Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (N3)

Sylabus przedmiotu Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia niestacjonarne Poziom trzeciego stopnia
Stopnień naukowy absolwenta doktor
Obszary studiów
Profil
Moduł
Przedmiot Zajęcia indywidualne opiekuna naukowego lub promotora z doktorantem
Specjalność przedmiot wspólny
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Bogusław Borowiecki <Boguslaw.Borowiecki@zut.edu.pl>, Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Jerzy Nowacki <Jerzy.Nowacki@zut.edu.pl>, Bogdan Piekarski <Bogdan.Piekarski@zut.edu.pl>, Anna Szymczyk <Anna.Szymczyk@zut.edu.pl>, Zenon Tartakowski <Zenon.Tartakowski@zut.edu.pl>
ECTS (planowane) 0,0 ECTS (formy) 0,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny Grupa obieralna

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
seminariaS1 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS2 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS3 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS4 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS5 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS6 7 0,01,00zaliczenie
seminariaS7 8 0,01,00zaliczenie
seminariaS8 7 0,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Znajomość zagadnień inżynierii materiałowej na poziomie S2. Dostateczna znajomość języka angielskiego, umożliwiająca studiowanie literatury światowej z zakresu tematyki rozprawy doktorskiej.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
seminaria
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.8
8
seminaria
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.7
7
seminaria
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.8
8
seminaria
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.7
7
seminaria
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.10
10
seminaria
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.5
5
seminaria
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.10
10

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.23
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji.22
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe15
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.8
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji.50
60
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.17
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego8
30
seminaria
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.50
60

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_19_W01
Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
IM_3-_W02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_19_U01
Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
IM_3-_U02, IM_3-_U03C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2
IM_3A_19_U03
Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
IM_3-_U03, IM_3-_U04C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_3A_19_K01
Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem.
IM_3-_K01C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2
IM_3A_19_K02
Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie.
IM_3-_K02C-1T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1, T-S-1M-1, M-2S-1, S-2

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_19_W01
Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
2,0
3,0Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_19_U01
Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
2,0
3,0Absolwent ma umiejętność formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
IM_3A_19_U03
Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
2,0
3,0Absolwent ma umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_3A_19_K01
Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem.
2,0
3,0Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem.
3,5
4,0
4,5
5,0
IM_3A_19_K02
Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie.
2,0
3,0Absolwent ma kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie.
3,5
4,0
4,5
5,0

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.8
8

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.7
7

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.10
10

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.5
5

Treści programowe - seminaria

KODTreść programowaGodziny
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.10
10

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Wstępne badania naukowe w zakresie tematyki doktoratu.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Wyszukiwanie i studiowanie literatury związanej z tematem rozprawy doktorskiej.23
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.8
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji.22
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.15
A-S-3Przygotowanie do egzaminów doktorskich.10
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.7
A-S-2Badania naukowe15
A-S-3Przygotowanie publikacji prezentujących wyniki badań.8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.10
A-S-2Badania naukowe i przygotowanie raportów i publikacji.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach.5
A-S-2Badania naukowe.17
A-S-3Przygotowanie wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego8
30
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta

Formy aktywności - seminaria

KODForma aktywnościGodziny
A-S-1Uczestnictwo w zajęciach10
A-S-2Redakcja rozprawy doktorskiej.50
60
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_19_W01Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_W02Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Absolwent uzyskuje wiedzę na zaawansowanym poziomie, o charakterze szczegółowym, odpowiadającą prowadzonym badaniom naukowym w dyscyplinie inżynieria materiałowa, obejmującą najnowsze osiągnięcia nauki.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_19_U01Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_U02Absolwent nabywa umiejętności formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
IM_3-_U03Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Absolwent ma umiejętność formułowania celów i tez naukowych, prowadzenia prac badawczych, interpretacji wyników badań naukowych w oparciu o istniejący stan wiedzy.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_19_U03Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_U03Absolwent nabywa umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
IM_3-_U04Absolwent nabywa umiejętność dyskutowania i przekazywania wiedzy.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Absolwent ma umiejętność prowadzenia i organizacji badań naukowych oraz nawiązywania kontaktów naukowych.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_19_K01Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_K01Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do działalności naukowo-badawczej i społecznej roli uczonego.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Absolwent rozumie istotę i potrzebę prowadzenia badań naukowych oraz współpracy z otoczeniem.
3,5
4,0
4,5
5,0
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_3A_19_K02Absolwent uzyskuje kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie.
Odniesienie do efektów kształcenia dla dyscyplinyIM_3-_K02Absolwent uzyskuje kompetencje transformacji wyników badań naukowych na funkcjonowanie społeczeństwa.
Cel przedmiotuC-1Nabycie przez doktoranta umiejętności samodzielnego prowadzenia pracy naukowej oraz poszerzenie zakresu wiedzy teoretycznej na tyle, aby na zakończenie studiów mógł przedstawić rozprawę doktorską, zawierającą oryginalne rozwiązanie problemu naukowego.
Treści programoweT-S-1Konsultacje w zakresie złożenia przez doktoranta wniosku o wszczęcie przewodu doktorskiego. Sformułowanie tezy rozprawy. Ustalenie ostatecznego tytułu rozprawy doktorskiej.
T-S-1Utworzenie stanowiska badawczego ze wspomagającym (lub podstawowym) stanowiskiem komputerowym wraz z niezbędnym oprogramowaniem. Opracowanie metodyki badawczej i planu badań. Analiza pierwszych wyników badań.
T-S-1Ustalenie tematu rozprawy doktorskiej. Analiza stanu wiedzy dotyczącej przedmiotu badań (kwerenda czasopism i książek naukowych). Zdefiniowanie praktycznych i poznawczych celów rozprawy doktorskiej.
T-S-1Ocena dotychczasowych narzędzi badawczych. Krytyczna analiza wyników badań. Krystalizacja własnego podejścia do problemu. Wykazanie innowacyjności bądź większej dokładności proponowanych rozwiązań. Planowanie następnych etapów badań.
T-S-1Opracowanie wyników badań. Dyskusja końcowych wniosków. Konsultacje w sprawie egzaminów doktorskich.
T-S-1Konsultacje w zakresie przygotowania przez doktoranta samodzielnej lub współautorskiej publikacji naukowej w recenzowanym czasopiśmie naukowym o zasięgu co najmniej krajowym lub w recenzowanych materiałach konferencji naukowej.
T-S-1Weryfikacja uzyskanych wyników badań. Porównanie wyników eksperymantalnych i teoretycznych (symulacyjnych). Ocena modeli teoretycznych.
T-S-1Konsultacje dotyczące redakcji ostatecznej wersji rozprawy doktorskiej. Nakreślenie kierunków dalszych badań.
Metody nauczaniaM-1Dyskusja z opiekunem naukowym.
M-2Samokształcenie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena kreatywności doktoranta.
S-2Ocena podsumowująca: Ocena uzyskanych wyników naukowych i aktywności publikacyjnej.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0
3,0Absolwent ma kompetencje społeczne odnoszące się do hierarchii wartości w sensie etycznym i naukowym, jest wrażliwy na otoczenie.
3,5
4,0
4,5
5,0