Wydział Informatyki - Informatyka (N2)
Sylabus przedmiotu Wirtualizacja zarządzania i komunikacji biznesowej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Informatyka | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Wirtualizacja zarządzania i komunikacji biznesowej | ||
Specjalność | internet w zarządzaniu | ||
Jednostka prowadząca | Katedra Inżynierii Systemów Informacyjnych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Piotr Sulikowski <Piotr.Sulikowski@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | |||
ECTS (planowane) | 1,0 | ECTS (formy) | 1,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Dobra znajomość zagadnień z zakresu systemów informacyjnych. |
W-2 | Dobra znajomość zagadnień z zakresu organizacji i zarządzania. |
W-3 | Podstawowa znajomość zagadnień z zakresu teorii komunikacji. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Wprowadzenie do tematyki wirtualizacji zarządzania. Zapoznanie z pojęciami podstawowymi, genezą organizacji wirtualnych, ich cechami i klasyfikacją. Omówienie roli systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. Zapoznanie z tematyką biznesu w społeczeństwie informacyjnym, modelami komunikacji biznesowej. Uświadomienie znaczenia wirtualizacji i komunikacji w nowoczesnych organizacjach z uwzględnieniem różnic kulturowych i roli zasobu zaufania. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
T-W-1 | Pojęcia podstawowe. Geneza organizacji wirtualnych. Cechy organizacji wirtualnych. Klasyfikacja organizacji wirtualnych. Systemy informacyjne w organizacjach wirtualnych. Biznes w społeczeństwie informacyjnym. Modele komunikacji biznesowej. Zarządzanie zaufaniem a infrastruktura informatyczna. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
wykłady | ||
A-W-1 | Uczestnictwo w zajęciach. | 10 |
A-W-2 | Konsultacje. | 4 |
A-W-3 | Studia literaturowe i przygotowanie do zaliczenia. | 20 |
A-W-4 | Udział w zaliczeniach. | 2 |
36 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Wykład interaktywny z prezentacjami. |
M-2 | Rozwiązywanie problemów, forum dyskusyjne, analiza sytuacyjna. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Wywiad wstępny. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie pisemne. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/1_W01 Znajomość pojęć podstawowych z zakresu wirtualizacji zarządzania. | I_2A_W03 | T2A_W09, T2A_W11 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
I_2A_D15/1_W02 Znajomość genezy i typologii organizacji wirtualnych. | I_2A_W03 | T2A_W09, T2A_W11 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
I_2A_D15/1_W03 Znajomość zagadnień dot. specyfiki systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. | I_2A_W07 | T2A_W04 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
I_2A_D15/1_W04 Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji biznesowej. | I_2A_W03 | T2A_W09, T2A_W11 | C-1 | T-W-1 | M-2, M-1 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/1_U01 Umiejętność wykorzystania pojęć z zakresu wirtualizacji zarządzania i komunikacji binesowej w opisie procesów i struktur organizacyjnych. | I_2A_U06 | T2A_U08, T2A_U09, T2A_U10, T2A_U11 | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-2 |
I_2A_D15/1_U02 Umiejętność analizowania i proponowania rozwiązań problemów występujących w przedsięwzięciach wirtualnych. | I_2A_U07 | T2A_U09, T2A_U12, T2A_U18 | C-1 | T-W-1 | M-2 | S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
I_2A_D15/1_K01 Świadomość roli wirtualizacji we współczesnej gospodarce i zasad funkcjonowania zespołów wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobu zaufania. | I_2A_K05 | T2A_K03, T2A_K04 | C-1 | T-W-1 | M-2 | — |
I_2A_D15/1_K02 Świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym z uwzględnieniem różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej. | I_2A_K04 | T2A_K02, T2A_K05 | C-1 | T-W-1 | M-2 | — |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/1_W01 Znajomość pojęć podstawowych z zakresu wirtualizacji zarządzania. | 2,0 | Student nie zna pojęć z zakresu przedmiotu. |
3,0 | Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym. | |
3,5 | Student zna większość pojęć podstawowych z zakresu przedmiotu w stopniu dostatecznym, a niektóre pojęcia opanował w stopniu dobrym. | |
4,0 | Student dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu. | |
4,5 | Student bardzo dobrze zna prawie wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu, a pozostałe opanował w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna wszystkie pojęcia podstawowe z zakresu przedmiotu. | |
I_2A_D15/1_W02 Znajomość genezy i typologii organizacji wirtualnych. | 2,0 | Student nie zna typologii organizacji wirtualnych, ani ich wad i zalet. |
3,0 | Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym. Potrafi podać kilka wad i kilka zalet takich organizacji. | |
3,5 | Student zna podstawową typologię organizacji wirtualnych w stopniu dobrym. Potrafi podać przynajmniej kilka wad i zalet takich organizacji. | |
4,0 | Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i wie o istnieniu typologii dodatkowych. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych. | |
4,5 | Student bardzo dobrze zna podstawową typologię organizacji wirtualnych i potrafi omówić i uzasadnić typologie dodatkowe. Potrafi podać większość wad i zalet organizacji wirtualnych. | |
5,0 | Student bardzo dobrze zna typologie organizacji wirtualnych. Potrafi podać prawie wszystkie wady i zalety tych organizacji. | |
I_2A_D15/1_W03 Znajomość zagadnień dot. specyfiki systemów informacyjnych w organizacjach wirtualnych. | 2,0 | Student nie zna systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. |
3,0 | Student umie wskazać i ogólnie omówić typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka zastosowań dla przetwarzania w chmurze. | |
3,5 | Student umie wskazać i omówić ogólnie typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać co najmniej kilka realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym. | |
4,5 | Student potrafi dobrze scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu dobrym. | |
5,0 | Student potrafi szczegółowo scharakteryzować typy systemów informacyjnych stosowanych w organizacjach wirtualnych. Potrafi podać wiele realnych zastosowań dla przetwarzania w chmurze. Zna specyfikę systemów informatycznych wspomagających funkcjonowanie organizacji wirtualnych w stopniu bardzo dobrym oraz potrafi wskazać wady i zalety poszczególnych rozwiązań. | |
I_2A_D15/1_W04 Znajomość podstawowych zagadnień z zakresu komunikacji biznesowej. | 2,0 | Student nie zna modeli komunikacji biznesowej, ani pojęć podstawowych z tego zakresu. |
3,0 | Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym i potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w tym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji. | |
3,5 | Student zna podstawowy model komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dostatecznym. Potrafi wskazać inne modele oraz podać przykład przebiegu komunikacji w wybranym modelu. Umie wskazać najważniejsze aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić podstawowe testy wartości dla aktywów w takiej organizacji. | |
4,0 | Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w większości modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji. | |
4,5 | Student opanował podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać wszystkie aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić większość testów wartości dla aktywów w takiej organizacji. | |
5,0 | Student zna podstawowe i rozszerzone modele komunikacji biznesowej w organizacji wirtualnej w stopniu bardzo dobrym. Potrafi podać przykład przebiegu komunikacji w każdym z modeli. Umie wskazać aktywa istotne w codziennym funkcjonowaniu organizacji wirtualnej, potrafi przeprowadzić wszystkie testy wartości dla aktywów w takiej organizacji. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/1_U01 Umiejętność wykorzystania pojęć z zakresu wirtualizacji zarządzania i komunikacji binesowej w opisie procesów i struktur organizacyjnych. | 2,0 | Student nie potrafi wykorzystywać języka specjalistycznego przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej. |
3,0 | Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów wybranej, nie rozbudowanej organizacji wirtualnej. | |
3,5 | Student potrafi w stopniu podstawowym wykorzystywać język specjalistyczny przedmiotu w opisie struktur i procesów organizacji wirtualnej. | |
4,0 | Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wybranych procesów i struktur organizacyjnych. | |
4,5 | Student potrafi dobrze wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym większości procesów i struktur organizacyjnych. | |
5,0 | Student potrafi płynnie wykorzystywać język specjalistyczny w opisie problemów wirtualizacji zarządzania i komunikacji biznesowej, w tym wszystkich procesów i struktur organizacyjnych. | |
I_2A_D15/1_U02 Umiejętność analizowania i proponowania rozwiązań problemów występujących w przedsięwzięciach wirtualnych. | 2,0 | Student nie potrafi analizować funkcjonowania organizacji wirtualne. |
3,0 | Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. | |
3,5 | Student potrafi analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem podstawowych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania przynajmniej jednego zidentyfikowanego problemu. | |
4,0 | Student potrafi dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów. | |
4,5 | Student potrafi bardzo dobrze analizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania większości zidentyfikowanych problemów. | |
5,0 | Student potrafi bardzo dobrze przeanalizować działanie organizacji wirtualnej pod kątem różnorodnych problemów organizacyjnych, technicznych i komunikacyjnych. Umie proponować rozwiązania wszystkich zidentyfikowanych problemów. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
I_2A_D15/1_K01 Świadomość roli wirtualizacji we współczesnej gospodarce i zasad funkcjonowania zespołów wirtualnych ze szczególnym uwzględnieniem roli zasobu zaufania. | 2,0 | Student nie ma świadomości znaczenia wirtualizacji w gospodarce. |
3,0 | Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce. | |
3,5 | Student ma podstawową świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce. Jest świadomy roli zasobu zaufania w stopniu dostatecznym. | |
4,0 | Student ma dobrą świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania. | |
4,5 | Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość znaczenia wirtualizacji w gospodarce ze szczególnym uwzględnieniem zasobu zaufania. Wykazuje aktywną postawę w czasie dyskusji o zespołach wirtualnych. | |
I_2A_D15/1_K02 Świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym z uwzględnieniem różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej. | 2,0 | Student nie jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym. |
3,0 | Student jest świadomy specyfiki komunikacji biznesowej w środowisku międzykulturowym w stopniu podstawowym. | |
3,5 | Student ma podstawową świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie najważniejsze różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych. | |
4,0 | Student ma dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych. | |
4,5 | Student ma bardzo dobrą świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Rozumie różnice kulturowe i zasady współpracy w zespołach międzynarodowych. | |
5,0 | Student ma pełną świadomość znaczenia komunikacji w środowisku biznesowym. Jest w pełni świadomy różnic kulturowych i zasad etyki zawodowej obowiązującej w różnych regionach świata. |
Literatura podstawowa
- Najda-Janoszka M., Organizacja wirtualna - teoria i praktyka., Difin, Warszawa: Difin, 2009
- Szpringer W., Wpływ wirtualizacji przedsiębiorstw na modele e-biznesu., Wydawnictwo SGH, Warszawa, 2009
- Grudzewski W., Hejduk I., Sankowska A., Wańtuchowicz M., Zarządzanie zaufaniem w organizacjach wirtualnych, Difin, Warszawa, 2007
- Reynolds S., Valentine D., Komunikacja międzykulturowa., Wolters Kluwer Polska, Warszawa, 2009