Wydział Inżynierii Mechanicznej i Mechatroniki - Inżynieria materiałowa (S2)
specjalność: komputerowe projektowanie form wtryskowych i wyrobów z tworzyw polimerowych
Sylabus przedmiotu Praca przejściowa:
Informacje podstawowe
Kierunek studiów | Inżynieria materiałowa | ||
---|---|---|---|
Forma studiów | studia stacjonarne | Poziom | drugiego stopnia |
Tytuł zawodowy absolwenta | magister inżynier | ||
Obszary studiów | nauk technicznych | ||
Profil | ogólnoakademicki | ||
Moduł | — | ||
Przedmiot | Praca przejściowa | ||
Specjalność | lakiery i pokrycia ochronne | ||
Jednostka prowadząca | Instytut Inżynierii Materiałowej | ||
Nauczyciel odpowiedzialny | Zbigniew Rosłaniec <Zbigniew.Roslaniec@zut.edu.pl> | ||
Inni nauczyciele | Jolanta Baranowska <Jolanta.Baranowska@zut.edu.pl>, Anna Biedunkiewicz <Anna.Biedunkiewicz@zut.edu.pl>, Andrzej Błędzki <Andrzej.Bledzki@zut.edu.pl>, Agnieszka Kochmańska <Agnieszka.Kochmanska@zut.edu.pl>, Konrad Kwiatkowski <Konrad.Kwiatkowski@zut.edu.pl>, Elżbieta Piesowicz <Elzbieta.Senderek@zut.edu.pl> | ||
ECTS (planowane) | 10,0 | ECTS (formy) | 10,0 |
Forma zaliczenia | zaliczenie | Język | polski |
Blok obieralny | 4 | Grupa obieralna | 1 |
Formy dydaktyczne
Wymagania wstępne
KOD | Wymaganie wstępne |
---|---|
W-1 | Bes wymagań wstępnych |
Cele przedmiotu
KOD | Cel modułu/przedmiotu |
---|---|
C-1 | Sprawdzenie wiedzy i umiejętności praktycznych w zakresie specjalności. Przygotowanie formalne do realizacji szerszych zadań samodzielnych. |
Treści programowe z podziałem na formy zajęć
KOD | Treść programowa | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
T-P-1 | Omówienie tematyki i wyników pracy przejściowej | 150 |
150 |
Obciążenie pracą studenta - formy aktywności
KOD | Forma aktywności | Godziny |
---|---|---|
projekty | ||
A-P-1 | realizacja prac na potrzeby pracy przejściowej | 300 |
300 |
Metody nauczania / narzędzia dydaktyczne
KOD | Metoda nauczania / narzędzie dydaktyczne |
---|---|
M-1 | Zajęcia laboratoryjne, projektowanie |
Sposoby oceny
KOD | Sposób oceny |
---|---|
S-1 | Ocena formująca: Ocena formująca |
Zamierzone efekty kształcenia - wiedza
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_LPO/17_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zaproponować konstrukcję stanowiska badawczego, warunki przygotowania próbek i metodykę badań najbardziej adekwatną do otrzymanego zadania eksperymentalnego. | IM_2A_W02, IM_2A_W01 | T2A_W01, T2A_W02, T2A_W03, T2A_W04, T2A_W07 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - umiejętności
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_LPO/17_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć: dobierać metody przygotowania materiałów i próbek do badań, prowadzić eksperyment, planować badania i opracowywać ich wyniki. | IM_2A_U03, IM_2A_U02 | T2A_U02, T2A_U03, T2A_U04, T2A_U07, T2A_U09, T2A_U10 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Zamierzone efekty kształcenia - inne kompetencje społeczne i personalne
Zamierzone efekty kształcenia | Odniesienie do efektów kształcenia dla kierunku studiów | Odniesienie do efektów zdefiniowanych dla obszaru kształcenia | Cel przedmiotu | Treści programowe | Metody nauczania | Sposób oceny |
---|---|---|---|---|---|---|
IM_2A_LPO/17_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do realizacji zadań badawczych, zdolny do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań. | IM_2A_K01 | T2A_K06 | C-1 | T-P-1 | M-1 | S-1 |
Kryterium oceny - wiedza
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_LPO/17_W01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student powinien być w stanie: zaproponować konstrukcję stanowiska badawczego, warunki przygotowania próbek i metodykę badań najbardziej adekwatną do otrzymanego zadania eksperymentalnego. | 2,0 | Nie zrealizowano zadań programowych. |
3,0 | Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dostatecznej. | |
3,5 | Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dość dobrej. | |
4,0 | Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie dobrej. | |
4,5 | Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie ponad dobrej. | |
5,0 | Zadania programowe zrealizowano w stopniu odpowiadającym ocenie bardzo dobrej. |
Kryterium oceny - umiejętności
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_LPO/17_U01 W wyniku przeprowadzonych zajęć, student powinien umieć: dobierać metody przygotowania materiałów i próbek do badań, prowadzić eksperyment, planować badania i opracowywać ich wyniki. | 2,0 | Brak umiejętności w realizacji ustalonych zadań programowych. |
3,0 | Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dostateczny. | |
3,5 | Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dosyć dobry. | |
4,0 | Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na dobry. | |
4,5 | Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na ponad dobry. | |
5,0 | Ocena umiejętności w realizacji zadań programowych na bardzo dobry. |
Kryterium oceny - inne kompetencje społeczne i personalne
Efekt kształcenia | Ocena | Kryterium oceny |
---|---|---|
IM_2A_LPO/17_K01 W wyniku przeprowadzonych zajęć student nabędzie następujące postawy: chętny do realizacji zadań badawczych, zdolny do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań. | 2,0 | Brak nabytych postaw. |
3,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopnu dostatecznym. | |
3,5 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopnu dosyć dobrym. | |
4,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopnu dobrym. | |
4,5 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopnu ponad dobrym. | |
5,0 | Student nabył chęci do realizacji zadań badawczych i zdolności do wykonania eksperymentu i opracowania wyników badań w stopnu bardzo dobrym. |
Literatura podstawowa
- Rozpoznanie literaturowe według bazy danych Scopus, Tematyka ustalona indywidualnie przez prowadzącego, 2011
Literatura dodatkowa
- Rozpoznanie patentowe, 2011