Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Informatyki - Informatyka (N2)

Sylabus przedmiotu Seminarium dyplomowe:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Informatyka
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Seminarium dyplomowe
Specjalność inżynieria oprogramowania
Jednostka prowadząca Katedra Inżynierii Oprogramowania
Nauczyciel odpowiedzialny Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Valery Rogoza <wrogoza@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 1,0 ECTS (formy) 1,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS2 10 1,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

dla tego przedmiotu nie są określone wymagania wstępne

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1przygotowanie tematu i zakresu pracy dyplomowej

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej6
A-S-3Znajomość literatury proponowanej przez wykładowca i przygotowanie dwóch przezentacji10
A-S-4Przygotowanie prezentacji5
A-S-5Napisanie referatów z prezentacji5
36

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Seminarium dyplomowe. Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Seminarium dyplomowe formujący. Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/9_W01
Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
C-1T-S-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
I_2A_D14/9_U01
Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
I_2A_U13, I_2A_U16, I_2A_U07T2A_U05, T2A_U09, T2A_U11, T2A_U12, T2A_U16, T2A_U18C-1T-S-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/9_W01
Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
I_2A_D14/9_U01
Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Udział w zajęciach10
A-S-2Przygotowanie karty tematu pracy dyplomowej6
A-S-3Znajomość literatury proponowanej przez wykładowca i przygotowanie dwóch przezentacji10
A-S-4Przygotowanie prezentacji5
A-S-5Napisanie referatów z prezentacji5
36
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/9_W01Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Cel przedmiotuC-1przygotowanie tematu i zakresu pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Seminarium dyplomowe. Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Seminarium dyplomowe formujący. Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0brak sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowejj oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy
4,5student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy
5,0student ma wiedze niezbedna do sformułowania tematu, celu i zakresu pracy dyplomowej, oraz sprecyzowania zadan czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowania szczegółowego spisu tresci pracy oraz dobrania bibliografii niezbednej do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowania szczegółowego harmonogramu realizacji zadan pracy dyplomowej
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaI_2A_D14/9_U01Seminarium dyplomowe I_2A_D14/9_U01 Umiejętność sformułowania tematu i zakresu pracy dyplomowej magisterskiej.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówI_2A_U13Potrafi dobrać, porównać i ocenić rozwiązania projektowe w wybranym obszarze zastosowań
I_2A_U16Potrafi określić kierunek dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
I_2A_U07Potrafi wykorzystywać poznane metody, techniki i modele do rozwiązywania złożonych problemów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U05potrafi określić kierunki dalszego uczenia się i zrealizować proces samokształcenia
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U11potrafi formułować i testować hipotezy związane z problemami inżynierskimi i prostymi problemami badawczymi
T2A_U12potrafi ocenić przydatność i możliwość wykorzystania nowych osiągnięć (technik i technologii) w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U16potrafi zaproponować ulepszenia (usprawnienia) istniejących rozwiązań technicznych
T2A_U18potrafi ocenić przydatność metod i narzędzi służących do rozwiązania zadania inżynierskiego, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów, w tym dostrzec ograniczenia tych metod i narzędzi; potrafi - stosując także koncepcyjnie nowe metody - rozwiązywać złożone zadania inżynierskie, charakterystyczne dla studiowanego kierunku studiów, w tym zadania nietypowe oraz zadania zawierające komponent badawczy
Cel przedmiotuC-1przygotowanie tematu i zakresu pracy dyplomowej
Treści programoweT-S-1Omówienie procedury dyplomowania. Prezentacja dopuszczalnej tematyki, zakresu prac dyplomowych i procesu dyplomowania. Ilustracja przykładami. Studium przypadków. Zasady opracowania karty tematu pracy dyplomowej. W trakcie zajęć prowadzone są rozważania dotyczące zagadnień związanych ze specjalnością. Rozważania prowadzone są w formie dyskusji, której celem jest zapoznanie studentów specjalności w zakresie inżynierii i badań specjalnościowych, które mogłyby być przedmiotem pracy dyplomowej. Dodatkowo studenci mogą wykonywać wstępne prace pomocnicze w późniejszym pisaniu pracy dyplomowej (analiza osiągnięć, założenia do projektów, będących przedmiotem przyszłej pracy dyplomowej, itp.).
Metody nauczaniaM-1Seminarium dyplomowe. Prezentacja. Studium przypadku. Dyskusja.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Seminarium dyplomowe formujący. Prowadzący nie może zaliczyć studentowi przedmiotu, jeśli nie zostanie ustalony dla studenta temat pracy dyplomowej oraz jej opiekun. Temat pracy powinien być przygotowany na obowiązującym w WIZUT formularzu i dostarczony do Dziekanatu wraz z protokółami zaliczeń przedmiotu.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0student nie potrafi sformułowac tematu, celu oraz zakresu pracy dyplomowej
3,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej
3,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy
4,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy
4,5student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy
5,0student potrafi sformułowac temat, cel oraz zakres pracy dyplomowej, oraz sprecyzowac zadania czesci teoretycznej i praktycznej pracy, oraz opracowac szczegółowy spis tresci pracy oraz dobrac bibliografie niezbedna do zrealizowania zadan pracy, oraz opracowac szczegółowy harmonogram realizacji zadan pracy dyplomowej