Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny w Szczecinie

Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: biomateriały i materiały opakowaniowe

Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:

Informacje podstawowe

Kierunek studiów Inżynieria materiałowa
Forma studiów studia stacjonarne Poziom drugiego stopnia
Tytuł zawodowy absolwenta magister inżynier
Obszary studiów nauk technicznych
Profil ogólnoakademicki
Moduł
Przedmiot Praca przejściowa
Specjalność nanotechnologie materiałowe
Jednostka prowadząca Instytut Inżynierii Materiałowej
Nauczyciel odpowiedzialny Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>
Inni nauczyciele
ECTS (planowane) 10,0 ECTS (formy) 10,0
Forma zaliczenia zaliczenie Język polski
Blok obieralny 4 Grupa obieralna 1

Formy dydaktyczne

Forma dydaktycznaKODSemestrGodzinyECTSWagaZaliczenie
projektyP2 150 10,01,00zaliczenie

Wymagania wstępne

KODWymaganie wstępne
W-1Wpis na semestr według regulaminu studiów.

Cele przedmiotu

KODCel modułu/przedmiotu
C-1Nabycie umiejętności planowania i realizacji zadań naukowych.

Treści programowe z podziałem na formy zajęć

KODTreść programowaGodziny
projekty
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Obciążenie pracą studenta - formy aktywności

KODForma aktywnościGodziny
projekty
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300

Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne

KODMetoda nauczania / narzędzie dydaktyczne
M-1Zajęcia laboratoryjne, projektowanie.

Sposoby oceny

KODSposób oceny
S-1Ocena formująca: Ocena formująca.

Zamierzone efekty kształcenia - wiedza

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_NM/17_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zaproponować konstrukcję stanowiska badawczego, warunki przygotowania próbek i metodykę badań najbardziej adekwatnę do otrzymanego zadania eksperymentalnego.
IM_2A_W02, IM_2A_W01T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_NM/17_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć: dobierać metody przygotowania materiałów i próbek do badań, prowadzić eksperyment, planować badania i opracowywać ich wyniki.
IM_2A_U03, IM_2A_U02T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10C-1T-P-1M-1S-1

Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne

Zamierzone efekty kształceniaOdniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówOdniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaCel przedmiotuTreści programoweMetody nauczaniaSposób oceny
IM_2A_NM/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do realizacji zadań badawczych, zdolny do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań.
IM_2A_K01T2A_K06C-1M-1S-1

Kryterium oceny - wiedza

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_NM/17_W01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zaproponować konstrukcję stanowiska badawczego, warunki przygotowania próbek i metodykę badań najbardziej adekwatnę do otrzymanego zadania eksperymentalnego.
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dość dobrym.
4,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie ponad dobrej.
5,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.

Kryterium oceny - umiejętności

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_NM/17_U01
W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć: dobierać metody przygotowania materiałów i próbek do badań, prowadzić eksperyment, planować badania i opracowywać ich wyniki.
2,0Brak umiejętności w realizacji ustalonych zadań programowych.
3,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dostateczny
3,5Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dość dobry.
4,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dobry.
4,5Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na ponad dobry.
5,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na bardzo dobry.

Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne

Efekt kształceniaOcenaKryterium oceny
IM_2A_NM/06_K01
W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do realizacji zadań badawczych, zdolny do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań.
2,0Brak nabytych postaw.
3,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dobrym.
4,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu bardzo dobrym.

Literatura podstawowa

  1. Analiza literaturowa indywidualna wg baz danych, 2012

Literatura dodatkowa

  1. Analiza patentowa, 2012

Treści programowe - projekty

KODTreść programowaGodziny
T-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej150
150

Formy aktywności - projekty

KODForma aktywnościGodziny
A-P-1realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej300
300
(*) 1 punkt ECTS, odpowiada około 30 godzinom aktywności studenta
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_NM/17_W01W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zaproponować konstrukcję stanowiska badawczego, warunki przygotowania próbek i metodykę badań najbardziej adekwatnę do otrzymanego zadania eksperymentalnego.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_W02Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu budowy, struktury i morfologii materiałów niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów w tym biomateriałów i/lub wyrobów
IM_2A_W01Ma poszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu modelowania i optymalizacji niezbędną do projektowania nowoczesnych i zaawansowanych materiałów i/lub procesów technologicznych i/lub wyrobów
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_W01ma rozszerzoną i pogłębioną wiedzę z zakresu matematyki, fizyki, chemii i innych obszarów właściwych dla studiowanego kierunku studiów przydatną do formułowania i rozwiązywania złożonych zadań z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W02ma szczegółową wiedzę w zakresie kierunków studiów powiązanych ze studiowanym kierunkiem studiów
T2A_W03ma uporządkowaną, podbudowaną teoretycznie wiedzę ogólną obejmującą kluczowe zagadnienia z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W04ma podbudowaną teoretycznie szczegółową wiedzę związaną z wybranymi zagadnieniami z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_W07zna podstawowe metody, techniki, narzędzia i materiały stosowane przy rozwiązywaniu złożonych zadań inżynierskich z zakresu studiowanego kierunku studiów
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności planowania i realizacji zadań naukowych.
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne, projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Nie zrealizowano zadań programowych.
3,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dostatecznej.
3,5Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dość dobrym.
4,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej.
4,5Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie ponad dobrej.
5,0Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_NM/17_U01W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć: dobierać metody przygotowania materiałów i próbek do badań, prowadzić eksperyment, planować badania i opracowywać ich wyniki.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_U03Potrafi opracować szczegółową dokumentację wyników realizacji eksperymentu, zadania projektowego lub badawczego, potrafi przygotować opracowanie zawierające omówienie tych wyników
IM_2A_U02Potrafi pracować indywidualnie i w zespole w sposób zapewniający realizację zadania w założonym terminie; potrafi ocenić czasochłonność zadania i jego aspekty ekonomiczne
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_U02potrafi porozumiewać się przy użyciu różnych technik w środowisku zawodowym oraz w innych środowiskach, także w języku angielskim lub innym języku obcym uznawanym za język komunikacji międzynarodowej w zakresie studiowanego kierunku studiów
T2A_U03potrafi przygotować opracowanie naukowe w języku polskim i krótkie doniesienie naukowe w języku obcym, uznawanym za podstawowy dla dziedzin nauki i dyscyplin naukowych właściwych dla studiowanego kierunku studiów, przedstawiające wyniki własnych badań naukowych
T2A_U04potrafi przygotować i przedstawić w języku polskim i języku obcym prezentację ustną, dotyczącą szczegółowych zagadnień z zakresu studiowanego kierunku studiów
T2A_U07potrafi posługiwać się technikami informacyjno-komunikacyjnymi właściwymi do realizacji zadań typowych dla działalności inżynierskiej
T2A_U09potrafi wykorzystać do formułowania i rozwiązywania zadań inżynierskich i prostych problemów badawczych metody analityczne, symulacyjne i eksperymentalne
T2A_U10potrafi - przy formułowaniu i rozwiązywaniu zadań inżynierskich - integrować wiedzę z zakresu dziedzin nauki i dyscyplin naukowych, właściwych dla studiowanego kierunku studiów oraz zastosować podejście systemowe, uwzględniające także aspekty pozatechniczne
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności planowania i realizacji zadań naukowych.
Treści programoweT-P-1Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne, projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak umiejętności w realizacji ustalonych zadań programowych.
3,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dostateczny
3,5Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dość dobry.
4,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dobry.
4,5Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na ponad dobry.
5,0Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na bardzo dobry.
PoleKODZnaczenie kodu
Zamierzone efekty kształceniaIM_2A_NM/06_K01W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do realizacji zadań badawczych, zdolny do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań.
Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiówIM_2A_K01Potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształceniaT2A_K06potrafi myśleć i działać w sposób kreatywny i przedsiębiorczy
Cel przedmiotuC-1Nabycie umiejętności planowania i realizacji zadań naukowych.
Metody nauczaniaM-1Zajęcia laboratoryjne, projektowanie.
Sposób ocenyS-1Ocena formująca: Ocena formująca.
Kryteria ocenyOcenaKryterium oceny
2,0Brak nabytych postaw.
3,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dostatecznym.
3,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dość dobrym.
4,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu dobrym.
4,5Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu ponad dobrym.
5,0Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopniu bardzo dobrym.