Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C23-1_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć analizować przyczyny złej pracy silników, podejmować działania mające na celu poprawę sprawości pracy silników, interpretować wskaźniki oraz charakterystyki pracy silników |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U01 | Umie wykorzystać prawa teoretyczne i metody eksperymentalne w analizie różnych procesów fizycznych i chemicznych |
---|
ENE_1A_U07 | Umie dobrać typowe części maszyn stosowane w energetyce i określić ich właściwości |
ENE_1A_U13 | Umie ocenić wpływ eksploatacji urządzenia, systemu energetycznego na środowisko |
ENE_1A_U22 | Potrafi stosować i stosuje zasady bezpieczeństwa i higieny pracy |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
T1A_U09 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U02 | potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich metody analityczne, symulacyjne oraz eksperymentalne |
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z podstawami działania, konstrukcją i charakterystykami silników spalinowych wykorzystywanych w środkach transportu |
---|
Treści programowe | T-W-5 | Układy funkcjonalne tłokowych silników spalinowych i ich rozwiązania konstrukcyjne |
---|
T-W-1 | Podział i charakterystyka silników cieplnych |
T-W-8 | Metody kontroli emisji toksycznych składników spalin |
T-W-3 | Obiegi teoretyczne, porównawcze i rzeczywiste silników spalinowych |
T-W-7 | Sposoby poprawy sprawności i mocy jednostkowej |
T-W-6 | Podstawy zasilania tłokowych silników spalinowych |
T-W-2 | Teoretyczne podstawy konwersji energii w silnikach cieplnych |
T-W-9 | Wskaźniki pracy silników spalinowych i sposoby ich prezentacji |
T-W-4 | Układy funkcjonalne silników turbinowych, odrzutowych i ich rozwiązania konstrukcyjne |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z użyciem prezentacji multimedialnej |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Zaliczenie - zestaw pytań problemowych z zakresu tematycznego wykładów |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | |
3,0 | Umie określić zastosowanie róznych typów silników w technice oraz ocenić ich włąściwości. Potrafi przeanalizować wpływ eksploatacji tych silników na środowisko oraz ocenić możliwości jego ograniczenia |
3,5 | |
4,0 | |
4,5 | |
5,0 | |