2011
  2. Akt prawny, Ustawa Prawo prasowe, 1984

Treści programowe - laboratoria

KODTreść programowaGodziny
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.2
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.2
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych2
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.2
T-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.2
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.2
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.4
16

Treści programowe - wykłady

KODTreść programowaGodziny
T-W-1Repetytorium: Falowa natura zjawisk optycznych i akustycznych. Fizjologiczne aspekty odbioru bodźców wizualnych i akustycznych. Charakterystyka innych bodźców odbieranych przez człowieka poszerzających spektrum multimedialnosci przekazów.2
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.1
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.1
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.2
T-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.1
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.1
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.1
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.1
10

Formy aktywności - laboratoria

KODForma aktywnościGodziny
A-L-1uczestnictwo w zajęciach16
A-L-2Uczestnictwo w zajęciach laboratoryjnych.20
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - wykłady

KODForma aktywnościGodziny
A-W-1uczestnictwo w zajęciach10
A-W-2Bieżące uzpełnienie wiiedzy z wykładów - źródła: literatura, akty prawne.3
A-W-3Śledzenie na bieżąco w mediach stosowanych metod celem porównania z zasadami teoretycznymi.2
A-W-4Przygotowanie się do zaliczenia.4
19
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_W01Opanowanie prawnych aspektów oddziaływania na odbiorcę przekazami medialnymi.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W02Ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, prawnych, etycznych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności w dziedzinie informatyki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W08ma wiedzę niezbędną do rozumienia społecznych, ekonomicznych, prawnych i innych pozatechnicznych uwarunkowań działalności inżynierskiej oraz ich uwzględniania w praktyce inżynierskiej
T2A_W10zna i rozumie podstawowe pojęcia i zasady z zakresu ochrony własności przemysłowej i prawa autorskiego oraz konieczność zarządzania zasobami własności intelektualnej; umie korzystać z zasobów informacji patentowej
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi, na ogólnym poziomie szczegłowości, scharakteryzować zakres zdarzeń objętych ustawą prawa prasowego.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_W02Student zna zasady tworzenia przekazów medialnych w aspekcie ich porządanego oddziaływania.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_W06Posiada wiedzę o narzędziach sprzętowo-programowych wspomagających rozwiązywanie wybranych i złożonych problemów w różnych obszarach nauki i techniki
I_2A_W05Ma rozszerzoną i podbudowaną teoretycznie wiedzę z zakresu metod informatyki wykorzystywanych do rozwiązywania problemów w wybranych obszarach nauki i techniki
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_U01Student potrafi właściwie zdefiniować cele i wymagania związane z kreowaniem i wytwarzaniem przekazów medialnych zwłaszcza o charakterze marketingowym/reklamowym.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U04Potrafi wybrać, krytycznie ocenić przydatność i zastosować metodę i narzędzia rozwiązania złożonego zadania inżynierskiego
I_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U17potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację złożonych zadań inżynierskich, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadań nietypowych, uwzględniając ich aspekty pozatechniczne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
C-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
S-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student zna i potrafi wyjasnic poszczegolne elementy modelu komunikacyjnego i modelu informacyjnego w relacji nadawca-odbiorca.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_U02Zna narzędzia programistyczne i zasady tworzenia za ich pomocą produktów przeznaczonych do rozpowszechniania w różnych śodkach przekazu i potrafi przy ich pomocy stworzyć poprawny produkt.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U10Potrafi wykorzystywać oprogramowanie wspomagające rozwiązywanie wybranych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.
Treści programoweT-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.
T-L-1Zapoznanie się z oprogramowaniem do obróbki materiałów fotograficnych.
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.
T-L-3Tworzenie form graficznych dedykowanych do druku i prezentacji wizualnych
T-L-2Zapoznani się z aplikacjami do tworzenia grafiki wektorowej.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
S-2Ocena formująca: W trakcie zajęć laboratoryjnych weryfikacja umiejętności praktycznych w posługiwaniu się aplikacjami. Bieżące korygowanie błędów w realizowanych zadaniach.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Student potrafi scharakteryzować narzędzia wykorzystywane kreowania i rozpowszechniania produktów medialnych.
3,5
4,0
4,5
5,0Student dobrze posługuje się narzdziami informatycznymi wspomagajcymi proces tworzenia przekazów medialnych. Stosuje przyjęte zasady ich budowania.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K01Student ma utrwalone zasady pracy w zesole przygotowującym materiały audiowizualne - w specyficznych warunkach kreatywnej realizacji filmów w technice wideo.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K01Ma świadomość organizacji własnego czasu pracy i jest zdeterminowany aby osiągnąć założone cele
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K01rozumie potrzebę uczenia się przez całe życie; potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób
T2A_K04potrafi odpowiednio określić priorytety służące realizacji określonego przez siebie lub innych zadania
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
T2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-5Nabycie umiejętności praktycznych pozwalajacych samodzielnie tworzyć przekazy medialne.
Treści programoweT-L-5Realizacja nagrań i montaż przekazów radiowych.
T-L-4Opracowywanie scenariuszy reklam radiowych.
T-L-7Nagrania wideo i montaż spotów.
T-L-6Opracowanie scenopisów i modeli reklamowych spotów wideo.
Metody nauczaniaM-4Realizowanie podobnego zadania budowy przekazu medialnego przez wszystkie zespoły grupy laboratoryjnej - dodatkowy element konkurencyjności (porównywanie wyników) pobudzający kreatywność.
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-3Ocena podsumowująca: Ocena form końcowych zadań zrealizowanych przez zespoły podczas zajęć laboratoryjnych.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 1pkt. Materiał wideo - 1 pkt. Materiał audio - 1 pkt Staranność montażu - 1 pkt
3,5
4,0
4,5
5,0Ocena przygotowanej pracy zespołowej: Scenariusz - 2 pkt. Materiał wideo - 2 pkt. Materiał audio - 2 pkt Staranność montażu 2 1 pkt
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K02Student potrafi działać kreatywnie na pozazawodowym obszarze wykorzystując wiedzę ogólną inżynierską i zawodową informatyczną.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K06Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Poznanie szerokiego spektrum bodźców oddziałujących na człowieka za pośrednictwem róznego rodzaju mediów.
C-2Zrozumienie mechanizmów prowadzących do podejmowania decyzji wywołanych zewnętrznym oddziaływaniem na decydenta.
C-3Poznanie zasad budowania skutecznych przekazów transmitowanych różnymi kanałami medialnymi.
Treści programoweT-W-5Charakterystyka podstawowych kanałów komunikacyjnych.
T-W-6Reklama towarów i usług – wizerunek i system komunikacyjny marki, System Tożsamości Marki.
T-W-2Model komunikacyjny przekazu nadawca-odbiorca. Model informacyjny.
T-W-8Prezentacje i ekspozycje (wystawy, targi, kampanie reklamowe) interaktywne.
T-W-7Inżynieria przekazów reklamowych rozpowszechnianych przez prasę drukowaną, radio, telewizję, internet, plakat - zasady tworzenia grafiki, materiałów wideo i dźwięku.
T-W-3Psychologiczne aspekty oddziaływania mediów.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
M-2Realizacjia zadań na zajęciach laboratoryjnych w zespołach 2- lub 3-osobowych.
M-3Wymagana kreatywność studentów w zakresie wykorzystywanych środków wyrazu i formy opracowywanych przkazów medialnych.
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Objęte oceną I_2A_D17/O/3-5_K01
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D17/O/3-5_K03Student potrafi uniknąć kolizji z prawem na gruncie publikacji w mediach publicznych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_K04Świadomie stosuje przepisy prawa dotyczące własności intelektualnej i przestrzega zasad etyki zawodowej
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K02ma świadomość ważności i zrozumienie pozatechnicznych aspektów i skutków działalności inżynierskiej, w tym jej wpływu na środowisko, i związanej z tym odpowiedzialności za podejmowane decyzje
T2A_K05prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu
Cel przedmiotuC-4Przyswojenie podstawowych norm prawnych obowiązujących w ogólnodostępnych mediach.
Treści programoweT-W-4Podstawowe akty prawne normujące zasady oddziaływań środków przekazu na odbiorcę. Omówienie najważniejszych uregulowań prawa prasowego.
Metody nauczaniaM-1Klasyczne wykłady typu informacyjnego i wyjaśniającego, prowadzone w modułach dwugodzinnych wspierane prezentacjami multimedialnymi (slajdy, animacje, filmy).
Sposób ocenyS-1Ocena podsumowująca: Koncowe zaliczenie obejmujące materiał wykładu i elementy wskazane do samodzielnego uzupełnienia przez studenta.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Objęte oceną I_2A_D17/O/3-5_K01
3,5
4,0
4,5
5,0