Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_B07_U01 | Student powinien wykazywać się umiejętnością tworzenia odtworzeniowej dokumentacji rysunkowej części maszyn i korzystania z norm w zakresie rysunku technicznego maszynowego. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U04 | Umie modelować proste układy mechaniczne, hydrauliczne i pneumatyczne, prowadząc analizę ich pracy i stosując narzędzia grafiki inżynierskiej |
---|
ENE_1A_U20 | Umie opracować i przedstawić projekt urządzenia, procesu lub systemu energetycznego |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Opanowanie umiejętności przedstawiania konstrukcji przestrzennych na dokumentacji rysunkowej wykonywanej w sposób klasyczny (odręcznie) |
---|
C-3 | Opanowanie umiejętności wykonywania odtworzeniowej dokumentacji rysunkowej |
Treści programowe | T-W-4 | Znormalizowane elementy rysunku technicznego maszynowego |
---|
T-W-7 | Wyznaczanie krawędzi przenikania brył i rozwinięć powierzchni brył |
T-W-1 | Wprowadzenie do problematyki zapisu konstrukcji mechanicznych. Metody rzutowania, rzuty prostokątne |
T-W-9 | Tolerowanie wymiarów liniowych, kątów, powierzchni oraz kształtu i położenia |
T-W-5 | Rysowanie przedmiotów w widokach i przekrojach, kłady |
T-W-3 | Rysunki wykonacze i złożeniowe. Rysunki schematyczne (mechaniczne, hydrauliczne, pneumatyczne, energetyki cieplnej) |
T-W-6 | Zasady wymiarowania przedmiotów |
T-W-8 | Rysowanie i wymiarowanie połączeń spawanych, połączenia gwintowe |
T-W-2 | Podstawowe informacje o zasadach tworzenia dokumentacji rysunkowej |
T-L-5 | Odbiór rysunków, ocena szkicu i rysunku |
T-L-2 | Rysowanie przedmiotów w rzucie aksonometrycznym na podstawie danych rzutów prostokatnych |
T-L-3 | Wykonanie dokumentacji rysunkowej (szkic i rysunek techniczny) 5-ciu elementów wskazanych przez prowadzącego o zróżnicowanym (rosnącym) stopniu skomplikowania |
T-L-1 | Rysowanie prostych przedmiotów w rzutach prostokątnych medodą E |
T-L-4 | Zatwierdzenie wykonanych szkiców, wskazanie popełnianych błędów |
Metody nauczania | M-2 | Ćwiczenia przedmiotowe, metoda projektów |
---|
Sposób oceny | S-2 | Ocena podsumowująca: Na podstawie popełnionych błędów merytorycznych (konstrukcyjnych i technologicznych), rysunkowych i terminu oddania pracy projektowej. |
---|
S-1 | Ocena formująca: Na podstawie zaawansowania i jakości wykonanych rysunków |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Nie potrafi wykorzystać wiedzy teoretycznej w praktyce przez co nie potrafi samodzielnie rozwiązywać zadań projektowych. Wykazuje znaczące braki wiedzy przedstawionej w wymaganiach wstępnych. Nie dotrzymuje terminu oddania projektu. |
3,0 | Student potrafi korzystać z wiedzy teoretycznej i w sposób bierny rozwiązuje zadania projektowe. Często korzysta z pomocy innych. Popełnia pomyłki w obliczeniach, redakcji projektu i dokumentacji rysunkowej. |
3,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 3,0 a 4,0. |
4,0 | Student potrafi poprawnie i samodzielnie wykonać projekt. Pomyłki są nieliczne i wynikają raczej z pośpiechu niż braku wiedzy. |
4,5 | Student wykazuje umiejętności pośrednie między oceną 4,0 a 5,0. |
5,0 | Student oddaje w terminie projekt bez znaczących błędów. |