Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_B14_U01 | Student potrafi sformułować podstawowe twierdzenia i prawa fizyczne i zastosować je do rozwiązywania prostych problemów fizycznych.
Student potrafi dokonać pomiaru podstawowych wielkości fizycznych i opracować rezultaty eksperymentów. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
IM_1A_U02 | Potrafi pracować indywidualnie i w zespole; umie oszacować czas potrzebny na realizacje zleconego zadania; potrafi opracować i zrealizować harmonogram prac zapewniający dotrzymanie terminów |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U02 | potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach |
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U10 | potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - dostrzegać ich aspekty systemowe i pozatechniczne |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
Cel przedmiotu | C-1 | Zdobycie przez studenta wiedzy z zakresu fizyki, niezbędnej do dalszego kształcenia się na kierunku Inżynierii Materiałowej. |
---|
C-2 | Nauczenie sposobu opracowania wyników pomiarów fizycznych |
Treści programowe | T-L-2 | Ćwiczenia w pracowni mechaniki i prezentacja sprawozdań z eksperymentów |
---|
T-L-3 | Ćwiczenia w pracowni ciepła i prezentacja sprawozdań |
T-L-4 | Ćwiczenia w pracowni optyki i prezentacja sprawozdań z eksperymentów |
T-L-5 | Ćwiczenia w pracowni elektryczniści i prezentacja sprawozdań z wykonanych eksperymentów |
Metody nauczania | M-2 | Prezentacja sprawozdań z ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
M-1 | Wykonywanie eksperymentów w laborarorium |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Student uzyska zaliczenie z cwiczeń laboratoryjnych po wykonaniu 10 ćwiczeń. Zaliczenie każdego ćwiczenia obejmuje kolokwium ustne i opracowanie wyników pomiarowych. |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie zaliczył 10 ćwiczeń laboratoryjnych |
3,0 | Student wykazuje słabe zrozumienie zasad pomiaru. Przedstawia sprawozdania mało przejrzyste bez sformułowanych wniosków. Zaliczył 10 ćwiczeń laboratoryjnych. Ocena średnia z tych ćwiczeń ( kolokwia ustne, opracowanie ćwiczeń, interpretacja wyników, oszacowanie niepewności pomiarowych) mieści się w przedziale 3,0 -3,25 |
3,5 | Student potrafi wykonać poprawnie sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych. Większość sprawozdań zawiera poprawnie sformułowane wnioski. Zaliczył 10 ćwiczeń laboratoryjnych ze średnią w przedziale 3,26-3, 75 |
4,0 | Student przedstawia poprawnie opracowane sprawozdania. Zaliczył 10 ćwiczeń ze średnią w przedziale 3,76- 4,25 |
4,5 | Student przedstawia poprawnie opracowane sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych. Wykazuje dobre zrozumienie zasad pomiaru i interpretacji wyników.Zaliczył 10 cwiczeń ze średnią w przedziale 4,26- 4,75 |
5,0 | Student przedstawia poprawnie opracowane sprawozdania z ćwiczeń laboratoryjnych. Wykazuje bardzo dobre zrozumienie zasad pomiaru i interpretacji wyników. Zaliczył 10 cwiczeń ze średnią w przedziale 4,76-5 |