Pole | KOD | Znaczenie kodu |
---|
Zamierzone efekty kształcenia | IM_1A_C42_U02 | Umiejętność doboru technologii i materiałó do wytwarzania kompozytów polimerowych w zależności od produkowanego wyrobu i pożądanych właściwości mechanicznych |
---|
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | IM_1A_U16 | Potrafi dobrać metody i urządzenia do charakteryzowania materiału lub wyrobu |
---|
IM_1A_U09 | Potrafi dobrać technologię wytwarzania i/lub przetwarzania materiałów do warunków eksploatacji wyrobu, z uwzględnieniem aspektów ekonomicznych |
IM_1A_U20 | Potrafi stosować obowiązujące zasady i prawa w miejscu pracy i/lub nauki |
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | T1A_U11 | ma przygotowanie niezbędne do pracy w środowisku przemysłowym oraz zna zasady bezpieczeństwa związane z tą pracą |
---|
T1A_U12 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
T1A_U13 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
T1A_U14 | potrafi dokonać identyfikacji i sformułować specyfikację prostych zadań inżynierskich o charakterze praktycznym, charakterystycznych dla studiowanego kierunku studiów |
T1A_U15 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
T1A_U16 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować oraz zrealizować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Odniesienie do efektów kształcenia prowadzących do uzyskania tytułu zawodowego inżyniera | InzA_U04 | potrafi dokonać wstępnej analizy ekonomicznej podejmowanych działań inżynierskich |
---|
InzA_U05 | potrafi dokonać krytycznej analizy sposobu funkcjonowania i ocenić - zwłaszcza w powiązaniu ze studiowanym kierunkiem studiów - istniejące rozwiązania techniczne, w szczególności urządzenia, obiekty, systemy, procesy, usługi |
InzA_U07 | potrafi ocenić przydatność rutynowych metod i narzędzi służących do rozwiązania prostego zadania inżynierskiego o charakterze praktycznym, charakterystycznego dla studiowanego kierunku studiów oraz wybrać i zastosować właściwą metodę i narzędzia |
InzA_U08 | potrafi - zgodnie z zadaną specyfikacją - zaprojektować proste urządzenie, obiekt, system lub proces, typowe dla studiowanego kierunku studiów, używając właściwych metod, technik i narzędzi |
Cel przedmiotu | C-1 | Nabycie wiedzy, umiejętności i kompetencji w zakresie
A. Wiadomości ogólnych o kompozytach polimerowych
B. Teori wzmocnienia kompozytów włóknami ciągłymi i krótkimi
C. Materiałów uzywanych w produkcji kompozytów
C1. Włókien wzmacniających
C1. przekładek lekkich
C3. materiałów pomocniczych
D. Technologii Wytwarzania kompozytów polimerowych
E. Metod badań kompozytów
F. Tłoczyw duroplastycznych
F1. rodzaje tłoczyw
F2. surowce, otrzymywanie, przetwórstwo
F3. szczególne metody badań
G. BHP przy wytwarzaniu kompozytów |
---|
C-1 | Wiedza, umiejętności, kompetencje związane z
a. technologią laminowania ręcznego
b. technologią zastosowania przekładek lekkich
c. technologią wytwarzania polimerobetonu
d. Technologia wytwarzania form do RTM lekkiego
e. technologią przesycania wzmocnienia "pod workiem"
f. technologią RTM |
Treści programowe | T-W-1 | Teoria wzmocnienia |
---|
T-W-1 | ompozyty polimerowe - włókna wzmacniające i materiały pomocnicze |
T-W-1 | Technologie wytwarzania kompozytów polimerowych |
T-W-1 | Metody badań kompozytów polimerowych |
T-W-1 | Kompozyty polimerowe - historia, podział, zastosowania |
T-W-1 | tłoczywa duroplastyczne - surowce, otrzymywanie, przetwórstwo |
T-W-1 | Tłoczywa duroplastyczne - metody badań |
T-W-1 | BHP przy wytwarzaniu kompozytów polimerowych |
T-L-2 | Przesycanie wzmocnienia metodą worka |
T-L-1 | Laminowanie ręczne |
T-L-2 | Recykling kompozytów duroplastycznych, ocena recyklatów |
T-L-2 | wytwarzanie kompozytów z przkładkami lekkimi |
T-L-10 | Otrzymywanie polimerobetonów |
T-L-2 | Kompozyty termoplastyczne |
T-L-2 | Budowa form do wytwarzania kompozytów metoda lekkiego RTM |
T-L-2 | Zajęcia praktyczne na terenie zakładów przemysłowych |
T-L-2 | Wytwarzanie kompozytów metodą RTM |
T-L-2 | Otrzymywanie tłoczyw poliestrowych |
Metody nauczania | M-2 | ćwiczenia laboratoryjne
pokaz, odwiedzanie firm |
---|
M-1 | wykład informacyjny, prezentacja, film, pokaz |
Sposób oceny | S-1 | Ocena formująca: sprawozdanie z ćwiczeń laboratoryjnych |
---|
S-1 | Ocena podsumowująca: pisemny sprawdzian wiadomości |
Kryteria oceny | Ocena | Kryterium oceny |
---|
2,0 | student nie potrafi zdefiniowac kompozytu i nie posiada podstawowej wiedzy o materiałach stosowanych do wytwarzania kompozytów polimerowych |
3,0 | student potrafi zdefiniowac kompozytu i posiada podstawą wiedzę o materiałach stosowanych do wytwarzania kompozytów polimerowych |
3,5 | student potrafi dobrać surowce i technologie do wytwarzania kompozytów polimerowych |
4,0 | student potrafi dobrać surowce i technologie do wytwarzania kompozytów uzasadniając to przy pomocy teorii wzmocnienia |
4,5 | student potrafi dobrać surowce i technologie do wytwarzania konkretnych wyrobów z kompozytów |
5,0 | student potrafi dobrać materiały i technologie do wytwarzania wyrobów z kompozytów z wykorzystaniem teorii wzmocnienia i odpowiednio do oczekiwanych właściwości mechanicznych wyrobu |