Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Budowa i eksploatacja maszyn (S3)
Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Budowa i eksploatacja maszyn | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | trzeciego stopnia |
Stopnień naukowy absolwenta | doktor | ||
Obszary studiów | — | ||
Profil | |||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem | ||
Specjalność | przedmiot wspólny | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Technologii Mechanicznej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Grzegorz Szwengier <Grzegorz.Szwengier@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Alexander Balitskii <Aleksander.Balicki@zut.edu.pl>, Stefan Berczyński <Stefan.Berczynski@zut.edu.pl>, Witold Biedunkiewicz <Witold.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Andrzej Bodnar <Andrzej.Bodnar@zut.edu.pl>, Jacek Eliasz <Jacek.Eliasz@zut.edu.pl>, Nikos Guskos <Nikos.Guskos@zut.edu.pl>, Paweł Gutowski <Pawel.Gutowski@zut.edu.pl>, Andrzej Jardzioch <Andrzej.Jardzioch@zut.edu.pl>, Sławomir Kaczmarek <Slawomir.Kaczmarek@zut.edu.pl>, Oleh Klyus <m.szczepanek@am.szczecin.pl>, Irena Kruk <Irena.Kruk@zut.edu.pl>, Eryk Lipiński <Eryk.Lipinski@zut.edu.pl>, Maciej Lisowski <Maciej.Lisowski@zut.edu.pl>, Paweł Majda <Pawel.Majda@zut.edu.pl>, Krzysztof Marchelek <Krzysztof.Marchelek@zut.edu.pl>, Katarzyna Matyjasek <Katarzyna.Matyjasek@zut.edu.pl>, Janusz Mysłowski <Janusz.Myslowski@zut.edu.pl>, Mirosław Pajor <Miroslaw.Pajor@zut.edu.pl>, Bartosz Powałka <Bartosz.Powalka@zut.edu.pl>, Czesław Rudowicz <Czeslaw.Rudowicz@zut.edu.pl>, Aleksander Stachel <Aleksander.Stachel@zut.edu.pl>, Janusz Typek <Janusz.Typek@zut.edu.pl>, Andrzej Witek <Andrzej.Witek@zut.edu.pl>, Zbigniew Zapałowicz <Zbigniew.Zapalowicz@zut.edu.pl>, Zbigniew Zarzycki <Zbigniew.Zarzycki@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 0,0 | ECTS (formy) | 0,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | — | Grupa obieralna | — |
Formy dydaktyczne
Forma dydaktyczna | KOD | Semestr | Godziny | ECTS | Waga | Zaliczenie |
---|---|---|---|---|---|---|
seminaria | S | 1 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 2 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 3 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 4 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 5 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 6 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 7 | 8 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
seminaria | S | 8 | 7 | 0,0 | 1,00 | zaliczenie |
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Znajomość zagadnień budowy i eksploatacji maszyn na poziomie S2. Znajomość języka angielskiego w stopniu pozwalającym na studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej. |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Poszerzenie przez doktoranta zakresu wiedzy oraz nabycie umiejętności samodzielnego prowadzenia naukowej pracy badawczej w takim stopniu, aby kończąc studia mógł on przedstawić rozprawę doktorską z oryginalnym, własnym rozwiązaniem podjętego problemu naukowego. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
T-S-1 | Skonfigurowanie sprzętowe stanowiska do badań doświadczalnych przewidzianych w planie doktoratu. Opracowanie lub dobór oprogramowania komputerowego niezbędnego do realizacji zadań badawczych. Prowadzenie badań doświadczalnych i analitycznych. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań. Kwerenda związanej z tym literatury. Określenie poznawczych oraz praktycznych celów badań. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Konsultacje dotyczące opracowania redakcyjnego rozprawy doktorskiej. Zarysowanie kierunków dalszych badań związanych z problematyką pracy doktorskiej. | 10 |
10 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie wyników oraz sformułowanie końcowych wniosków z przeprowadzonych badań. Konsultacje dotyczące egzaminów doktorskich. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Rozwijanie podstaw metodycznych podjętej problematyki badawczej. Konsultacje związane z przygotowaniem publikacji naukowych z zakresu tematyki doktoratu. | 7 |
7 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Sformułowanie tez oraz finalnej wersji tytułu rozprawy doktorskiej. Konsultacje dotyczące przygotowania niezbędnej dokumentacji i wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. | 5 |
5 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Opracowanie zarysu metodyki i planu badań. Wstępne rozpoznanie narzędzi badawczych: konfiguracji sprzętowej stanowiska do badań oraz środków techniki komputerowej. | 8 |
8 | ||
seminaria | ||
T-S-1 | Analiza uzyskanych dotychczas wyników badań. Walidacja wyników badań symulacyjnych na podstawie rezultatów eksperymentów doświadczalnych. Ocena rozważanych modeli badanych obiektów lub procesów. | 10 |
10 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 8 |
A-S-2 | Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach. | 7 |
A-S-2 | Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej. | 23 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Redagowanie rozprawy doktorskiej. | 50 |
60 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 15 |
A-S-3 | Przygotowanie do egzaminów doktorskich. | 10 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 7 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 15 |
A-S-3 | Opracowywanie publikacji naukowej. | 8 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 5 |
A-S-2 | Badania naukowe. | 17 |
A-S-3 | Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. | 8 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach. | 8 |
A-S-2 | Opracowywanie metodyki badań oraz rozpoznawanie środków badawczych przewidywanych do realizacji zadań objętych tematyką doktoratu. | 22 |
30 | ||
seminaria | ||
A-S-1 | uczestnictwo w zajęciach | 10 |
A-S-2 | Badania naukowe oraz przygotowanie raportów i publikacji. | 50 |
60 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Konsultacje i dyskusja z opiekunem naukowym. |
M-2 | Samokształcenie. |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta. |
S-2 | Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników badań naukowych i aktywności publikacyjnej. |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_19_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | BiEM_3A_W02, BiEM_3A_W03, BiEM_3A_W04 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_19_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | BiEM_3A_U03, BiEM_3A_U01, BiEM_3A_U02, BiEM_3A_U04, BiEM_3A_U06, BiEM_3A_U07, BiEM_3A_U08, BiEM_3A_U05 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscypliny | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
BiEM_3A_19_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. | BiEM_3A_K01, BiEM_3A_K04, BiEM_3A_K03, BiEM_3A_K02 | — | C-1 | T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1 | M-2, M-1 | S-1, S-2 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_19_W01 Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie Budowa i Eksploatacja Maszyn, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_19_U01 Doktorant nabywa umiejętności formułowania celów oraz tez naukowych w pracy badawczej. Potrafi sięgać do źródeł literaturowych, będących bazą do opisu stanu zagadnień, jakimi zajmuje się badawczo. Potrafi metodycznie rozwiązywać podjęte problemy naukowe. Pozyskuje umiejętności racjonalnego organizowania badań. Umie przeprowadzać badania symulacyjne i doświadczalne obiektów lub procesów, stanowiących przedmiot jego zainteresowań naukowych. Nabywa umiejętności modelowania właściwości tych obiektów lub procesów. Potrafi interpretować wyniki eksperymentów analitycznych i weryfikacji doświadczalnych. Nabywa umiejętności opracowywania wyników swoich badań oraz przygotowywania publikacji naukowych. Potrafi twórczo dyskutować o problematyce prowadzonej działalności naukowo-badawczej. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant ma umiejętność organizowania i prowadzenia badań naukowych oraz dokumentowania i publikowania ich wyników. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
BiEM_3A_19_K01 Doktorant rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych we współczesnym społeczeństwie. Ma świadomość przestrzegania zasad etyki w pracy naukowca. Jest świadomy potrzeby poszukiwania nowych koncepcji naukowych, jakie mogą być podstawą do opracowywania innowacyjnych rozwiązań technologicznych. | 2,0 | |
3,0 | Doktorant jest świadomy roli oraz udziału naukowca i jego działalności badawczej w życiu współczesnego społeczeństwa.. | |
3,5 | ||
4,0 | ||
4,5 | ||
5,0 |