Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C31_U02 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie obliczać wartości prądów, spadków napięć i składniki mocy w obwodach prądu stałego i zmiennego sinusoidalnie oraz dobierać przyrządy i prowadzić proste pomiary w obwodach elektrycznych i układach elektronicznych a także oceniać otrzymane wyniki. Powinien umieć dobierać metodę obliczeń obwodów. Powinien poprawnie stosować techniczny język opisu zjawisk w obwodach elektrycznych i elektronicznych. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U11 | Umie rozwiązywać proste zagadnienia z zakresu elektrotechniki, elektroniki i elektroenergetyki |
---|
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
---|
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-2 | Nabycie wiedzy oraz umiejętności obliczania obwodów prądu stałego i przemiennego. Nabycie wiedzy na temat zasad funkcjonowania podstawowych elementów i układów elektronicznych. Nabycie umiejętności doboru przyrządów i prowadzenia pomiarów w obwodach elektrycznych. |
---|
Treści programowe | T-L-1 | Badanie zjawiska rezonansu w obwodzie RLC |
---|
T-L-2 | Badanie procesów przejściowych w obwodach elektrycznych |
T-L-3 | Komoputerowa analiza obwodów prądu stałego i przemiennego |
T-L-5 | Przyrządy do pomiaru i rejestracji wielkości elektrycznych |
T-L-4 | Badanie prostych obwodów elektronicznych |
T-W-2 | Obwody elektryczne prądu stałego i przemiennego. Wykresy wektorowe. |
T-W-3 | Moc i energia w obwodach jednofazowych. Sieci trójfazowe. Transformatory. |
T-W-4 | Przyrządy półprzewodnikowe. Układy prostownikowe i zasilające. |
T-W-5 | Wzmacniacze operacyjne. Wzmacniacze mocy. Generatory. |
T-W-6 | Układy dwustanowe i cyfrowe. Arytmetyka cyfrowa i funkcje logiczne. |
T-W-7 | Wybrane półprzewodnikowe układy cyfrowe. Architektura układów mikroprocesorowych. |
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny z licznymi elementami ćwiczeń przedmiotowych. |
---|
M-2 | Ćwiczenia laboratoryjne. |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Ocena analityczna - średnia ze stopni z pisemnych sprawdzianów wiedzy przekazanej na wykładzie i zdobytej samodzielnie oraz umiejętności rozwiazywania zadań. |
---|
S-2 | Ocena formująca: Ocena analityczna - średnia ze stopni z kolejnych sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych - ocena umiejętności wykonywania pomiarów i opracowywania sprawozdań. |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi poprawnie rozwiązywać zadań. Przy wykonywaniu ćwiczeń laboratoryjnych nie potrafi wyjaśnić sposobu pomiaru i ma problemy z formułowaniem wniosków. |
3,0 | Student rozwiązuje zadania metodami nieoptymalnymi. Popełnia pomyłki w obliczeniach. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, ale w sposób bierny. |
3,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 3,0 i 4,0. |
4,0 | Student ma umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Zadania najczęściej rozwiązuje metodami optymalnymi. Ćwiczenia praktyczne realizuje poprawnie, jest aktywny, potrafi interpretować wyniki pomiarów. W stopniu dobrym opanował język elektrotechniki. |
4,5 | Student posiadł umiejętności w stopniu pośrednim, między oceną 4,0 i 5,0. |
5,0 | Student ma umiejętności kojarzenia i analizy nabytej wiedzy. Zadania rozwiązuje metodami optymalnymi. Potrafi wykorzystywać właściwe techniki komputerowe. Ćwiczenia praktyczne realizuje wzorowo, w sposób aktywny, potrafi ocenić metodę i wyniki pomiarów. Opanował język elektrotechniki. |