Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_B17_U01 | W wyniku uczestnictwa w kursie student powinien umieć opisać wzorami grupy funkcyjne oraz podstawowe związki je zawierające, ponadto potrafi zaproponować związki chemiczne w celu otrzymania określonej grupy związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie. |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U01 | Potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych i innych źródeł; także w języku obcym; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
IM_1A_U12 | Potrafi określić specyfikę materiału do warunków jego eksploatacji |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U01 | potrafi pozyskiwać informacje z literatury, baz danych oraz innych właściwie dobranych źródeł, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów; potrafi integrować uzyskane informacje, dokonywać ich interpretacji, a także wyciągać wnioski oraz formułować i uzasadniać opinie |
---|
T1A_U03 | potrafi przygotować w języku polskim i języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, dobrze udokumentowane opracowanie problemów z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U04 | potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów |
T1A_U05 | ma umiejętność samokształcenia się |
T1A_U07 | potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U01 | potrafi planować i przeprowadzać eksperymenty, w tym pomiary i symulacje komputerowe, interpretować uzyskane wyniki i wyciągać wnioski |
---|
InzA_U06 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
Cel przedmiotu | C-2 | Ukształtowanie umiejętności związanej z otrzymywaniem i zastosowaniem podstawowych grup związków organicznych |
---|
Treści programowe | T-W-6 | Aminokwasy, aminy, amidy - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje |
---|
T-W-5 | Kwasy karboksylowe i bezwodniki kwasowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje |
T-W-2 | Alkany, alkeny, alkiny - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje |
T-W-7 | Benzen - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne (wpływ sterujący podstawników)
Fenole - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje |
T-W-4 | Aldehydy i ketony - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne |
T-W-3 | Alkohole, etery, związki epoksydowe - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje charakterystyczne |
T-W-8 | Aromatyczne kwasy karboksylowe i ich pochodne - nazewnictwo, otrzymywanie, reakcje
Związki heterocykliczne 5 i 6 członowe - nazewnictwo, reakcje. |
T-W-10 | Podstawowe definicje w chemii polimerów (polimer, oligomer, tworzywo sztuczne, żywica, stopień polimeryzacji, polidyspersja).
Mechanizm i kinetyka procesu polimeryzacji rodnikowej, jonowej, koordynacyjnej.
Mechanizm i kinetyka procesu polikondensacji i poliaddycji.
Podsawowe wiadomości z zakresu kopolimeryzacji. |
T-W-9 | Związki wielopierścieniowe - nazewnictwo, reakcje charakterystyczne |
Metody nauczania | M-2 | Wykład problemowy |
---|
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: Określenie wiedzy studenta i zrozumienia materiału z zakresu poprzedniego wykładu (w formie dyskusji). |
---|
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | Student nie potrafi przedstawić wzorów chemicznych podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych. |
3,0 | Student potrafi przedstawić wzory chemiczne podstawowych grup funkcyjnych i związków chemicznych. |
3,5 | Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. |
4,0 | Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje charakterystyczne grup związków organicznych. |
4,5 | Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie. |
5,0 | Student potrafi przedstawić wzory chemiczne grup funkcyjnych i związków chemicznych wraz z nomenklaturą. Potrafi przedstawić reakcje otrzymywania oraz reakcje charakterystyczne grup związków organicznych, a także zaproponować ich zastosowanie. Ponadto potrafi zaproponować reagenty do otrzymania określonej grupy związków organicznych. |