Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Budowa i eksploatacja maszyn (N3)
Sylabus przedmiotu Język angielski w inżynierii mechanicznej:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa i eksploatacja maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia niestacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Język angielski w inżynierii mechanicznej | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Krzysztof Potyrała <Krzysztof.Potyrala@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Katarzyna Głębocka <Katarzyna.Glebocka@zut.edu.pl>, Grażyna Kamińska <Grazyna.Kaminska@zut.edu.pl>, Dorota Karelus <Dorota.Karelus@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 3,0 | ECTS (formy) | 3,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość języka angielskiego na poziomie B2. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Nabycie wiedzy o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającej studiowanie literatury specjalistycznej z zakresu kierunku studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Kluczowe słownictwo stosowane w języku akademickim (rzeczowniki, czasowniki, przymiotniki, przysłówki, zwroty wyrażające ilość) | 5 |
T-A-2 | Wybrane elementy gramatyczne typowe dla stylu akademickiego (strona bierna, formy bezosobowe, styl wysoki i potoczny, rodzajniki). | 5 |
T-A-3 | Pisanie artykułu naukowego. Rodzaje metod badawczych. Podstawowe rzeczowniki stosowane w klasyfikowaniu. Dane i dowody. | 5 |
15 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
T-A-1 | Słownictwo i teksty specjalistyczne dotyczące następujących zagadnień: Materiałoznawstwo (metale) | 3 |
T-A-2 | Materiałoznawstwo (zastosowania tytanu) | 3 |
T-A-3 | Spawalnictwo | 3 |
T-A-4 | Prototypy | 3 |
T-A-5 | Mechatronika (roboty satelitarne) | 3 |
T-A-6 | Język matematyki - wprowadzenie podstawowych pojęć.Rodzaje liczb, ułamki dziesiętne, procenty, obliczenia metematyczne.Jednostki pomiarowe. | 5 |
T-A-7 | Analiza statystyczna. Podstawowe terminy statystyczne. Rodzaje wykresów. | 5 |
T-A-8 | Przeprowadzenie prezentacji. | 5 |
30 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 15 |
A-A-2 | Udział w konsultacjach | 2 |
A-A-3 | Przygotowanie się do zajęć | 13 |
30 | ||
ćwiczenia audytoryjne | ||
A-A-1 | Zajęcia praktyczne | 30 |
30 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | M1 Zajęcia praktyczne |
M-2 | M2 Prezentacja |
M-3 | M3 Dyskusja |
M-4 | M4 Praca z tekstem |
M-5 | M5 Samodzielne realizowanie zadań domowych |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: F - Test kontrolny / kolokwium |
S-2 | Ocena formująca: F - Prezentacja |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_08_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | BiEM_3-_W04 | — | C-1 | T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_08_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | BiEM_3-_U03, BiEM_3-_U07, BiEM_3-_U08 | — | C-1 | T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-4, M-2, M-5, M-3 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_08_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | BiEM_3-_K01 | — | C-1 | T-A-1, T-A-7, T-A-4, T-A-6, T-A-8, T-A-2, T-A-5, T-A-3, T-A-3, T-A-2, T-A-1 | M-1, M-4, M-2, M-5, M-3 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_08_W01 Doktorant posiada wiedzę o słownictwie i gramatyce języka angielskiego umożliwiającą mu studiowanie literatury specjalistycznej zgodnej z kierunkiem studiów, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant opanował podstawową wiedzę dotyczącą słownictwa i gramatyki języka angielskiego. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_08_U01 Doktorant posiada umiejętność posługiwania się językiem angielskim, umożliwiającą mu korzystanie z specjalistycznej literatury obcojęzycznej zgodnej z kierunkiem studiów, przekazywania wiedzy naukowej (referowania), kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant umie posługiwać się językiem angielskim na poziomie podstawowym, co w znacznym stopniu ogranicza mu swobodne korzystanie z literatury anglojęzycznej, kontakty zagraniczne i publikowanie własnych prac. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_08_K01 Doktorant rozumie znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej, ma świadomość odpowiedzialności za własną pracę, a także świadomość ważności dokształcania się i samodoskonalenia, potrafi inspirować i organizować proces uczenia się innych osób. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant stara się zrozumieć znaczenie znajomości języka angielskiego w pracy naukowej i zawodowej . | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Literatura podstawowa
- M.McCarthy, F.O'Dell, Academic Vocabulary In Use, Cambridge, 2008
- D.Gawryła, Mechanical Engineering.Reading in English Made Easy., Kraków, 2008
Literatura dodatkowa
- http://www.worldscinet.com/
- www.cambridge.org/elt
- www.howstuffworks.com