Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | ENE_1A_C37_U01 | W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien umieć określić funkcje jakie spełniają urządzenia pomocnicze w siłowniach energetycznych, jak również powinien umieć analizować wpływ parametrów charakteryzujących te urządzenia na przebieg procesu realizowanego w danej siłowni |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | ENE_1A_U09 | Umie analizować schematy cieplne i charakterystyczne parametry pracy urządzeń i systemów energetycznych |
---|
ENE_1A_U17 | Umie określić wskaźniki energetyczne dla podstawowych maszyn i urządzeń energetycznych oraz wskaźniki zużycia energii i zasobów naturalnych |
ENE_1A_U18 | Umie analizować wpływ wybranych parametrów procesu na jego wydajność i efektywność energetyczną |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U08 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U03 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Zapoznanie studentów z urządzeniami pomocniczymi działającymi w siłowniach energetycznych oraz funkcjami jakie w tych siłowniach pełnią |
---|
C-2 | Zapoznanie studentów ze szczegółowymi schematami siłowni energetycznych oraz zasadami doboru odpowiednich urządzeń pomocniczych do różnych układów siłowni |
Treści programowe | T-W-1 | Urządzenia pomocnicze konwencjonalnych siłowni parowych:
-urządzenia zapatrzenia siłowni w paliwo (transport paliwa do elektrowni),
-urządzenia systemu nawęglania (urządzenia rozładunkowe – wywrotnice, zwałowarki, ładowarko-zwałowarki, przenośniki, wagi automatyczne, separatory, kruszarki, młyny węglowe wolno i szybkobieżne, przykładowe schematy układów nawęglania),
-urządzenia układu przygotowania wody kotłowej (filtry, odgazowywacze itp.),
-urządzenia układu odpylania spalin (filtry, elektrofiltry, cyklony, multicyklony itp.),
-urządzenia systemu odpopielania i odżużlania,
-urządzenia systemów chłodzenia skraplaczy (systemy otwarte i zamknięte),
-urządzenia pozostałe: wymienniki ciepła (regeneracyjne, mieszalnikowe itp.), podgrzewacze powietrza, pompy, wentylatory (nadmuchowe, ciągu), systemy chłodzenia generatorów, stacje redukcyjno-schładzające itp. |
---|
Metody nauczania | M-1 | Wykład informacyjny |
---|
M-2 | Wykład problemowy |
Sposób oceny | S-1 | Ocena podsumowująca: Dwa dwugodzinne pisemne zaliczenia - 1. kolokwium w połowie semestru, 2 kolokwium na koniec semestru |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie umie określać funkcji urządzeń pomocniczych siłowni oraz nie potrafi przeprowadzić analizy wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni |
3,0 | Student słabo określa funkcje tylko niektórych urządzeń pomocniczych siłowni. Przy analizowaniu wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni popełnia znaczące błędy. |
3,5 | Student słabo określa funkcje urządzeń pomocniczych siłowni. Przy analizowaniu wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni popełnia popełnia błędy. |
4,0 | Student dobrze określa funkcje urządzeń pomocniczych siłowni. Przy analizowaniu wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni popełnia niewiele błędów. |
4,5 | Student dobrze określa funkcje większości urządzeń pomocniczych siłowni. Przy analizowaniu wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni popełnia niewiele małoistotnych błędów. |
5,0 | Student bardzo dobrze określa funkcje urządzeń pomocniczych siłowni oraz poprawnie przeprowadza analizę wpływu parametrów tych urządzeń na proces realizowany w siłowni. |